Roll Lift

Hier kun je alles vinden en posten over bedrijven werkzaam in het verticaal transport.

Moderator: Tim

Advertentie post before
ssl
Starter
Berichten: 64
Lid geworden op: do 1 apr, 2010 19:30

Re: Roll Lift

Bericht door ssl »

graag in het abn dank u

Gebruikersavatar
martin 520
Forumlid
Berichten: 2296
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 9:22
Locatie: Vlak bij Harlingen..
Contacteer:

Re: Roll Lift

Bericht door martin 520 »

Even door Google laten bewerken levert het volgende verhaal op:

Een bedrijf gebouwd op ervaring die een uniek aanbod presenteert is het uitgangspunt van Roll-lift, een nieuwe internationale heavy lift en transport bedrijf. Eigenaar Frans van Seumeren en topmanagers legde het bedrijf en zijn missie om Alex Dahm.

Een nieuwe heavy lift en transport service voor land en zee heeft barstte in de internationale arena. Veel lezers zullen weten en de meeste zullen hebben gehoord van de nieuwe onderneming Roll-Lift de eigenaar, Frans van Seumeren. Van Seumeren was eigenaar en CEO van 's werelds grootste internationale zwaar hijswerk en transport bedrijf, in Nederland gevestigde Mammoet.

Terwijl de Roll-Lift is een nieuwe onderneming (IC december 2011, pagina 6) en heeft een eigen medewerkers en managers, het is deel van heavy lift scheepvaart van Seumeren het bedrijf van RollDock, ook gevestigd in Nederland. Als zodanig is het een extra oppervlakte van activiteit van deze onderneming die de mogelijkheid uitstrekt.

Het toevoegen van kranen aan de portefeuille was een natuurlijke progressie voor Frans van Seumeren en zijn team. De stap om kranen en Roll-Lift is een eenvoudig en soepel is, zegt hij, omdat RollDock is al een transport engineering bedrijf gespecialiseerd in heavy lifts, het is gewoon dat het werk werd gedaan met schepen en hun aan boord van kranen.

Van Seumeren neemt het verhaal: "We willen de klanten een deur-tot-deur-oplossing met heavy lift schepen, transport trailers en om de installatie te werk te doen. Vooraf dit moeilijk was, omdat we andere aandeelhouders hadden in RollDock en we hadden de familie Van Seumeren bij Mammoet. Het was min of meer het niet mogelijk om dan te beginnen met een transport-en zwaar tillen bedrijf.

"Toen nam ik de andere 50% van de aandelen in Roll Dock en de familie van Seumeren liet Mammoet Ik dacht waarom niet, het is heel logisch, we moeten maken Roll-Lift naast RollDock. Vervolgens kunt u min of meer alles te doen. "

Roderik, Patrick en Jan Junior van Seumeren liet Mammoet in juli 2011 en "direct na dat, ik dacht, 'nu is het moment'", Frans van Seumeren uit. Er zijn geen plannen voor de andere van Seumeren familieleden om een ​​deel van Roll-Lift zijn.

"Strike terwijl het ijzer heet is" geschikt is hier als er geen opknoping rond in het krijgen van het nieuwe bedrijf van de grond. De eerste ideeën voor Roll-Lift besproken in juli en begin augustus 2011. Dan: "In september hebben we opgezet Roll-Lift en in dezelfde maand bestelde de eerste kranen", zegt Wout van der Zwan, Roll-Lift en RollDock CEO.

Sindsdien is een gezonde Euro 55 miljoen (US $ 70 miljoen) geïnvesteerd in apparatuur in een tijd van wijdverbreide economische neergang, wanneer elders in de industrie in het algemeen kraan verhuur bedrijven en anderen worstelen als gevolg van een tekort aan werk. "Als je start in een opleving van je te laat, zodat je nu beginnen, in een recessie, als het geeft je tijd om vast te stellen", legt Jan Smout, Roll-Lift COO.

Roll-Lift/RollDock biedt geïntegreerde project diensten in heavy lift en transport op zee en op land. "We zijn een beetje uniek, omdat we alles kunnen doen - het transport, de opheffing en de engineering, op zee en op het land", aldus Van Seumeren uit. Het is een keten van logistieke waar het bedrijf kan spelen alle verschillende rollen.

Synergieën

"De manier waarop we gaan bouwen dit bedrijf is: Roll-Lift, Roll Dock - twee namen, een bedrijf," van der Zwan uit. "Twee namen, een bedrijf - dat is belangrijk", aldus Van Seumeren benadrukt. Er is zo veel synergie tussen de twee die in feite is het een bedrijf met twee namen.

