Heerema Heavy lift vessels

Post hier alle overige merken en onderwerpen over hijskranen

Moderator: Tim

Advertentie post before
Gertus
Starter
Berichten: 731
Lid geworden op: do 2 mar, 2006 18:27
Contacteer:

Heerema Heavy lift vessels

Bericht door Gertus »

Heerme schijnt een nieuw kraanbak te gaan bouwen dat ongeveer 2 keer zoveel kaa hijsen(28000 ton) :shock: als de Thialf(14200 ton) . mijn zus is gisteren aangenomen bij heerema en die gaat mee helpen bij dit project. het kraanbak word in China gebouw.

Gebruikersavatar
Jaap
Forumlid
Berichten: 1922
Lid geworden op: za 22 okt, 2005 23:54
Locatie: Nieuw-Lekkerland

Re: Heerema Heavy lift vessels

Bericht door Jaap »

Gertus schreef:Heerme schijnt een nieuw kraanbak te gaan bouwen dat ongeveer 2 keer zoveel kaa hijsen(28000 ton) :shock: als de Thialf(14200 ton) . mijn zus is gisteren aangenomen bij heerema en die gaat mee helpen bij dit project. het kraanbak word in China gebouw.
Wordt een beste bak dan :)
Mag ik vragen wat je zus dan voor werk doet?
Groeten Jaap.

Gertus
Starter
Berichten: 731
Lid geworden op: do 2 mar, 2006 18:27
Contacteer:

Bericht door Gertus »

mee zus leerd nog voor maritim officier (hbo) maar die opleiding is bijna afgerond en dan gaat ze heerma aan de slag. ze heeft al een aardig gedeelte van de wereld gezien in de vakantie's toen ze op div zeeschepen gevaren heeft. vorig zomer heeft ze op de mighty servant 3 gezetten die onlangs gezonken is . wat precies de functie bij heerma word weet ik nog nie

Gebruikersavatar
cat power
Starter
Berichten: 974
Lid geworden op: wo 25 mei, 2005 20:11

Bericht door cat power »

er was vanavond een stuk op discovery bij oil sweat and rigs dat ging over het mars platform dat schade had op gelopen door een orkaan en daar was de hermod ook bij aanwezig voor mij niet onbekend een jaar of 16 geleden toen ik nog bij een construktie staal bedrijf werkte heb ik samen met een collega de draai krans van die kranen vervangen nou ja vervangen we hebben de oude er uit gebrand hij had de vorm van een T dus dat was wel ff branden 55 cm dik staal wel leuk om de hermod weer eens tezien
domme vragen bestaan niet:
er altijd mensen zijn die alleen maar domme antwoorden kunnen geven

Gertus
Starter
Berichten: 731
Lid geworden op: do 2 mar, 2006 18:27
Contacteer:

Bericht door Gertus »

ze gaat er per 1 feb werken. ze gaat diverse zakelijke dingen organiser voor de Hermod en de nog wat kleindere hijsbakken. ze al eerst een tijd in de boeken moet om van alles over de hijs bak te weten te komen. zal wel aan haar vragen al ze naar de hermod gaat om evn een paar mooi foto's te schieten als het goed is komtie rond die tijd richting Le Havre.

Gertus
Starter
Berichten: 731
Lid geworden op: do 2 mar, 2006 18:27
Contacteer:

Bericht door Gertus »

jah weet k al hij was iets vertraagd hij zou eerst halverwege april komen maar dat is nu eind april. exacte datum krijg k wel via me zus die regelt alles bij de hermod nu. ze gaan een rioolzuiverings installie vervangen aan boord die moet in stuk aanbord komen. ze zoude het misschien gaan hijsen met een telekraan op ponton maar jammer genoeg ging dat niet door.

Gebruikersavatar
stamgast_2
Forumlid
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 11 mar, 2007 20:52
Locatie: Bippen (D)
Contacteer:

Bericht door stamgast_2 »

veel meer dan voor de reddingsbootjes, helidek en keuringen zouden ze niet gaan doen door de vertraging in trindat (aanpassingen voor noorwegen) zo ver ik begreep gaan ze max een week naar binnen

maar wie is je zus dan thea of cindy????
Je hoeft niet alles te vertellen dat je weet.

Gertus
Starter
Berichten: 731
Lid geworden op: do 2 mar, 2006 18:27
Contacteer:

Bericht door Gertus »

volgens planning komtie zaterdag nacht aan alles het mee zit slecht weer op de noord zee donderdag 26 april gaan ze de grootste heihamer ter WERELD :shock: testen hmm 35 meter :Y (ch)

Gebruikersavatar
stamgast_2
Forumlid
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 11 mar, 2007 20:52
Locatie: Bippen (D)
Contacteer:

Bericht door stamgast_2 »

tijd om tebellen met kantoor
kijken of me zoon mee kan kijken

eerst zou me vrouw met kids langs komen maar helaas
nog 4 weken vrij en dan naar de thialf
Je hoeft niet alles te vertellen dat je weet.

Gertus
Starter
Berichten: 731
Lid geworden op: do 2 mar, 2006 18:27
Contacteer:

Bericht door Gertus »

k hoop dat k donderdag vrij kan krijgen om het heien te zien
ze schijnen nog al personeel te kort te hebben en met de nieuwbouw van de nieuwe vessel helemaal

Plaats reactie

Terug naar “Diverse”