Wie het weet mag het zeggen...

Post hier alle overige merken en onderwerpen over hijskranen

Moderator: Tim

Advertentie post before
Gebruikersavatar
Vincent84
Forumlid
Berichten: 2736
Lid geworden op: di 11 sep, 2007 19:05
Locatie: Veenendaal

Re: Wie het weet mag het zeggen...

Bericht door Vincent84 »

Misschien is dit niet helemaal het goede topic maar ik weet even geen betere plaats dan hier.

Al maaaaaaanden kom ik van ‘s morgens vroeg tot ‘s avonds laat op de A12 vrachtwagens met 4 betonelementen tegen. Deze zijn hoogst waarschijnlijk afkomstig uit Duitsland en veel van de auto’s zijn van Max Bögl.

Weet iemand wat dat voor elementen zijn? Ik heb er nu al zoveel voorbij zien komen dat ik me afvraag wat ze in hemelsnaam wel niet aan het bouwen zijn.
Bijlagen
C8896CC9-ABBE-4315-A9B5-46ABF1306E91.jpeg
C8896CC9-ABBE-4315-A9B5-46ABF1306E91.jpeg (359.21 KiB) 4013 keer bekeken
Rustig aan.... En rap een beetje! Afbeelding

Gebruikersavatar
geertyke
Forumlid
Berichten: 7867
Lid geworden op: zo 24 okt, 2004 11:01
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Wie het weet mag het zeggen...

Bericht door geertyke »

Tunnelelementen. Komen uit de fabriek net over de grens bij Arnhem. In Den Haag zijn ze bezig met boortunnel.

Gebruikersavatar
Peter_S
Forumlid
Berichten: 8005
Lid geworden op: zo 21 dec, 2008 11:40
Locatie: Remmerden (gemeente Rhenen)

Re: Wie het weet mag het zeggen...

Bericht door Peter_S »

De elementen die je ziet Vincent zijn inderdaad elementen om een ring voor een boortunnel samen te stellen. Het gaat in dit geval om betonelementen voor de Victory Boogie Woogie tunnel in de Rotterdamsebaan in Den Haag. https://www.wegenforum.nl/viewtopic.php?f=8&t=2313 een link naar het wegenforum waar een behoorlijke draadje loopt over dit project.

Ik zelf zie de vrachtauto's ook met enige regelmatig over de A12 rijden maar omdat ik weet dat deze tunnel in aanleg is komt het mij bekend voor. Trouwens op dit forum staan ook foto's van dit project in het kranentopic waar de TBM wordt in- danwel uitgehesen.
Met vriendelijke groet Peter Schoeber uit Remmerden

sterk in grafisch werk: www.cunerabv.nl

KeesWezel
Starter
Berichten: 41
Lid geworden op: vr 14 aug, 2015 19:27
Locatie: Amersfoort

Re: Wie het weet mag het zeggen...

Bericht door KeesWezel »

De tunnel bij Den Haag is geboord en de machine is weg. Dus de elementen zitten er al in.
Veel waarschijnlijker zijn dit elementen voor de Blankenburgtunnel, tussen Maassluis en Rozenburg.

transploft
Forumlid
Berichten: 1808
Lid geworden op: do 1 okt, 2009 17:59
Locatie: voorhout
Contacteer:

Re: Wie het weet mag het zeggen...

Bericht door transploft »

Volgende keer iets beter je huiswerk doen Kees Wezel. De eerste tunnelbuis is geboord in Den Haag en ze zijn nu de laatste km aan het boren. Voordat ze bij de blankenburgtunnel gaan boren zijn we 1,5 jaar verder denk ik zo.
Blitzcranes op instagram/Nino Blitz kraanfotografie op facebook/ http://www.hijskraanhuren.nl

spookje
Starter
Berichten: 571
Lid geworden op: wo 22 jun, 2005 17:54
Locatie: voorhout

Re: Wie het weet mag het zeggen...

Bericht door spookje »

ja en dan krijg je nog een tunnel bij leiden
kan mij niet zwaar genoeg zijn

Gebruikersavatar
Peter_S
Forumlid
Berichten: 8005
Lid geworden op: zo 21 dec, 2008 11:40
Locatie: Remmerden (gemeente Rhenen)

Re: Wie het weet mag het zeggen...

Bericht door Peter_S »

KeesWezel schreef:De tunnel bij Den Haag is geboord en de machine is weg. Dus de elementen zitten er al in.
Veel waarschijnlijker zijn dit elementen voor de Blankenburgtunnel, tussen Maassluis en Rozenburg.
Waarbij ik mij zelfs afvraag of de Blankenbrugtunnel wel een boortunnel gaat worden. Afzinken is daar ook geen verkeerde optie en dan hoef je namelijk lang zo diep niet te gaan.
Met vriendelijke groet Peter Schoeber uit Remmerden

sterk in grafisch werk: www.cunerabv.nl

ScaniaV8
Starter
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 8 sep, 2013 15:34
Locatie: Beilen

Re: Wie het weet mag het zeggen...

Bericht door ScaniaV8 »

Inderdaad voor de Victory Boogie Woogie tunnel.
Sinds september is men bezig met de tweede buis en dit duurt tot januari 2019.
Tot zo lang zullen de transporten nog wel duren.
Voortgang is te volgen op www.waarisdeboor.nl
De oudjes doen het nog best.

Gebruikersavatar
Vincent84
Forumlid
Berichten: 2736
Lid geworden op: di 11 sep, 2007 19:05
Locatie: Veenendaal

Re: Wie het weet mag het zeggen...

Bericht door Vincent84 »

Hartstikke bedankt mannen voor al deze info, op dit terrein ben ik totaal niet bekend maar toch erg mooi om te zien waar deze elementen voor gebruikt worden en hoe dit zo ongeveer in zijn werk gaat (Y) :leuk

Er is 1 dingetje wat ik mij toch alsnog afvraag: Had het niet veel voordeliger / millieuvriendelijker geweest als deze elementen ergens in de buurt van Den haag waren geproduceerd? (Het betreft bijna een dusdanig aantal dat het bijna lucratief zou zijn om naast de tunnel een (tijdelijke) betonfabriek te vestigen?)
Rustig aan.... En rap een beetje! Afbeelding

thomasauto
Starter
Berichten: 140
Lid geworden op: di 2 jun, 2009 14:31
Locatie: spijkenisse

Re: Wie het weet mag het zeggen...

Bericht door thomasauto »

denk dat ze in Duitsland het al jaren maken en als het in den haag word gedaan dat de kosten van het opzetten van zo'n fabriek niet echt rendabel is zo kort project

Plaats reactie

Terug naar “Diverse”