Kraanschepen - deel 2

Post hier alle overige merken en onderwerpen over hijskranen

Moderator: Tim

Advertentie post before
ricop
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: di 18 mar, 2008 16:17
Contacteer:

Re: Kraanschepen - deel 2

Bericht door ricop »

Drone foto van de Saipem 7000 die momenteel in de Prinses Arianehaven ligt
Bijlagen
13-04-19 4.jpg
13-04-19 4.jpg (103.35 KiB) 4252 keer bekeken

buddie
Forumlid
Berichten: 1888
Lid geworden op: wo 25 jun, 2008 19:52

Re: Kraanschepen - deel 2

Bericht door buddie »

Heel gave foto! Zo zien we haar niet vaak !

Gebruikersavatar
W.de Groot
Starter
Berichten: 564
Lid geworden op: wo 21 apr, 2010 16:44
Locatie: OUDKARSPEL

Re: Kraanschepen - deel 2

Bericht door W.de Groot »


Gebruikersavatar
W.de Groot
Starter
Berichten: 564
Lid geworden op: wo 21 apr, 2010 16:44
Locatie: OUDKARSPEL

Re: Kraanschepen - deel 2

Bericht door W.de Groot »


Rikus
Starter
Berichten: 323
Lid geworden op: zo 10 nov, 2013 17:54
Locatie: Hollandscheveld

Re: Kraanschepen - deel 2

Bericht door Rikus »

Wat gaaf! Die website kende ik nog niet, dus bedankt daarvoor. Mooie drone foto's

Gebruikersavatar
smeernippel
Starter
Berichten: 489
Lid geworden op: wo 23 feb, 2011 11:57

Re: Kraanschepen - deel 2

Bericht door smeernippel »

210.jpg
210.jpg (159.82 KiB) 3907 keer bekeken
Sleipnir in het Calandkanaal :D
Geef nooit uitleg !
Je vrienden hebben het niet nodig
En je vijanden geloven je toch niet

buddie
Forumlid
Berichten: 1888
Lid geworden op: wo 25 jun, 2008 19:52

Re: Kraanschepen - deel 2

Bericht door buddie »

Iets kleiner, maar net zo interessant. De Noordzee van Hakkers (en de Matador 2) in de Amaliahaven, Rotterdam.
Bijlagen
Capture.PNG
Capture.PNG (667.37 KiB) 3771 keer bekeken

Gebruikersavatar
smeernippel
Starter
Berichten: 489
Lid geworden op: wo 23 feb, 2011 11:57

Re: Kraanschepen - deel 2

Bericht door smeernippel »

Niet echt een kraanschip , maar toch

Allseas geselecteerd om 48.000 t Statfjord A-platform te verwijderen

Equinor Energy heeft namens de eenheid Statfjord A Allseas een contract gegund voor de verwijdering, overdracht, inlading naar de wal en de verkoop van de topsquare van het Statfjord A-platform van 48.000 t.

De baanbrekende heavy lift en pijpleidingschip Pioneering Spirit van Allseas zal de topsides na 2022 in één stuk uit de betonnen zwaartekrachtgebaseerde substructuur verwijderen.

Een van de grootste platforms op het Noorse continentale plat, Statfjord A, staat op 149 m (490 voet) water in het midden van het Statfjord-veld, gelegen in de noordelijke Noordzee, ongeveer 120 mijl ten westen van Bergen. De 84 m lange, 54 m brede topsides hebben een gewicht dat gelijk is aan de single-lift capaciteit van de Pioneering Spirit.

Voorafgaand aan het hijsen zal Allseas de capaciteit van het revolutionaire bewegingsgecompenseerde topsides lifting-systeem (TLS) van het schip, dat in eigen huis is ontwikkeld, vergroten van de huidige 48.000 ton tot een grotere capaciteit dan nodig is voor deze verwijdering om rekening te houden met eventuele gewichtsafwijkingen.

Deze onderscheiding ligt ten grondslag aan de filosofie van Pioneering Spirit en de reden om haar op de markt te brengen.

Allseas heeft Kvaerner AS geselecteerd om de topsides te slopen in de stortplaats van Stord aan de westkust van Noorwegen. De topsides worden overgedragen van Pioneering Spirit naar het speciale vrachtschip Iron Lady van Allseas voor slepen naar de tuin en slippen op de kade, in staat om het enorme gewicht van de topsides te dragen.
Geef nooit uitleg !
Je vrienden hebben het niet nodig
En je vijanden geloven je toch niet

Ron H
Starter
Berichten: 338
Lid geworden op: ma 9 jun, 2008 11:42
Locatie: Minderhout (B)

Re: Kraanschepen - deel 2

Bericht door Ron H »

Sinds de plaatsing van de 5000 tons kraan, mag het een kraanschip heten… :-)

ricop
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: di 18 mar, 2008 16:17
Contacteer:

Re: Kraanschepen - deel 2

Bericht door ricop »

Drone video van de Saipem 7000 die een tijdje geleden in de Prinses Arianehaven van de Maasvlakte lag:

Plaats reactie

Terug naar “Diverse”