Tadano Faun (algemeen)
Moderator: Tim
Advertentie post before
Tadano Faun (algemeen)
Ik heb net het boek "Faun Archiv 1" gekocht. Mooi boek over heel veel Faun trucks en een paar Faun kranen.
Maar het mooiste staat helemaal achterin.
De Tadano Faun AR-5500M!! Een 550 tons kraan op een 7-assig chassis (2-5) en H-afstempeling met extra stempels halverwege de steunpoten.
Mooie kraan, maar heeft iemand hier meer informatie over??
Op de Faun pagina staat niets, hoewel er op een Japanse pagina wel het e.e.a. te vinden is.
Remko
Maar het mooiste staat helemaal achterin.
De Tadano Faun AR-5500M!! Een 550 tons kraan op een 7-assig chassis (2-5) en H-afstempeling met extra stempels halverwege de steunpoten.
Mooie kraan, maar heeft iemand hier meer informatie over??
Op de Faun pagina staat niets, hoewel er op een Japanse pagina wel het e.e.a. te vinden is.
Remko
Ik heb van die kraan wel een bestand in Adobe. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
http://www.micjp.com/data/pdf/300AR5500M.pdf
http://www.micjp.com/data/pdf/300AR5500M.pdf
Wow!!cranefan schreef:Ik heb van die kraan wel een bestand in Adobe. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
http://www.micjp.com/data/pdf/300AR5500M.pdf
Super, da's precies wat ik zocht!!
Wat wwel heel gaaf is zijn de cilinders onder de hoofdmast. Niet 1, niet 2 maar 3!!! En dan die bovenbouw!! Prachtig gewoon!! Alleen jammer dat er geen ster stempeling op zit, want dan was het de mooiste kraan allertijden geweest!!!!
Nu nog wat meer foto's en alles is helemaal super.
Groet,
Remko
Die grote Tadano-Faun kranen worden alleen in Japan gebruikt. Hier zie je meer foto's;
http://www.tefutefu-crane.com/report/17 ... ndex14.htm
http://www.tefutefu-crane.com/report/17 ... ndex14.htm
Laatst gewijzigd door Cris op di 9 mei, 2006 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Cris
Bedankt Cris!
Jammer dat die kraan alleen in Japan in gebruik is... Maar ja, in de VS en Europa krijgt 'ie letterlijk geen voet aan de grond in deze gewichtsklasse...
Tja, smaken verschillen Emiel.... Ik vind het juist wel wat hebben zo'n kraan die eerst uit elkaar moet voordat 'ie de weg op mag. Trouwens, aan de afmetingen te zien (totale lengte onder de 18 meter, hoogte ca. 4,2 meter en breedte 3 meter mag deze kraan zonder ballast in Europa vas de weg wel op. Ervan uitgaande dat de aslast 12 ton is weegt de kraan in transporttoestand dus zo'n 84 ton.
Hoewel, als je de verschillende onderdelen (mast, cilinders en bovenwagen) bekijkt gaan die al naar de 132 ton. Exclusief onderwagen dus... Raar... Maar het is ook wel een bakbeest, die bovenbouw is bijna massief!! Het is "slechts" een 550 tons kraan, maar het lijkt veel meer door het uiterlijk en de drie cilinders.
Groet,
Remko
Jammer dat die kraan alleen in Japan in gebruik is... Maar ja, in de VS en Europa krijgt 'ie letterlijk geen voet aan de grond in deze gewichtsklasse...
Tja, smaken verschillen Emiel.... Ik vind het juist wel wat hebben zo'n kraan die eerst uit elkaar moet voordat 'ie de weg op mag. Trouwens, aan de afmetingen te zien (totale lengte onder de 18 meter, hoogte ca. 4,2 meter en breedte 3 meter mag deze kraan zonder ballast in Europa vas de weg wel op. Ervan uitgaande dat de aslast 12 ton is weegt de kraan in transporttoestand dus zo'n 84 ton.
Hoewel, als je de verschillende onderdelen (mast, cilinders en bovenwagen) bekijkt gaan die al naar de 132 ton. Exclusief onderwagen dus... Raar... Maar het is ook wel een bakbeest, die bovenbouw is bijna massief!! Het is "slechts" een 550 tons kraan, maar het lijkt veel meer door het uiterlijk en de drie cilinders.
Groet,
Remko
Laatst gewijzigd door Remko op za 7 jan, 2006 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.