Tips voor hijsklussen
Moderator: Tim
Advertentie post before
- Jeroen van Mierlo
- Starter
Re: Tips voor hijsklussen
Er wordt in Venlo een kraan opgebouwd, ik denk van Sarens en die zal een dezer dagen (als de storm voorbij is waarschijnlijk) een windmolen gaan opbouwen. Ik heb alleen de blauwe derickmast gezien, want de kraan ligt nog plat, en volgens mij gele tuistangen.
Ik kon er niet bij komen van waaruit ik was in verband met een spoorlijn maar de kraan wordt opgebouwd onder het pand van DSV Solutions op onderstaande foto:
https://www.google.nl/maps/place/Tasman ... d6.0897423
En daar in de buurt zullen nog meer windmolens opgebouwd gaan worden.
gr Jeroen
Ik kon er niet bij komen van waaruit ik was in verband met een spoorlijn maar de kraan wordt opgebouwd onder het pand van DSV Solutions op onderstaande foto:
https://www.google.nl/maps/place/Tasman ... d6.0897423
En daar in de buurt zullen nog meer windmolens opgebouwd gaan worden.
gr Jeroen
- Jeroen van Mierlo
- Starter
Ik kon vanmorgen vanaf de A67 thv Venlo nét een stukje van 'n volgende bouwplaats zien voor een windmolen en daar stond een ballastcombinatie van Barneveldse Kraanverhuur dus mijn aanname dat het Sarens zou kunnen zijn, lijkt niet te kloppen..
gr Jeroen
gr Jeroen
- bramverhaegh
- Forumlid
Hoi Jeroen,
De Liebherr LR 1600/2 van BKV staat daar om 9 Nordex molens te plaatsen, de LTM 1650 stond er laatste ook met beweegbare jib (misschien nu nog steeds)
Op de ankerkade in Venlo worden regelmatig de torendelen gelost uit een binnenvaart schip.
De Liebherr LR 1600/2 van BKV staat daar om 9 Nordex molens te plaatsen, de LTM 1650 stond er laatste ook met beweegbare jib (misschien nu nog steeds)
Op de ankerkade in Venlo worden regelmatig de torendelen gelost uit een binnenvaart schip.
Flickr fotopagina: https://www.flickr.com/photos/94242202@N07/
- Jeroen van Mierlo
- Starter
Hallo Bram, welke (rups-)kraan het kon zijn wist ik niet omdat ik nog niet de moeite had genomen om daar, onder werktijd, even te gaan kijken. Bedankt voor je aanvulling.
De Liebherr LTM 1650 met jib heb ik ook zien staan maar kon vanaf de snelweg niet zeggen wat voor type het precies zou moeten zijn.
Die werkt volgens mij voor de rupskraan uit. Jij zegt dat er 9 windmolens geplaatst gaan worden, dan hebben ze nog wel even werk daar in de buurt. Het is de laatste jaren daar best veranderd qua omgeving en ik zie her en der rijplaten liggen die verband kunnen houden met de aanvoer van molenonderdelen. Maar wáár ze nu precies die molens neer gaan zetten en hoe daar te komen??
gr Jeroen
De Liebherr LTM 1650 met jib heb ik ook zien staan maar kon vanaf de snelweg niet zeggen wat voor type het precies zou moeten zijn.
Die werkt volgens mij voor de rupskraan uit. Jij zegt dat er 9 windmolens geplaatst gaan worden, dan hebben ze nog wel even werk daar in de buurt. Het is de laatste jaren daar best veranderd qua omgeving en ik zie her en der rijplaten liggen die verband kunnen houden met de aanvoer van molenonderdelen. Maar wáár ze nu precies die molens neer gaan zetten en hoe daar te komen??
gr Jeroen
Hi Jeroen, ik denk dat onderstaande website je alle benodigde informatie geeftJeroen van Mierlo schreef: ↑zo 27 feb, 2022 12:48 Hallo Bram, welke (rups-)kraan het kon zijn wist ik niet omdat ik nog niet de moeite had genomen om daar, onder werktijd, even te gaan kijken. Bedankt voor je aanvulling.
gr Jeroen

https://wpgreenportvenlo.nl/2022/01/28/ ... dturbines/
- Jeroen van Mierlo
- Starter
Ik was ná mijn bericht toch ook maar even zelf gaan zoeken naar informatie en kwam die site ook tegen.
Dat had ik bij bij de bouw van het windmolenpark Egchel wel gedaan maar er in dit geval niet aan gedacht..
Maar nu weet ik inderdaad meer. Ze hebben het over 9 windmolens maar nummer 2 ontbreekt. Heel apart..
gr Jeroen
Dat had ik bij bij de bouw van het windmolenpark Egchel wel gedaan maar er in dit geval niet aan gedacht..
Maar nu weet ik inderdaad meer. Ze hebben het over 9 windmolens maar nummer 2 ontbreekt. Heel apart..
gr Jeroen
- Peter_S
- Forumlid
Een van de ontbrekende windmolens schijnt in het "blikveld" van de een of andere radarpost te staan. Ik geloof dat het die uit Nieuw Millingen is en als je de radar hindert gaat het niet lukken met je windmolen.
- Jeroen van Mierlo
- Starter
Vanuit de verte is het toch wel mooi om te zien, zo'n joekel van een kraan. Heeft een paar dagen platgelegen vanwege de wind maar nu gaan ze weer rap verder. Nu pal langs de Greenportlane in Venlo.
gr Jeroen
gr Jeroen
Boekestijn staat met de 1750 bij het Albert Schweitzer in Dordrecht met beweegbaar. Morgen overdag LBK's en div. spullen hijsen.