Engineering, KAM (kwaliteit, gezondheid & veiligheid, milieu) en personele middelen zullen elk van hen een afdeling voor beide zones van het bedrijf. "Ook als je kijkt naar alle andere gemeenschappelijke diensten, zoals verzekeringen, informatietechnologie, juridische, administratieve en fiscale, zijn er heel wat synergieën," Adriaan Aarts, RollDock and Roll-Lift CFO, wijst erop. "En het mooie is dat de klanten zijn ook min of meer hetzelfde. Zij zijn de grote bouwbedrijven, oliemaatschappijen, en ga zo maar door", aldus Van Seumeren zegt.

Je moet om terug te kijken 11 jaar tot het laatste bedrijf dat in principe zou kunnen bieden geïntegreerde diensten met eigen materieel te vinden, Smout zegt. "Nu is er een bedrijf weer dat het kan. Wij bieden een geïntegreerd land en over zee hef-en vervoer met onze eigen apparatuur. Wat dat betreft zijn we uniek in de wereld."

Geholpen door van der Zwan's 30 jaar ervaring in heavy lift scheepvaart, wordt die kant van het bedrijf gesorteerd, anders is een grote barrière voor de toegang, niet in het minst in termen van kosten. Dan: "Het is makkelijker voor ons om uit de scheepvaart kant gaan naar het land-based business, omdat Frans nu al weet dat de markt", Smout uit.

"Er zijn veel projecten, met name in de petrochemische industrie en de mijnbouw, die op lange termijn, twee jaar of meer, waar u kunt pendelen op en neer met een schip en waar je moet laden, het lossen, vervoeren en installeren van de belangrijkste componenten en andere belastingen - en dat zijn de projecten waar we een voordeel hebben, "Smout verder.

De gebieden worden ze op een concentratie op het moment zijn waar de grote concurrenten zijn minder goed ingeburgerd, van der Zwan zegt. In Rusland en Latijns-Amerika het meeste werk in het verleden is gedaan op projectbasis, geciteerd uit de kantoren aan huis van de betrokken bedrijven en vervolgens een team verzonden vanaf daar ook. In plaats daarvan heeft Roll-lift die daar.

De concurrentie is wijdverbreid in Europa, het Verre en Midden-Oosten, zowel van internationale en lokale actoren, terwijl "In Latijns-Amerika en Rusland, waar we hebben onszelf, we denken dat we een veel grotere impact hebben", zegt Smout. "Dit is duidelijk met onze eerste grote contract in Latijns-Amerika waar onze directeur Latijns-Amerika, Ton Bakker had een belangrijke rol. Ton zal toezien op alle markten in Latijns-Amerika en, met zijn ruime ervaring in ons vakgebied en lokale kennis, heeft al een gezonde instroom van projecten. "

Zo is het ook in Rusland, waar Vyacheslav Zakharov en Anja Kogut zijn aan het roer het toepassen van hun jarenlange ervaring, Smout uit.

In dat opzicht is de discussie niet in termen van concurrenten. "We hebben onze eigen manier van werken. We zoeken naar transport oplossingen voor de klant", aldus Van der Zwan zegt.

"We zijn niet van plan om ons te beperken om te zeggen dat, bijvoorbeeld op een gecombineerd project, roll dock alleen samen kunnen inschrijven voor een project met Roll Lift. Nee, we willen de klant geven de beste oplossing of is het ook met onze apparatuur en onze schepen of met onze schepen en van een ander bedrijf uitrusting verplaatsen of vice-versa, "Smout uit.

Verdere synergieën worden gepresenteerd in de offshore-industrie door een andere van Van Seumeren de bedrijven, schipper. Het ontwikkelt en produceert golf gecompenseerd platforms voor de maritieme en offshore industrie. Deze kunnen worden gebruikt om kranen delicate lading die moeten worden geïsoleerd uit de beweging van de zee dragen. De kapitein wordt ontwikkeld in samenwerking met Bosch Rexroth en de Marin Maritime Research Institute.

Naar het werk

"We zijn een engineering bedrijf met schepen, kranen en het vervoer, maar het basisidee, natuurlijk, is dat we willen zijn aannemers", aldus Van Seumeren reacties. Een van de eerste contracten is een project in Uruguay om een ​​pulp papier fabriek te installeren. De eerste zending van kranen en apparatuur was al op weg in het begin van januari. Het omvatte 16 kranen, meestal verreikers maar ook een crawler, plus heftrucks en hoogwerkers. Twintig aslijnen Scheuerle SPMT zal worden gebruikt. In april nog eens zes kranen zal beginnen, het zien van het project tot het einde van het jaar.

