Spiering afstandsbediening

Post hier alles over de Spierings hijskranen

Moderator: Tim

Advertentie post before
gtrulez
Starter
Berichten: 306
Lid geworden op: di 11 sep, 2007 19:55
Locatie: Warmond
Contacteer:

Re: Spiering afstandsbediening

Bericht door gtrulez »

Ik vind zelf een RC voor en nadelen hebben.

ik ben eerst begonnen op een Manitex, ja dan kan je niet anders dan op afstandsbediening draaien. in de winter of regen niet altijd even prettig maar met mooi weer des te beter!
het zijn echter niet de makelijkste kraantjes om mee te draaien. als er productie gedraaid moest worden probeerde ik (als de situatie dat toeliet) op het dek te gaan staan zodat je goed kon voelen wanneer de kraan ook daadwerkelijk de handeling uitvoert die je aanstuurd.

ik vind het wel fijn dat je er bij kunt gaan staan; bijvoorbeeld als er spullen van of op een dak moeten worden gedraaid wat normaal gesproken met een normale tele kraan buiten zicht zou liggen, of als een last ergens heel precies moet worden neergezet.
vaak kun je dan ook dusdanig gaan staan dat je zowel je kraan in de gaten kunt houden als de last zelf!

als er spullen omgereden moeten worden of wat dan ook vraag ik altijd even of er misschien iemand is die bereid is om mee te helpen met aanpikken en sturen van de last tijdens het positioneren.
sommige uitvoerders denken helaas dat je alles tegelijk kunt en denken daarmee een mannetje uit te sparen, alleen duurt het daardoor 9 van de 10 keer wel veel langer wil het ook veilig gebeuren... :roll:

met de Spierings draai ik echter veel liever boven, niet alleen kan ik dan veel sneller productie draaien, vaak kan je van boven ook alles goed in de gaten houden wat er rondom de kraan en de last gebeurt.
als er uit het zicht moet worden gehesen pakken ze de portofoon maar, tenzij de klant er nadrukkelijk om vraagt of ik er bij wil komen staan dan wil ik wel een uitzondering maken. echter komt het zelden voor. met glas hijsen vind ik het soms wel prettig om er toch bij te gaan staan.


ik leg ook altijd een portofoon klaar ookal is deze niet altijd besteld/nodig.
dan kunnen ze hem altijd pakken mochten ze vragen hebben (over bijvoorbeeld het gebruik van hulpmaterialen, het aanslaan van lasten) of opmerkingen hebben, situaties uit willen leggen etc.
en sommigen vinden het gewoon prettig om met de machinist in contact te staan via een portofoon. dat scheelt vaak een hoop onduidelijke situaties, onhandige handgebaren en geschreeuw naar boven. (Y)

maikel488
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 28 dec, 2007 18:23
Locatie: schijndel

Re: Spiering afstandsbediening

Bericht door maikel488 »

gewoon boven in de cabine werken . omdat je je kraan moet voelen tijdens het draaien !!! in de cabine kan ik drie dingen tegelijk met de rc lukt me het niet .ik gebruik de rc ook wel eens maar liefst zo min mogelijk . gr
slingerkoning

Gebruikersavatar
desmoklepje
Starter
Berichten: 644
Lid geworden op: zo 25 jun, 2006 13:51
Locatie: emmen

Re: Spiering afstandsbediening

Bericht door desmoklepje »

spierings zijn mooie kranen en perfect mee te draaien op afstandsbediening
en waarom zou je geen 3 dingen tegelijk kunnen doen met de rc
tuurlijk boven in werkt fijner maar t kan zker wel
ALS DE HAAN NIET KRAAIT VOOR HET AVONDROOD,GAAT HET MORGEN REGENEN OF DE HAAN IS DOOD

Gebruikersavatar
Eyeless
Starter
Berichten: 831
Lid geworden op: vr 15 feb, 2008 21:18
Locatie: Verwegnistan
Contacteer:

Re: Spiering afstandsbediening

Bericht door Eyeless »

3 Handelingen is goed te doen met de Spierings afstandsbediening.. Ik heb er niks geen problemen mee als ik er een dagje mee weg ben..
Mvg Marco

Je kan alles hufterproof bouwen..Jammer dat ze elke keer betere hufters uitvinden..

maikel488
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 28 dec, 2007 18:23
Locatie: schijndel

Re: Spiering afstandsbediening

Bericht door maikel488 »

ik heb ook geen spiering meer :?
slingerkoning

Plaats reactie

Terug naar “Spierings”