Sennebogen 683 HD
Moderator: Tim
Advertentie post before
- Gabriël Seinen
- Forumlid
- Berichten: 4688
- Lid geworden op: zo 24 jun, 2007 13:25
- Locatie: Haarlemmermeer
Re: Sennebogen 683 HD
Thyssen Krupp, bouwen die geen liften?
- bouwertjuh
- Starter
- Berichten: 484
- Lid geworden op: do 15 mei, 2008 13:40
Re: Sennebogen 683 HD
is ook een grote staal leverancier bij ons op het werkKraan-freak schreef:Thyssen Krupp, bouwen die geen liften?
wanneer je echt voor je leven vreest is als de achterkant van je auto jou voorbij sjeest...!
Re: Sennebogen 683 HD
Deze zomer eentje van Cordeel in Moerdijk aan het werk.
- Bijlagen
-
- m_IMG_6497.JPG (89.24 KiB) 3596 keer bekeken
Liebherr.NL is een fotoboek over de historie van Liebherr in Nederland.
Re: Sennebogen 683 HD
...
- Bijlagen
-
- m_IMG_6499.JPG (89.5 KiB) 3595 keer bekeken
Liebherr.NL is een fotoboek over de historie van Liebherr in Nederland.
Re: Sennebogen 683 HD
Waarvoor staat dat TP eigelijk?boekestijn-bv schreef:Sennebogen 683TP voor Thyssen Krupp, in totaal zijn er 2 van deze machines gebouwd.
Re: Sennebogen 683 HD
Volgens de documentatie wordt de 683 HD in twee varianten geleverd.
Het verschil zit in het rupswerk en de bijbehorende ballastopbouw
Bij de ene versie ( tele 83/390) kan de kraan het rupswerk uitschuiven van 3.00 meter naar 4.54 breed (buitenkant rups).
Deze kraan heeft 20 ton ballast achterop hangen en 13 ton op de onderwagen
De andere versie heet het Starlifter systeem en moet tijdens transport de rupsen afnemen.
Dit rupsstel ( R83/490) kan alleen op een breedte van 5.70m staan.
Door deze breedte kan de kraan vier ballastblokken extra meer aan de bovenwagen hangen en heeft geen extra ballast tussen de rupsen.
Lasttabel van de Starlifter met maximaal 25 ton ballast is aanmerkeleijk beter.
bijvoorbeeld op 30 meter vlucht een verbetering van 2,6 ton naar 3,7 ton.
De Thyssen kraan is er eentje in de Starlift-uitvoering. Echter de mogelijkheid om de cabine naar voren te schuiven ben ik nergens tegen gekomen.
Misschien noemen ze dat de TP?
Het verschil zit in het rupswerk en de bijbehorende ballastopbouw
Bij de ene versie ( tele 83/390) kan de kraan het rupswerk uitschuiven van 3.00 meter naar 4.54 breed (buitenkant rups).
Deze kraan heeft 20 ton ballast achterop hangen en 13 ton op de onderwagen
De andere versie heet het Starlifter systeem en moet tijdens transport de rupsen afnemen.
Dit rupsstel ( R83/490) kan alleen op een breedte van 5.70m staan.
Door deze breedte kan de kraan vier ballastblokken extra meer aan de bovenwagen hangen en heeft geen extra ballast tussen de rupsen.
Lasttabel van de Starlifter met maximaal 25 ton ballast is aanmerkeleijk beter.
bijvoorbeeld op 30 meter vlucht een verbetering van 2,6 ton naar 3,7 ton.
De Thyssen kraan is er eentje in de Starlift-uitvoering. Echter de mogelijkheid om de cabine naar voren te schuiven ben ik nergens tegen gekomen.
Misschien noemen ze dat de TP?
Liebherr.NL is een fotoboek over de historie van Liebherr in Nederland.
Re: Sennebogen 683 HD
Wat is eigenlijk het idee achter het naar voren kunnen schuiven van de cabine?
Re: Sennebogen 683 HD
Volgens mij is de mogelijkheid de cabine naar voren te verplaatsen gedaan door Van Hattem. Zij bouwen heistellingen met als basismachine de Sennebogen 683. De kraan van Thyssen is er daarzo een van. Door de cabine naar voren te plaatsen heeft de heimachinist beter zicht op het werk.
"If at first you don't succeed, try again"
Re: Sennebogen 683 HD
En op de site van Van Hattem staat een kort filmpje over de opbouw... En wat zien we daar, op enkele overalls staan? ThyssenKrupp...
Re: Sennebogen 683 HD
Het kwartje is gevallen. Het is een machine gebouwd voor en door ThyssenKrupp GfT Bautechnik, in samenwerking met van Hattem. Meer hierover op deze site. En deze TP machine heeft dus al een eigen topic viewtopic.php?f=191&t=16651buddie schreef:En op de site van Van Hattem staat een kort filmpje over de opbouw... En wat zien we daar, op enkele overalls staan? ThyssenKrupp...
Hier de pdf op de site van ThyssenKrupp