Jones
Moderator: Tim
Advertentie post before
Re: Jones
Chris
Als ik de kraan zo zie is het een prachtige kraan voor die tijd.
Mooi zwaar rijwerk (lekker gewicht onderin, waar je het nodig hebt )
Moderne kabine en noem maar op.
Ik geloof dat HYMAC eerder hier op de markt was met hydraulische draadkranen als Hitachi.
Het valt me wel op dat de rupsen en de rijkettingen verkeert om liggen.
Rapier
Als ik de kraan zo zie is het een prachtige kraan voor die tijd.
Mooi zwaar rijwerk (lekker gewicht onderin, waar je het nodig hebt )
Moderne kabine en noem maar op.
Ik geloof dat HYMAC eerder hier op de markt was met hydraulische draadkranen als Hitachi.
Het valt me wel op dat de rupsen en de rijkettingen verkeert om liggen.
Rapier
Geen last te zwaar voor ap sigaar
- J Witteveen
- Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
- Berichten: 13220
- Lid geworden op: zo 7 jun, 2009 18:51
- Locatie: IJmuiden
- Contacteer:
Re: Jones
Rapier. wat bedoel je de kettingen en rupsen liggen er verkeerd op ? Ik zie als simmpele rubbertrack man er niets verkeerd aan.
vroeger waren we jong en draaiden we op antieke kranen. Nu zijn we antiek en draaien op jonge kranen
Re: Jones
Jan
Ik zal het nog een keer uit leggen.
Bij de scharnier pen van de rups heb je een bolle kant van de plaat en een scheppende kant van de plaat.
Nou, het volgende. Volgens mij waren dat m'n eerste woorden. ALTIJD VOORUIT SCHRANKEN MET DE SPROCKETS ACHTER.
Als je dan naar de rups kijkt zie je dat deze met de scheppende kant je rups vol draait.
Dan de rijketting.
Je rijketting loopt altijd harder als je rups.
Bij het schranken trek je altijd grond in je rupsen, daar draait dan je ketting door heen.
Als je dan je rotery ketting kekijkt zie je de verjonging in de schalmen zitten.
Dus onder met de verjonging naar achter, loopt er minder grond in je ketting bij de scharnierpunten (waardoor hij langer mee gaat)
Als deze rijketting van het zelfde model zou zijn als een zgn.fietsketting. Dan zou het niks uit maken.
Bij een rubberrups heb je toch ook een rijrichting????
Rapier
Ik zal het nog een keer uit leggen.
Bij de scharnier pen van de rups heb je een bolle kant van de plaat en een scheppende kant van de plaat.
Nou, het volgende. Volgens mij waren dat m'n eerste woorden. ALTIJD VOORUIT SCHRANKEN MET DE SPROCKETS ACHTER.
Als je dan naar de rups kijkt zie je dat deze met de scheppende kant je rups vol draait.
Dan de rijketting.
Je rijketting loopt altijd harder als je rups.
Bij het schranken trek je altijd grond in je rupsen, daar draait dan je ketting door heen.
Als je dan je rotery ketting kekijkt zie je de verjonging in de schalmen zitten.
Dus onder met de verjonging naar achter, loopt er minder grond in je ketting bij de scharnierpunten (waardoor hij langer mee gaat)
Als deze rijketting van het zelfde model zou zijn als een zgn.fietsketting. Dan zou het niks uit maken.
Bij een rubberrups heb je toch ook een rijrichting????
Rapier
Geen last te zwaar voor ap sigaar
Re: Jones
De rupsbalken zijn verkeerdom gemonteerd, de aandrijfkettingen horen aan de binnenzijde te zitten.rapier schreef:Chris
Als ik de kraan zo zie is het een prachtige kraan voor die tijd.
Mooi zwaar rijwerk (lekker gewicht onderin, waar je het nodig hebt )
Moderne kabine en noem maar op.
Ik geloof dat HYMAC eerder hier op de markt was met hydraulische draadkranen als Hitachi.
Het valt me wel op dat de rupsen en de rijkettingen verkeert om liggen.
Rapier
Re: Jones
Volgens jou zou je de linker op de rechter zetten en de rechter op de linker
Maar dan blijft de aandrijflijn het zelfde.
De rijkettingen zullen ze aan de buitenkant hebben gebouwd ivm het gemak bij het demonteren van de rupsbalken.
Zo zit de rupsbalk met een klauwkoppeling verbonden met de horizontale rijas.
Rapier
Maar dan blijft de aandrijflijn het zelfde.
De rijkettingen zullen ze aan de buitenkant hebben gebouwd ivm het gemak bij het demonteren van de rupsbalken.
Zo zit de rupsbalk met een klauwkoppeling verbonden met de horizontale rijas.
Rapier
Geen last te zwaar voor ap sigaar
Re: Jones
Origineel zitten de aandrijfkettingen aan de binnenzijde bij deze 45 tons Jones rups.rapier schreef:Volgens jou zou je de linker op de rechter zetten en de rechter op de linker
Maar dan blijft de aandrijflijn het zelfde.
De rijkettingen zullen ze aan de buitenkant hebben gebouwd ivm het gemak bij het demonteren van de rupsbalken.
Zo zit de rupsbalk met een klauwkoppeling verbonden met de horizontale rijas.
Rapier
- J Witteveen
- Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
- Berichten: 13220
- Lid geworden op: zo 7 jun, 2009 18:51
- Locatie: IJmuiden
- Contacteer:
Re: Jones
vroeger waren we jong en draaiden we op antieke kranen. Nu zijn we antiek en draaien op jonge kranen