"Werken met een kraan is altijd delicaat. Je moet iets op te heffen, soms in zeer moeilijke omstandigheden, in raffinaderijen, bijvoorbeeld. U wilt de beste apparatuur die u kunt kopen, hebben" van Seumeren reacties.

In plaats van erven een mengsel van apparatuur, heeft Roll-Lift begon met een leeg vel papier in termen van de mogelijkheid om het beste bereik en de combinatie van apparatuur te kiezen. Onder de vele voordelen, een daarvan is dat "terwijl de markt is niet zo goed kunnen we een goede prijs te krijgen van de fabrikanten", aldus Van Seumeren merkt.

De kraan vloot is 40 eenheden, ongeveer de helft van hen telescopische arm kranen 55 tot 500 ton capaciteit, meestal van Liebherr maar ook van Tadano, Terex en Grove. Het merendeel van de wielen mobiele telefoons zijn alle terreinen, maar er zijn een aantal ruwe terreinen. In de crawler vloot zijn acht eenheden, van 130 naar maximaal 1.350 ton capaciteit, met inbegrip van een Liebherr LR 11350, twee LR jaren 1750 en een paar LR 1350s.

De 1.350 ton capaciteit LR 11.350, als gevolg van voor levering in april, zal het eerste toestel van de nieuwe P-Boom capaciteitsuitbreiding systeem zijn. Bestemming is Rusland, met een LTM 1500, LTM 1350 en misschien anderen.

Ook in de vloot zijn 17 torenkranen, allemaal op het werk gebouw in Brazilië. Sommige zijn nieuw maar de meeste gebruikte eenheden. Er is een goede vraag naar deze kranen in Brazilië, bijvoorbeeld, voor het WK voetbal, Olympische Spelen, infrastructurele projecten en offshore-fabricage werven, Aarts zegt. "Het is niet onze bedoeling om een ​​grote torenkraan bedrijf te worden, maar hier hebben we een goede huurprijzen en de lange contracten", aldus Van Seumeren uit.

Terwijl de kranen goed voor ongeveer 95% van de investering tot nu toe, in de transportvloot zijn er 60 lijnen van de hydraulische plateauwagens in een mix van SPMT en conventioneel. SPMT omvat 20 regels van Scheuerle generatie 4, terwijl nieuwe Goldhofers zijn gekocht voor Rusland en een aantal Scheuerle K25s voor Zuid-Amerika. Zes zware trekkers worden gecombineerd met de gebruikelijke trailers en een lage bedden en vlakke bedden.

De betrouwbaarheid van de apparatuur en dienst na verkoop zijn primaire overwegingen, vooral door de vaak afgelegen gebieden van de exploitatie. In principe de eerste keuze is om te gaan voor nieuwe apparatuur, maar waar het werk is project-gedreven wordt gebruikt is een optie waar nieuwe niet beschikbaar is in de tijd. Er is iets te zeggen voor het mengen van de leeftijd van de apparatuur ook als deze fasen vervanging, Aarts zegt.

Mensen

Ervaring is een belangrijke vereiste bij de snel groeiende personeelsbestand. Het is een vaste overtuiging dat het de mensen die het bedrijf te maken, zegt Aarts. "Uiteindelijk alleen kwaliteit overleeft." Naast het management team van vijf, voor de Roll-Lift zijn er 20 mensen in Brazilië, 40 in Rusland, 10 in Nicaragua en er zal 48 zijn in de Uruguay-projectteam bestaat uit verschillende nationaliteiten.

"Als een jong en levendig bedrijf zijn we trekken veel aandacht van mensen in onze wereld van expertise, heel veel bereid om onze organisatie aan te sluiten", zegt Smout.

Vooruitkijkend

"We hebben een LR 11350 besteld zonder werk en we zijn het punt om een ​​bak of bakken te bestellen, dus we hebben een visie van waar we willen groeien, wat we willen worden en daarvoor hebben we bepaalde apparatuur," zegt Aarts. Smout verwacht nu al dat de SPMT vloot aanzienlijk zal groeien als wat er gekocht is al geboekt voor een jaar.

"We hebben € 55 miljoen geïnvesteerd tot nu toe, in de eerste drie maanden, en ik weet zeker dat het niet zal stoppen in de komende drie jaar. Er is veel ambitie rond de tafel, maar er zijn geen vaste plannen voor waar we willen om in twee, drie of vijf jaar ", zegt Aarts.

"We hebben de mensen, wij de know-how hebben en we hebben de techniek", aldus Van Seumeren verder. En hij sluit niet uit dat de mogelijkheid van super heavy lift kranen, "Nog niet, maar zeker zijn we nu al op zoek naar andere oplossingen, samen met Huisman."

