Tadano ATF 120-5.1
Moderator: Tim
Advertentie post before
- geertyke
- Forumlid
- Berichten: 7867
- Lid geworden op: zo 24 okt, 2004 11:01
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Tadano ATF 120-5.1
De nieuwe Tadano ATF 120-5.1 telescoopkraan. Een echte primeur op de Matexpo 2019 van Tadano. De kraan heeft 60 meter hoofdgiek en Tadano blijft kiezen voor een motor in zowel onder- als bovenwagen waardoor het verbruik zeer laag ligt. En tijdens het kraanbedrijf een laag geluidsniveau.
- Bijlagen
-
- tadano atf 120-5.1.jpg (73.86 KiB) 4262 keer bekeken
- Medium Demag
- Starter
- Berichten: 953
- Lid geworden op: vr 21 jul, 2006 14:37
- Locatie: Gouderak
- Contacteer:
Re: Tadano ATF 120-5.1
Inmiddels officieel vastgesteld:
Inclusief 11,5 ton ballast, 3 schijfs hijsblok, 10x8 aandrijving en 16.00 banden; 58.440 kg!
Als ik de tabellen vergelijk met de 130 tonners van de concurrenten en van de Tadano ATF 130G-5 dan gaat ie met vol ballast sommigen voorbij en is ie bij anderen vrijwel gelijk bij diverse mastlengtes.
Gezien de hoeveelheid ballast die gewichtveilig mee mag en dan ook in bovengenoemde uitvoering, denk ik dat dit ook weer een succesnummer gaat worden.
Voor de statistica: de concurrenten geven vaak de totaalgewichten op met 14.00 banden gemonteerd (verschil tissen een 14.00 en een 16.00 band met velg is 80 kg!) en zonder hijsblok....., dat vertekend wel eens.
En zoals gisteren zelf ervaren, een bijzonder fijne en directe aansturing, een relatief stijve giek die zich goed laat corrigeren en een TraXXon versnellingsbak die doet wat ie moet doen; soepel schakelen en rangeren zonder problemen, dan zal dit alles mee werken om werkelijk een succes te zijn.
Gr.
Hans
Inclusief 11,5 ton ballast, 3 schijfs hijsblok, 10x8 aandrijving en 16.00 banden; 58.440 kg!
Als ik de tabellen vergelijk met de 130 tonners van de concurrenten en van de Tadano ATF 130G-5 dan gaat ie met vol ballast sommigen voorbij en is ie bij anderen vrijwel gelijk bij diverse mastlengtes.
Gezien de hoeveelheid ballast die gewichtveilig mee mag en dan ook in bovengenoemde uitvoering, denk ik dat dit ook weer een succesnummer gaat worden.
Voor de statistica: de concurrenten geven vaak de totaalgewichten op met 14.00 banden gemonteerd (verschil tissen een 14.00 en een 16.00 band met velg is 80 kg!) en zonder hijsblok....., dat vertekend wel eens.
En zoals gisteren zelf ervaren, een bijzonder fijne en directe aansturing, een relatief stijve giek die zich goed laat corrigeren en een TraXXon versnellingsbak die doet wat ie moet doen; soepel schakelen en rangeren zonder problemen, dan zal dit alles mee werken om werkelijk een succes te zijn.
Gr.
Hans
- Regay De schotgay
- Starter
- Berichten: 798
- Lid geworden op: di 5 sep, 2006 20:13
- Locatie: Zwaag
Re: Tadano ATF 120-5.1
Maar nog wel steeds met dat ruk kantel interieur.
- cranefreak
- Starter
- Berichten: 102
- Lid geworden op: wo 26 feb, 2014 17:36
Re: Tadano ATF 120-5.1
Waarom ruk? Persoonlijk vind ik het juist fijn dat je gewoon de deur een stukje open kan houden maar wel achterover kan liggen.
- Regay De schotgay
- Starter
- Berichten: 798
- Lid geworden op: di 5 sep, 2006 20:13
- Locatie: Zwaag
Re: Tadano ATF 120-5.1
Omdat het geen verbetering is van je zicht naar voren toe.Je blijf die verdomde raamstijl en ruitenwisser in je gezichtsveld houden.Bij Liebherr, Demag en Grove hebben ze daar toch wel wat langer over geslapen voor ze het kantel systeem bedachten en in productie namen.