Faun HK 60

Post hier alles over de Tadano Faun hijskranen

Moderator: Tim

Advertentie post before
janatlas
Starter
Berichten: 884
Lid geworden op: za 29 sep, 2007 13:17

Re: Faun HK 60

Bericht door janatlas »

Ik moet zeggen ik heb nu voor het eerst een Renault met een HK40 in Belgie gezien maar ook een Hk60 ziet er goed uit.Maar is de onderwagen ook met een automaat uitgevoerd en hoeveel vermogen heeft de onderwagen?
Ik rijzelf met Scania onderwagen met 380pk die voldoet goed maar in tunnels verlang ik toch wel eens naar een 420pk maar dat is persoonlijk en klagen doe ik ook niet want in het verkeer kan ik goed meekomen (Y)

Gebruikersavatar
AC50-1
Starter
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 22 apr, 2007 14:12

Re: Faun HK 60

Bericht door AC50-1 »

janatlas schreef:Ik moet zeggen ik heb nu voor het eerst een Renault met een HK40 in Belgie gezien maar ook een Hk60 ziet er goed uit.Maar is de onderwagen ook met een automaat uitgevoerd en hoeveel vermogen heeft de onderwagen?
Ik rijzelf met Scania onderwagen met 380pk die voldoet goed maar in tunnels verlang ik toch wel eens naar een 420pk maar dat is persoonlijk en klagen doe ik ook niet want in het verkeer kan ik goed meekomen (Y)

welkom in de wereld van de de kranen
die van mij heeft ook tewijneg vemogen jan :mrgreen:
demag eerst en als laatste een libher

janatlas
Starter
Berichten: 884
Lid geworden op: za 29 sep, 2007 13:17

Re: Faun HK 60

Bericht door janatlas »

Ja Martijn dat probleem ken ik bij jouw.Maar wat ik wel jammer vind is dat de fabrikanten daar weinig rekening mee houden,want als je zoals jij legaal je ballast op een aanhanger meeneemeent dan blijf je met hetzelfde probleem zitten.Maar het gekke is dat een zandwagen met 45 ton wel gewoon met dik 80 een tunnel uitkomt (ch)

janatlas
Starter
Berichten: 884
Lid geworden op: za 29 sep, 2007 13:17

Re: Faun HK 60

Bericht door janatlas »

Om nog ehet ven terug te komen op het jib verhaal van de HK60,Ik sta nu met mijn kraan al 4weken op jib in Belgie en ondervind totaal geen problemen,de tabal is goed ook in vergelijking met andere 60 tonners en hij hangt echt goed ondanks dat het een zware jib is.
Afbeelding

janatlas
Starter
Berichten: 884
Lid geworden op: za 29 sep, 2007 13:17

Re: Faun HK 60

Bericht door janatlas »

Afbeelding

pinquin
Starter
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 30 dec, 2007 15:31
Locatie: De Meern

Re: Faun HK 60

Bericht door pinquin »

Hallo,

Hier heb ik de jib er op. Voor dit soort werk is ie wel geschikt.
Maar is niet met een 60 tonner te vergelijken.

Afbeelding

Afbeelding

En hier een dak voor een tank station.

Afbeelding

M.vg Chris
truck piloot

janatlas
Starter
Berichten: 884
Lid geworden op: za 29 sep, 2007 13:17

Re: Faun HK 60

Bericht door janatlas »

Hij is met enkel toch best sterk en komt aardig in de buurt van een 60 tonner.Maar voor deze kraan is de prima,makkelijk te monteren en onder een hoek zetten gaat ook erg makkelijk. Ik begin nu na twee jaar toch te merken dat de steeds meer geaccepteerd word ook door aannemers als ze maar duidelijk zijn wwarvoor de kraan bedoelt is dat ook goed afstemmen met de planning dan gaat het goed.
Ik heb nu bijna 9 weken op jib gestaan als 60 tonner zonder problemen (Y)

Gebruikersavatar
De Faunman
Starter
Berichten: 237
Lid geworden op: za 17 feb, 2007 10:37
Locatie: Montfoort

Re: Faun HK 60

Bericht door De Faunman »

janatlas schreef:Hij is met enkel toch best sterk en komt aardig in de buurt van een 60 tonner.Maar voor deze kraan is de prima,makkelijk te monteren en onder een hoek zetten gaat ook erg makkelijk. Ik begin nu na twee jaar toch te merken dat de steeds meer geaccepteerd word ook door aannemers als ze maar duidelijk zijn wwarvoor de kraan bedoelt is dat ook goed afstemmen met de planning dan gaat het goed.
Ik heb nu bijna 9 weken op jib gestaan als 60 tonner zonder problemen (Y)
Mijn meneing is als een aannemmer een 60 tonner bestelt voor bv een fundering te storten max vlucht 33 meter
en je krijgt dan een kraan met een tabel van net een 50 tonner maar wel betalen moet voor een 60 tons kraan
ik weet niet maar als je het hele werk halve cubels moet draaien er is volgens mij geen aannemer die dat leuk vind
meestal bestelen ze te klein nooit te groot

Mvrgr C vd Hoeven
JE BENT VAAK TE BANG JE VALT ALLEEN OMLAAG

jutter
Starter
Berichten: 311
Lid geworden op: wo 3 jun, 2009 15:09

Re: Faun HK 60

Bericht door jutter »

De kraanverhuurder stuurt een 60 tonner die was er ook besteld
Als de max vlucht 33 mtr is kunnen ze met een paar halve die vullen en verder met hele , als je met volle kubels naar 33 meter wil heb je aan een 60 tonner tekort ,een "gewone" 60 tonner brengt ook geen volle kubel naar 33 mtr, aannemers vinden dingen al snel niet leuk , het gebeurt vaker dat ze een 40 tonnertje bestellen in de wetenschap dat ze toch wel een grotere krijgen en de machinist zo gek krijgen dat ie het werk gewoon doet , moeten ze ook niet zeuren als een keertje met 4 halve kubeltjes moeten draaien

Gebruikersavatar
De Faunman
Starter
Berichten: 237
Lid geworden op: za 17 feb, 2007 10:37
Locatie: Montfoort

Re: Faun HK 60

Bericht door De Faunman »

jutter schreef:De kraanverhuurder stuurt een 60 tonner die was er ook besteld
Als de max vlucht 33 mtr is kunnen ze met een paar halve die vullen en verder met hele , als je met volle kubels naar 33 meter wil heb je aan een 60 tonner tekort ,een "gewone" 60 tonner brengt ook geen volle kubel naar 33 mtr, aannemers vinden dingen al snel niet leuk , het gebeurt vaker dat ze een 40 tonnertje bestellen in de wetenschap dat ze toch wel een grotere krijgen en de machinist zo gek krijgen dat ie het werk gewoon doet , moeten ze ook niet zeuren als een keertje met 4 halve kubeltjes moeten draaien
Ja dat is wat ik bedoel aannemers bestellen altijd te klijn niet te groot
en als je een 60 tonner bestelt maar jij krijgt een kraan met een 50 tons tabel dat vindt niemand goed
met een een hk op hoogte niks aan de hand maar op max vlucht je kan net plat weg met volledige mast
een keer blokken draaien leg de lijmer maar eens uit dat je maar 4 blokken hebben kan inplaats van een volle klem
ik vind het een mooie kraan met veel voordelen maar er zitten ook een paar nadelen aan

Mvrgr De Faunman
JE BENT VAAK TE BANG JE VALT ALLEEN OMLAAG

Plaats reactie

Terug naar “Tadano Faun”