First things first, Roll-Lift heeft om een ​​kwaliteit bedrijf. De algemene standaard moet op het hoogste niveau, zegt Aarts. "We werken hard aan onze ISO 9001, 14001 en 18001-certificering te krijgen."

"We hebben veel kennis in huis en dat betekent ook dat we begrijpen hoe moeilijk het is om te presteren op de juiste manier, maar dat is wat we willen doen. We beginnen in Uruguay in januari. Het is een full-time baan voor onze 48 mensen zijn er om de organisatie op zijn plaats te krijgen. Er is geen mogelijkheid om te mislukken, moeten we daar uit te voeren en we moeten om goed te presteren. Het is onze naam, het is onze apparatuur ", aldus Van der Zwan concludeert.
Eerbied voor het oude......open oog voor het nieuwe..!!!

Randy
Forumlid
Berichten: 3670
Lid geworden op: za 11 dec, 2004 22:31
Locatie: Echt

Re: Roll Lift

Bericht door Randy »

In het Engels is het toch begrijpelijker. Nu lijkt het wel de tekst van een Poolse vrouw op een datingsite ;)
Liebherr LTM1050-3.1

Gebruikersavatar
Bart
Beheer van forum & site
Berichten: 18897
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
Locatie: Heeten
Contacteer:

Re: Roll Lift

Bericht door Bart »

Komt het je bekend voor Randy? :mrgreen:

Google Translate is leuk, maar je moet het voor woorden en korte zinnen gebruiken. Doe je dat met een heel artikel, dan kun je ongeveer wel lezen wat er vertaald is, maar het is taaltechnisch een gruwelmonster.

Toch weer indrukwekkend wat deze mensen weer aan het opbouwen zijn. Het bloed kruipt waar het niet gaan kan.
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.

Gebruikersavatar
Jelco
Forumlid
Berichten: 5464
Lid geworden op: ma 24 mei, 2010 15:01
Locatie: Schiedam

Re: Roll Lift

Bericht door Jelco »

LR 11350-P gaat morgen de boot in. :cry:
Fotograaf

konimar
Starter
Berichten: 553
Lid geworden op: zo 30 mar, 2008 17:24
Locatie: Haarlem

Re: Roll Lift

Bericht door konimar »

Vind het wel heel verbazing wekkend dat ze zo een bedrijf vanaf nul zo snel opbouwen met vooral al zoveel materiaal.

Ook wel een beetje vreemd dat hij zo opgesteld staat te draaien naast Mammoet in Schiedam.
Draaide hij daar misschien voor Mammoet?

Heb namelijk niet het vermoeden dat de banden nog zo goed zijn tussen de fam. Van Seumeren en Mammoet.

ramsoortje
Starter
Berichten: 32
Lid geworden op: do 21 jul, 2011 18:10

Re: Roll Lift

Bericht door ramsoortje »

Dit valt onder de noemer ze kunnen niet met maar vooral niet zonder elkaar.

Gebruikersavatar
Groteschoen
Starter
Berichten: 328
Lid geworden op: za 26 jul, 2008 10:41
Locatie: Maassluis

Re: Roll Lift

Bericht door Groteschoen »

Voor grote kraanverhuurders, is de wereld maar heel klein. (C)
"Lang nadat de prijs vergeten is, wordt kwaliteit nog herinnerd."

Gebruikersavatar
Vincent84
Forumlid
Berichten: 2736
Lid geworden op: di 11 sep, 2007 19:05
Locatie: Veenendaal

Re: Roll Lift

Bericht door Vincent84 »

Maar dat doet er nog steeds niets af aan de vraag hoe een startend bedrijf met zoveel van zulk duur materieel van start kan gaan. Dit heb ik me ook dikwijls afgevraagd. We hebben het hier over bedragen die door niemand op te hoesten zijn, ook al ben je kweenie hoeveel keer miljoenair.
Rustig aan.... En rap een beetje! Afbeelding

Gebruikersavatar
cat 375L
Starter
Berichten: 293
Lid geworden op: wo 28 nov, 2007 18:23
Locatie: Friesland

Re: Roll Lift

Bericht door cat 375L »

Door dat er iemand met naam achter zit, zijn naam is geld en betrouwbaarheid waard, als er een Frans van Seumeren bij liebherr binnen komt gaat de rode loper uit en er worden zaken gedaan. Als er een Multi miljarder binnen komt die niet bekend is zal toch wel even om een bank garantie gevraagd worden voor dat er ook maar 1 kraan word verkocht.
En begrijp mij niet verkeerd Frans van Seumeren heeft zijn naam meer dan verdiend in het hijs en zwaartransport wereldje. (Y)

Plaats reactie

Terug naar “Kraanbedrijven”