Bovenloop kranen

Post hier alle overige merken en onderwerpen over hijskranen

Moderator: Tim

Advertentie post before
Gebruikersavatar
Gabriël Seinen
Forumlid
Berichten: 4688
Lid geworden op: zo 24 jun, 2007 13:25
Locatie: Haarlemmermeer

Bericht door Gabriël Seinen »

Bertus de Tukker schreef:3e foto.

Kleine overzichtfoto van de bunker.
Vraag hoe gaan dezen grijpers open en dicht ? ik zie niet zo´n draad lopen aleen 2 hijsdraden. (ch)
Fotopagina: https://www.flickr.com/photos/108439484@N05/
Met vriendelijke groet,
Gabriël Seinen

Gebruikersavatar
Bertus de Tukker
Starter
Berichten: 178
Lid geworden op: wo 30 jan, 2008 11:26
Locatie: Delden (Ov)

Bericht door Bertus de Tukker »

Deze grijpers gaan hydraulisch open en dicht. Ze zijn voorzien van een ingebouwde elektrisch aangedreven pompunit die net als het oliereservoir in de bovenbouw van de grijper zit. De stuurspanning die er op staat bedraagt 690V. Als je goed kijkt zie je ook een gele kabel naar de grijpers toe lopen. Dat is dus de voedingskabel.
Er is bij deze installatie voor hydraulische grijpers gekozen omdat ze kabelbediende onderhoudsgevoeliger vonden, doelend op het vervangen van de kabels.
Deze hebben ook al wel revisiebeurten gehad en dat kost ook een lieve duit die ik niet graag zelf zou betalen.
Ze werken verder wel prima. Mochten van mij alleen wat sneller sluiten als het druk is. Je zit echt te turen van: kom op sluit nou eens een keer.
CAT Diesel Power

Gebruikersavatar
Gabriël Seinen
Forumlid
Berichten: 4688
Lid geworden op: zo 24 jun, 2007 13:25
Locatie: Haarlemmermeer

Bericht door Gabriël Seinen »

Bedankt voor de info Burtus !! :Y
Fotopagina: https://www.flickr.com/photos/108439484@N05/
Met vriendelijke groet,
Gabriël Seinen

Gebruikersavatar
Davey1991
Starter
Berichten: 617
Lid geworden op: do 29 nov, 2007 15:50
Locatie: Nederland

Bericht door Davey1991 »

super reportage. wij zijn daar ook in die cabine geweest met een rondleiding van Roc van Twente. Met de bus over het hele terrein mooi was dat. bij de derde verbrandingslijn komt toch een automatischekraan??

Gebruikersavatar
Bertus de Tukker
Starter
Berichten: 178
Lid geworden op: wo 30 jan, 2008 11:26
Locatie: Delden (Ov)

Bericht door Bertus de Tukker »

Klopt helemal Davey. De derde lijn krijgt een eigen bunker en een volautomatische kraaninstallatie van Demag.
De derde lijn kan in zijn eentje bijna evenveel afval verbranden als de huidige 2 lijnen samen, zo'n 220000 ton op jaarbasis. Bunkercapaciteit van de huidige bunker is 5500 ton, en die van de derde lijn is bijna net zo groot.

Ik ken de buitenterreinen ook als mijn broekzak, want voordat ik bij de verbranding kwam als kraandrijver heb ik 8 jaar als allround machinist op de buitenterreinen gewerkt. Dus op de dumper, kraan, bulldozer, compactor, shovel, etc. Was ook erg leuk om te doen en de afwisseling zorgde er voor dat je alle machines kende en je vaardigheden op peil kon houden.
CAT Diesel Power

Gebruikersavatar
Gabriël Seinen
Forumlid
Berichten: 4688
Lid geworden op: zo 24 jun, 2007 13:25
Locatie: Haarlemmermeer

Bericht door Gabriël Seinen »

Nog één vraagje. Gooiet de kraan die zooi direct in de oven ? of gaat dat weer per transportband naar de oven. (ch) (ch)
Fotopagina: https://www.flickr.com/photos/108439484@N05/
Met vriendelijke groet,
Gabriël Seinen

Gebruikersavatar
Bertus de Tukker
Starter
Berichten: 178
Lid geworden op: wo 30 jan, 2008 11:26
Locatie: Delden (Ov)

Bericht door Bertus de Tukker »

Nadat het afval is gestort wordt het eerst goed door elkaar gemengd en achter in de bunker in depot gezet zodat je een mooie homogene massa krijgt die gelijkmatig brand waardoor het stookgedrag van de ovens zo rustig mogelijk verloopt, en je rookgasreinigingsinstallatie gemakkelijk alle schadelijke stoffen kan afvangen, en er alleen schone waterdamp de schoorsteen verlaat.
De trechters die je op de één na laatste foto kunt zien op de linkse 2 monitoren leiden het afval rechtstreeks naar de doseerschuiven die het afval op het verbrandingsrooster drukken. Er zitten dus verder geen lopende banden of andere bewegende delen tussen. Het afval zelf is dus meteen je afsluiting naar de vuurhaard, en het duurt ongeveer 3 kwartier voordat het afval op het rooster komt nadat je het in de trechters hebt gegooid.
CAT Diesel Power

Gebruikersavatar
Speedy
Forumlid
Berichten: 2442
Lid geworden op: ma 7 feb, 2005 20:13
Locatie: Ten-Esschen
Contacteer:

Bovenloop kranen

Bericht door Speedy »

Ik heb nog een paar foto,s van boven loopkranen en had nog geen Topic gezien hierover.
Aftrap een zware jongen die ze deze week gaan inhijsen op Raslaffan
staat nog geen gewicht op zal deze week eens navragen
Bijlagen
008b.jpg
008b.jpg (138.66 KiB) 3743 keer bekeken
Groet Vico,
Mijn huwelijk is net een sprookje, de heks zit thuis op de bank.

kapteinron
Starter
Berichten: 943
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 19:17
Locatie: Deventer Overijssel

Re: Bovenloop kranen

Bericht door kapteinron »

Blij dat er bij staat dat ie nog de lucht in moet. Ik dacht even welke gek heeft dat nu weer bedacht en wat willen ze daar in hemelsnaam mee op tillen.

Beste jongen trouwens. Komen er ook nog foto's van het in hijsen? Neem aan dat daar ook niet standaard bouw spul bij komt kijken.
ik ben gek maar niet achterlijk

Gebruikersavatar
Speedy
Forumlid
Berichten: 2442
Lid geworden op: ma 7 feb, 2005 20:13
Locatie: Ten-Esschen
Contacteer:

Re: Bovenloop kranen

Bericht door Speedy »

kapteinron schreef:Blij dat er bij staat dat ie nog de lucht in moet. Ik dacht even welke gek heeft dat nu weer bedacht en wat willen ze daar in hemelsnaam mee op tillen.

Beste jongen trouwens. Komen er ook nog foto's van het in hijsen? Neem aan dat daar ook niet standaard bouw spul bij komt kijken.
Worden komende dagen gemonteerdt op 35 meter hoogte door een Demag cc2800-1
als ik in de buurt kom neem ik foto,s
Groet Vico,
Mijn huwelijk is net een sprookje, de heks zit thuis op de bank.

Plaats reactie

Terug naar “Diverse”