Lagerwey
Moderator: Tim
Advertentie post before
- J Witteveen
- Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
- Berichten: 13220
- Lid geworden op: zo 7 jun, 2009 18:51
- Locatie: IJmuiden
- Contacteer:
Lagerwey
Bij station Delft zuid staat deze Lagerwey kraan gezien de zeer beperkte ruimte voor het opbouwen van deze molen een juiste oplossing en voor de liefhebbers goed bij te komen voor de foto`s . De foto`s zijn gemaakt op de dag van plaatsing op het forum.
- Bijlagen
-
- Lagerwey IMG_2878.jpg (269.67 KiB) 2789 keer bekeken
vroeger waren we jong en draaiden we op antieke kranen. Nu zijn we antiek en draaien op jonge kranen
- J Witteveen
- Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
- Berichten: 13220
- Lid geworden op: zo 7 jun, 2009 18:51
- Locatie: IJmuiden
- Contacteer:
Re: Lagerwey
genomen van af het station
- Bijlagen
-
- Lagerwey IMG_2874.jpg (238.84 KiB) 2788 keer bekeken
vroeger waren we jong en draaiden we op antieke kranen. Nu zijn we antiek en draaien op jonge kranen
- J Witteveen
- Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
- Berichten: 13220
- Lid geworden op: zo 7 jun, 2009 18:51
- Locatie: IJmuiden
- Contacteer:
Re: Lagerwey
Hier is goed de klim constructie te zien .
- Bijlagen
-
- Lagerwey IMG_2881.jpg (253.92 KiB) 2788 keer bekeken
vroeger waren we jong en draaiden we op antieke kranen. Nu zijn we antiek en draaien op jonge kranen
- J Witteveen
- Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
- Berichten: 13220
- Lid geworden op: zo 7 jun, 2009 18:51
- Locatie: IJmuiden
- Contacteer:
Re: Lagerwey
Ik hoop dat er iemand in de buurt woont die meer foto`s kan maken als hij gaat klimmen.
- Bijlagen
-
- Lagerwey IMG_2884.jpg (299.45 KiB) 2788 keer bekeken
vroeger waren we jong en draaiden we op antieke kranen. Nu zijn we antiek en draaien op jonge kranen
- henklier14
- Starter
- Berichten: 570
- Lid geworden op: ma 30 mei, 2011 6:49
- Locatie: Stolwijk
Re: Lagerwey
Ik beloof niks, maar het is wel interessant om eens te gaan kijken.
Wordt dit al meer gebruikt? Ik heb een (paar?) jaar geleden weleens een intro film van dit concept voorbij zien komen maar verder nog niet veel in het echt gezien.
Wordt dit al meer gebruikt? Ik heb een (paar?) jaar geleden weleens een intro film van dit concept voorbij zien komen maar verder nog niet veel in het echt gezien.
Gewoon weer Nederhoff-fan
Re: Lagerwey
Is eerder gebruikt in de Eemshaven.
viewtopic.php?f=105&t=5244&p=855319&hil ... ey#p855319
viewtopic.php?f=105&t=5244&p=855319&hil ... ey#p855319
- Peter_S
- Forumlid
- Berichten: 8005
- Lid geworden op: zo 21 dec, 2008 11:40
- Locatie: Remmerden (gemeente Rhenen)
Re: Lagerwey
Mooie foto's Jan. Niet zozeer de beperkte ruimte op een bouwlocatie maar het enorme aantal vrachtauto's dat je nodig hebt om een kraan aan te voeren voor het bouwen van de windmolen is de diepere achtergrond achter deze kraan. De vakwerkmast is, vorig jaar of alweer het jaar daarvoor, hier op Remmerden van zijn lierwerk en hijskabel voorzien door Dromec.
Met vriendelijke groet Peter Schoeber uit Remmerden
-
- Forumlid
- Berichten: 1812
- Lid geworden op: do 1 okt, 2009 17:59
- Locatie: voorhout
- Contacteer:
Re: Lagerwey
Nou denk dat die krappe bouwlocatie er meer mee te maken heeft. Niet in iedere situatie heb je de ruimte om 140 meter op de grond in elkaar te zetten. En daar is deze kraan dan een mooie oplossing voor.
Blitzcranes op instagram/Nino Blitz kraanfotografie op facebook/ http://www.hijskraanhuren.nl
- Peter_S
- Forumlid
- Berichten: 8005
- Lid geworden op: zo 21 dec, 2008 11:40
- Locatie: Remmerden (gemeente Rhenen)
Re: Lagerwey
Blijkens alle media aandacht toen ter tijd is de kraan vooral ontwikkeld om met weinig transport eenheden een kraan op locatie te krijgen.
Met vriendelijke groet Peter Schoeber uit Remmerden
Re: Lagerwey
Om verdere speculatie over het hoe en waarom van deze kraan te voorkomen heb ik even op de site van Lagerwey gekeken, maar de kraan is inderdaad ontwikkelt voor het werken op plaatsen waar maar weinig ruimte beschikbaar is. Een normale kraan heeft 3000 m2 nodig, de Lagerwey heeft maar 350 m2 nodig. Bovendien hoeft de kraanplaats niet verstevigd te worden of zelfs onderheid, de toevoerwegen hoeven minder zwaar te zijn en hij kan veel sneller worden opgebouwd. Daarnaast is het ook een voordeel dat er minder vrachtwagens voor het transport nodig zijn, maar 3 conventionele trailers.
De oudjes doen het nog best.