Spierings SK498-AT4

Post hier alles over de Spierings hijskranen

Moderator: Tim

Advertentie post before
peer
Starter
Berichten: 102
Lid geworden op: wo 7 sep, 2005 10:48
Contacteer:

Re: Spierings SK498-AT4

Bericht door peer »

Wederom bedankt!! Zo kom je nog 's aan wat info.

gr. Peter

Gebruikersavatar
Regay De schotgay
Starter
Berichten: 798
Lid geworden op: di 5 sep, 2006 20:13
Locatie: Zwaag

Re: Spierings SK498-AT4

Bericht door Regay De schotgay »

Wie heeft er net als ik vocht/Airco problemen in de onderwagen aan de bijrijders kant....?Krijg dit vocht maar niet weg.Heb de hele vloer bekleding er al uit gesneden maar onder airco unit krijg ik het niet weg.En heb ook nog steeds niet gevonden waar het nou precies vandaan komt.

powertower
Starter
Berichten: 277
Lid geworden op: zo 11 sep, 2005 15:40

Re: Spierings SK498-AT4

Bericht door powertower »

Heeft iedereen Rene, maar wordt weinig aan verholpen. Mijn airco-unit is aan alle kanten al eens gekit maar nog steeds allemaal water. Denk eerder dat het (regen)water van buitenaf is. Idd erg vervelend probleem. Misschien moeten we maar een gat in de bodem boren zodat het er onder uit kan lopen. Vanuit Oss komt weinig los.
dus...

cbr06
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: za 17 apr, 2010 6:39

Re: Spierings SK498-AT4

Bericht door cbr06 »

powertower schreef: Vanuit Oss komt weinig los.
Niet waar :evil: , ze doen hun best om het op te lossen. Probleem ligt echter bij verschillende leveranciers, die natuurlijk elkaar de bal toespelen en geen van allen kosten willen maken mbt een oplossing.

Het vocht is afkomstig van de airco.

Gebruikersavatar
Regay De schotgay
Starter
Berichten: 798
Lid geworden op: di 5 sep, 2006 20:13
Locatie: Zwaag

Re: Spierings SK498-AT4

Bericht door Regay De schotgay »

In iedergeval het is een mooi drama dat vocht in me cabine.

Gebruikersavatar
marcel.koenen
Forumlid
Berichten: 6940
Lid geworden op: za 23 mei, 2009 11:15
Locatie: Brunssum
Contacteer:

Re: Spierings SK498-AT4

Bericht door marcel.koenen »

powertower schreef:Heeft iedereen Rene, maar wordt weinig aan verholpen. Mijn airco-unit is aan alle kanten al eens gekit maar nog steeds allemaal water. Denk eerder dat het (regen)water van buitenaf is. Idd erg vervelend probleem. Misschien moeten we maar een gat in de bodem boren zodat het er onder uit kan lopen. Vanuit Oss komt weinig los.
Zit het afvoerslangetje niet verstopt? Ik ben wel eens situaties tegengekomen dat het slangetje en het tuitje op het uiteinde verstopt zat door stof. Ook heb ik al gezien dat (bij een niet nader te noemen engels merk grondverzetmachines ;) ) het slangetje zat afgekneld doordat er simpelweg iets verkeerd gemonteerd zat. Deze afvoerslang voert het condenswater af naar de buitenzijde van de cabine. Vandaar dat je bij het stoplicht ook altijd een plasje water ziet liggen onder auto's uitgerust met airco.

Zoek ff het slangetje op, en kijk eens of het wel kan afwateren. Soms zitten er ook wel 2 op. Op het plaatje is het die witte slang onderaan.

Groet

Marcel
Bijlagen
schema.gif
schema.gif (32.64 KiB) 4516 keer bekeken

cbr06
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: za 17 apr, 2010 6:39

Re: Spierings SK498-AT4

Bericht door cbr06 »

Bij de 498 (en alle andere modellen met de "nieuwe" cabine), zitten twee afwatertuitjes onder de cabine aan de bijrijderszijde. Als je onder de cabine kijkt ter hoogte van de koplamp kun je zien zitten. Die zitten idd regelmatig verstopt met zooi. Er zit dus geen condenswater afvoerslang op de lekbak van de airco.

powertower
Starter
Berichten: 277
Lid geworden op: zo 11 sep, 2005 15:40

Re: Spierings SK498-AT4

Bericht door powertower »

Ik heb in de afvoer slangetjes kunstof buisjes gezet, zodat ze altijd open staan. Denk niet dat het de airco is maar dat het bij de deur naar binnen loopt. Kijk ook maar eens onder de mat aan de bestuurderskant daar wil het ook weleens aardig nat zijn.
dus...

Gebruikersavatar
Regay De schotgay
Starter
Berichten: 798
Lid geworden op: di 5 sep, 2006 20:13
Locatie: Zwaag

Re: Spierings SK498-AT4

Bericht door Regay De schotgay »

powertower schreef:Ik heb in de afvoer slangetjes kunstof buisjes gezet, zodat ze altijd open staan. Denk niet dat het de airco is maar dat het bij de deur naar binnen loopt. Kijk ook maar eens onder de mat aan de bestuurderskant daar wil het ook weleens aardig nat zijn.
De hele mat is verzadigd met water.En dan denk ik koelwater.Het proeft een beetje zout en smaakt bitter of hoe ik het ook moet omschrijven..

cbr06
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: za 17 apr, 2010 6:39

Re: Spierings SK498-AT4

Bericht door cbr06 »

Regay De schotgay schreef:
powertower schreef:Ik heb in de afvoer slangetjes kunstof buisjes gezet, zodat ze altijd open staan. Denk niet dat het de airco is maar dat het bij de deur naar binnen loopt. Kijk ook maar eens onder de mat aan de bestuurderskant daar wil het ook weleens aardig nat zijn.
De hele mat is verzadigd met water.En dan denk ik koelwater.Het proeft een beetje zout en smaakt bitter of hoe ik het ook moet omschrijven..

Controleer dan eens de aansluiting van de slangen op de radiateur onder de zekeringkast. Even wat plaatwerk verwijderen tussen het deksel van de zekeringkast en de vloer aan de bijrijderszijde. Daarachter zit je kachelhuis, schroeven eruit, voorzichtig naar achter trekken en je kunt bij de kachelslangen. Waarschijnlijk zit er een slangklem los.

Plaats reactie

Terug naar “Spierings”