Sennebogen 613 M

Post hier alles over de Sennebogen hijskranen

Moderator: Tim

Advertentie post before
Gebruikersavatar
Roger van Nispen
Forumlid
Berichten: 6842
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 15:49
Locatie: Geleen
Contacteer:

Sennebogen 613 M

Bericht door Roger van Nispen »

Een Sennebogen 613 M van Cei/Galère in Luik(B.) aan het vliegveld.
Bijlagen
100_6178.JPG
100_6178.JPG (100.82 KiB) 5407 keer bekeken
100_6179.JPG
100_6179.JPG (125.6 KiB) 5408 keer bekeken
Roger

Kijk ook eens op: BouwmachineWeb.com

Gebruikersavatar
HvanBrest
Forumlid
Berichten: 1899
Lid geworden op: do 9 mar, 2006 21:42
Locatie: Heemskerk

Bericht door HvanBrest »

Leuk hoor zo'n mini Sennebogen.De cabine staat alleen niet erg in verhouding met de rest.Wat ook opvalt is dat alles wat rolt in België een kenteken moet hebben. (Y)
Twee voor de prijs van een!

Gertus
Starter
Berichten: 731
Lid geworden op: do 2 mar, 2006 18:27
Contacteer:

Bericht door Gertus »

standaardcabines bij sennebogen :Y

rabbit
Starter
Berichten: 40
Lid geworden op: do 27 jul, 2006 20:00
Locatie: Cillaarshoek

Bericht door rabbit »

Waarom eigenlijk bovenop de giek dat rode lampje? Zoveel giek heeft deze kraan ook-weer-niet dat is tussen de vligtuigen zit. Of is dit vlakbij een een vliegveld?
Melkmeisje (A)

Gebruikersavatar
Roger van Nispen
Forumlid
Berichten: 6842
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 15:49
Locatie: Geleen
Contacteer:

Bericht door Roger van Nispen »

rabbit schreef:Waarom eigenlijk bovenop de giek dat rode lampje? Zoveel giek heeft deze kraan ook-weer-niet dat is tussen de vligtuigen zit. Of is dit vlakbij een een vliegveld?
Kijk eens op de eerste foto op de achtergrond, hij staat aan het vliegveld aan de landingsbaan. :Y
Roger

Kijk ook eens op: BouwmachineWeb.com

Randy
Forumlid
Berichten: 3670
Lid geworden op: za 11 dec, 2004 22:31
Locatie: Echt

Bericht door Randy »

Haha,

Ik dacht dat voor het werken bij een vliegveld Europese regels golden? Wij moeten hier een rood/wit geblokte vlag op de giekkop voeren. Eerst was dat gewoon een rode vlag, maar dat mag niet meer.
Maar die vlaggen is ook geen goed idee. Een geblokte houten plaat was beter, want als die vlag eenmaal tussen de kabel en de schijf heeft gezeten is er geen blokje meer te herkennen en al zeker geen witte meer.

En afhankelijk van hoe dicht je bij het vliegveld staat mag je maar tot een bepaalde hoogte uitschuiven of ontheffing aanvragen. En ik heb het gehad dat ik bezoek kreeg van de luchtvaartpolitie dat ik na werktijd de giek in moest schuiven en plat leggen.
Inschuiven deed ik al, maar ik stond notabene in een bouwput van meer dan 4 m' diep vlak achter de Cargo-afdeling buiten hun terrein.

Reden: de uitstekende giek was waarneembaar op de grondradar.

Randy

PS Beetje off-topic, maar het viel me idd op dat de kraan alleen een rode lamp voert.
Liebherr LTM1050-3.1

Gertus
Starter
Berichten: 731
Lid geworden op: do 2 mar, 2006 18:27
Contacteer:

Bericht door Gertus »

bij het vliegveld van rotterdam waar de hsl ook loopt moch je nie meer dan 8 m uitschuiven, als je met langer mast moest werken moes je de verkeerstoren bellen om het aan te vragen anders waren ze zo bij je. op het radar kon ze dat zo waarnemen. ze hadden toen met de bouw van de tunnel bak 2 sennebogens 630R staan lkkr makkelijk als jer er nie bij kan rups je evn iets om :Y

Gebruikersavatar
arjan
Forumlid
Berichten: 3672
Lid geworden op: di 22 nov, 2005 20:37
Locatie: zwaag

Bericht door arjan »

Op Schiphol is het weer een ander verhaal. Kranen mogen daar draaien met een rode lamp en met een rood wit geblokte vlag.Buiten het centrum om moet er altijd van te voren een vergunning worden aangevraagd worden.Zolang je in het centrum draait en onder de hoogbouw blijft hoef je geen markering op de kop van je mast te hebben.Uitgezonderd zijn dan wel de platforms en de pieren,daar gelden de markeringen.
Arjan
Problemen zijn er niet, alleen maar nieuwe uitdagingen.

Gebruikersavatar
patrick-zaxis130W
Forumlid
Berichten: 3675
Lid geworden op: vr 30 dec, 2005 17:19
Locatie: oosthuizen
Contacteer:

Bericht door patrick-zaxis130W »

Nou alles wat daar rond rijd moet zo n rood-wit geblokte vlag hebben .

Gebruikersavatar
peet
Starter
Berichten: 73
Lid geworden op: do 26 jul, 2007 19:30

Bericht door peet »

vraagje
ik ben op zoek naar informatie over dit type kraan voor een kennis.

zoals technishe gegevens/mankementen waar we op moeten letten .
ze gaan woensdag kijken in duitsland
alvast bedankt peet ;)

Plaats reactie

Terug naar “Sennebogen”