Tips voor hijsklussen

Post hier alle overige merken en onderwerpen over hijskranen

Moderator: Tim

Advertentie post before
Gebruikersavatar
Jeroen van Mierlo
Starter
Berichten: 97
Lid geworden op: ma 6 okt, 2008 23:00

Re: Tips voor hijsklussen

Bericht door Jeroen van Mierlo »

Er wordt in Venlo een kraan opgebouwd, ik denk van Sarens en die zal een dezer dagen (als de storm voorbij is waarschijnlijk) een windmolen gaan opbouwen. Ik heb alleen de blauwe derickmast gezien, want de kraan ligt nog plat, en volgens mij gele tuistangen.
Ik kon er niet bij komen van waaruit ik was in verband met een spoorlijn maar de kraan wordt opgebouwd onder het pand van DSV Solutions op onderstaande foto:

https://www.google.nl/maps/place/Tasman ... d6.0897423

En daar in de buurt zullen nog meer windmolens opgebouwd gaan worden.

gr Jeroen

Gebruikersavatar
Jeroen van Mierlo
Starter
Berichten: 97
Lid geworden op: ma 6 okt, 2008 23:00

Re: Tips voor hijsklussen

Bericht door Jeroen van Mierlo »

Ik kon vanmorgen vanaf de A67 thv Venlo nét een stukje van 'n volgende bouwplaats zien voor een windmolen en daar stond een ballastcombinatie van Barneveldse Kraanverhuur dus mijn aanname dat het Sarens zou kunnen zijn, lijkt niet te kloppen..

gr Jeroen

Gebruikersavatar
bramverhaegh
Forumlid
Berichten: 4691
Lid geworden op: ma 3 nov, 2008 18:58
Locatie: Barendrecht

Re: Tips voor hijsklussen

Bericht door bramverhaegh »

Hoi Jeroen,

De Liebherr LR 1600/2 van BKV staat daar om 9 Nordex molens te plaatsen, de LTM 1650 stond er laatste ook met beweegbare jib (misschien nu nog steeds)
Op de ankerkade in Venlo worden regelmatig de torendelen gelost uit een binnenvaart schip.

Gebruikersavatar
Jeroen van Mierlo
Starter
Berichten: 97
Lid geworden op: ma 6 okt, 2008 23:00

Re: Tips voor hijsklussen

Bericht door Jeroen van Mierlo »

Hallo Bram, welke (rups-)kraan het kon zijn wist ik niet omdat ik nog niet de moeite had genomen om daar, onder werktijd, even te gaan kijken. Bedankt voor je aanvulling.
De Liebherr LTM 1650 met jib heb ik ook zien staan maar kon vanaf de snelweg niet zeggen wat voor type het precies zou moeten zijn.
Die werkt volgens mij voor de rupskraan uit. Jij zegt dat er 9 windmolens geplaatst gaan worden, dan hebben ze nog wel even werk daar in de buurt. Het is de laatste jaren daar best veranderd qua omgeving en ik zie her en der rijplaten liggen die verband kunnen houden met de aanvoer van molenonderdelen. Maar wáár ze nu precies die molens neer gaan zetten en hoe daar te komen??

gr Jeroen

Gebruikersavatar
maurice
Starter
Berichten: 543
Lid geworden op: za 17 feb, 2007 10:21
Locatie: den haag

Re: Tips voor hijsklussen

Bericht door maurice »

Jeroen van Mierlo schreef: zo 27 feb, 2022 12:48 Hallo Bram, welke (rups-)kraan het kon zijn wist ik niet omdat ik nog niet de moeite had genomen om daar, onder werktijd, even te gaan kijken. Bedankt voor je aanvulling.
De Liebherr LTM 1650 met jib heb ik ook zien staan maar kon vanaf de snelweg niet zeggen wat voor type het precies zou moeten zijn.
Die werkt volgens mij voor de rupskraan uit. Jij zegt dat er 9 windmolens geplaatst gaan worden, dan hebben ze nog wel even werk daar in de buurt. Het is de laatste jaren daar best veranderd qua omgeving en ik zie her en der rijplaten liggen die verband kunnen houden met de aanvoer van molenonderdelen. Maar wáár ze nu precies die molens neer gaan zetten en hoe daar te komen??

gr Jeroen
Hi Jeroen, ik denk dat onderstaande website je alle benodigde informatie geeft :)

https://wpgreenportvenlo.nl/2022/01/28/ ... dturbines/

Gebruikersavatar
Jeroen van Mierlo
Starter
Berichten: 97
Lid geworden op: ma 6 okt, 2008 23:00

Re: Tips voor hijsklussen

Bericht door Jeroen van Mierlo »

Ik was ná mijn bericht toch ook maar even zelf gaan zoeken naar informatie en kwam die site ook tegen.
Dat had ik bij bij de bouw van het windmolenpark Egchel wel gedaan maar er in dit geval niet aan gedacht..

Maar nu weet ik inderdaad meer. Ze hebben het over 9 windmolens maar nummer 2 ontbreekt. Heel apart..


gr Jeroen

Gebruikersavatar
Peter_S
Forumlid
Berichten: 8005
Lid geworden op: zo 21 dec, 2008 11:40
Locatie: Remmerden (gemeente Rhenen)

Re: Tips voor hijsklussen

Bericht door Peter_S »

Een van de ontbrekende windmolens schijnt in het "blikveld" van de een of andere radarpost te staan. Ik geloof dat het die uit Nieuw Millingen is en als je de radar hindert gaat het niet lukken met je windmolen.
Met vriendelijke groet Peter Schoeber uit Remmerden

sterk in grafisch werk: www.cunerabv.nl

Gebruikersavatar
Jeroen van Mierlo
Starter
Berichten: 97
Lid geworden op: ma 6 okt, 2008 23:00

Re: Tips voor hijsklussen

Bericht door Jeroen van Mierlo »

Vanuit de verte is het toch wel mooi om te zien, zo'n joekel van een kraan. Heeft een paar dagen platgelegen vanwege de wind maar nu gaan ze weer rap verder. Nu pal langs de Greenportlane in Venlo.
windmolenopbouw.JPG
windmolenopbouw.JPG (150.96 KiB) 2300 keer bekeken
gr Jeroen

buddie
Forumlid
Berichten: 1888
Lid geworden op: wo 25 jun, 2008 19:52

Re: Tips voor hijsklussen

Bericht door buddie »

Boekestijn staat met de 1750 bij het Albert Schweitzer in Dordrecht met beweegbaar. Morgen overdag LBK's en div. spullen hijsen.

Gebruikersavatar
ET
Forumlid
Berichten: 2596
Lid geworden op: zo 1 apr, 2007 21:36
Locatie: Den Haag

Re: Tips voor hijsklussen

Bericht door ET »

buddie schreef: vr 29 apr, 2022 18:36 Boekestijn staat met de 1750 bij het Albert Schweitzer in Dordrecht met beweegbaar. Morgen overdag LBK's en div. spullen hijsen.
Bijlagen
DSC03585.JPG
DSC03585.JPG (249.98 KiB) 1688 keer bekeken
Groetjes Eddie.

Plaats reactie

Terug naar “Diverse”