Sennebogen 6100
Moderator: Tim
Advertentie post before
Re: Sennebogen 6100
Mooie foto's Jelco.
Re: Sennebogen 6100
Dankje, André! Ik ga er medio deze week nog even een kijkje nemen! Interresant project.
Fotograaf
- liebherr-machinist
- Starter
- Berichten: 878
- Lid geworden op: zo 29 okt, 2006 19:55
- Locatie: leiden
Re: Sennebogen 6100
Snap hem ff niet op de ene foto heeft hij geen hijsafslag, op de foto in ruststand weer wel en op de laatste foto weer niet???
Ofwel de machinist haalt hem er iedere keer uit.
Ofwel het zijn twee verschilende kranen.
Of de laatste foto is nog een oude foto.
Of en dit is heel goed mogelijk ik ben gek aan het worden??
Ofwel de machinist haalt hem er iedere keer uit.
Ofwel het zijn twee verschilende kranen.
Of de laatste foto is nog een oude foto.
Of en dit is heel goed mogelijk ik ben gek aan het worden??
- franciscovdm
- Starter
- Berichten: 567
- Lid geworden op: zo 19 feb, 2012 9:56
- Locatie: papendrecht
Re: Sennebogen 6100
Een mogelijkheid KAN zijn :
De machinist vond de afslagen niet nodig , de kans dat de grijper met zo'n lange giek bovenin komt is best klein , en slapen doen we s'nachts tenslotte. (foto-1)
Dat er een schriftgeleerde zag dat er geen hijseindafslag in de ,,hijskraan'' zat en paniek maakte , nog meer kijkers ,betweters en meer geleerde wandeljassen er bij haalde , en van de machinist wilde dat hij de hijs-eindafslagen er in hangt.
Hebben ze toch een ,,onveilige situatie'' voorkomen ! (foto-2)
En dat bij de laatste foto geen eindafslagen meer te zien zijn kan komen dat ze losgerammeld of losgewerkt zijn tijdens het grijperwerk. (foto-3).
Het is maar een vermoeden hoor , het kan ook makkelijk een andere oorzaak hebben. b-n spec.grondverzet heeft overigens maar 1 senny 6100 .
De machinist vond de afslagen niet nodig , de kans dat de grijper met zo'n lange giek bovenin komt is best klein , en slapen doen we s'nachts tenslotte. (foto-1)
Dat er een schriftgeleerde zag dat er geen hijseindafslag in de ,,hijskraan'' zat en paniek maakte , nog meer kijkers ,betweters en meer geleerde wandeljassen er bij haalde , en van de machinist wilde dat hij de hijs-eindafslagen er in hangt.
Hebben ze toch een ,,onveilige situatie'' voorkomen ! (foto-2)
En dat bij de laatste foto geen eindafslagen meer te zien zijn kan komen dat ze losgerammeld of losgewerkt zijn tijdens het grijperwerk. (foto-3).
Het is maar een vermoeden hoor , het kan ook makkelijk een andere oorzaak hebben. b-n spec.grondverzet heeft overigens maar 1 senny 6100 .
looking for someone to make you happy ? , check the mirror !
Re: Sennebogen 6100
Een draadkraan machinist die met een grijper werkt doet als eerste...........de hijseindschakelaar eraf gooien. Als er iets is wat niet werkt is het dat wel. Omdat je draden de heledag hangen te slaan wordt dat blokje of die buigel nog wel eens mee opgetilt zodat hij telkens stopt met hijsen. Dus weg ermee en als je gaat hijsen hang je hem terug. Het zelfde met een 3 winden beveiliging als er met vrijeval gewerkt wordt. Die dingen gaan dan door de liersnelheid liggen stuiteren totdat ze er een keer af vliegen.
- liebherr-machinist
- Starter
- Berichten: 878
- Lid geworden op: zo 29 okt, 2006 19:55
- Locatie: leiden
Re: Sennebogen 6100
ff snel een opmerking over het feit dat jouw hijseindafslag opgetild word vind ik vreemd, dit gebeurt alleen als je hijskabel niet goed meer is. ik denk namelijk niet dat je met een grijper in ene keer sneller hijst als dezelfde kraan die op nkele draad beton staat te storten. En daar is het mij nog nooit mee gelukt in ieder geval... en in de tunnels trek ik heb volle bak op en laat ik hem ook volle bak zakken.
Re: Sennebogen 6100
Ja dat kan maar een grijper werkt met 2 lieren met vaak nog een stuk ketting ertussen. Bij jou zullen de draden ook nooit tegen elkaar aan zwiepen en bij grijper werk gebeurt dit wel.
Re: Sennebogen 6100
Grijperwerk en hijswerk kan je totaal niet met elkaar vergelijken.
Met grijperwerk zijn continu de draden met elkaar in kontakt.
Slaat de hijsdraad niet om de sluitdraad dan wel de sluitdraad om de hijsdraad.
Wij hadden om de 2 draden en lang gerekte O vormige ring om beide staaldraden zitten als hijseindschakelaar en deze stond altijd overbrugd.
Deze hing er alleen voor het zicht boven in de giek (je had er eigelijk alleen maar last van).
Had je hem er niet in hangen stond dhr. Wams of dhr. v. Elburg (havenarbeidsinspectie) gelijk bij je op de treeplank.
Ze zagen het al op grote afstand.
Als ze dan bij je waren gingen ze gelijk over de rest staan te ouwehoeren.
Rapier
Met grijperwerk zijn continu de draden met elkaar in kontakt.
Slaat de hijsdraad niet om de sluitdraad dan wel de sluitdraad om de hijsdraad.
Wij hadden om de 2 draden en lang gerekte O vormige ring om beide staaldraden zitten als hijseindschakelaar en deze stond altijd overbrugd.
Deze hing er alleen voor het zicht boven in de giek (je had er eigelijk alleen maar last van).
Had je hem er niet in hangen stond dhr. Wams of dhr. v. Elburg (havenarbeidsinspectie) gelijk bij je op de treeplank.
Ze zagen het al op grote afstand.
Als ze dan bij je waren gingen ze gelijk over de rest staan te ouwehoeren.
Rapier
Geen last te zwaar voor ap sigaar
Re: Sennebogen 6100
Hakkers in Vlaardingen.
Re: Sennebogen 6100
Machine van BAM is vandaag opgebouwd in de Groninger binnenstad
- Bijlagen
-
- BAM.jpg (156.5 KiB) 3746 keer bekeken
Cris