Van Marwijk - Zoeterwoude

Hier kun je alles vinden en posten over bedrijven werkzaam in het verticaal transport.

Moderator: Tim

Advertentie post before
Gebruikersavatar
Emiel
Forumlid
Berichten: 2718
Lid geworden op: za 18 dec, 2004 0:31
Locatie: Azie
Contacteer:

Van Marwijk - Zoeterwoude

Bericht door Emiel »

Deze Liebherr LTM 1100/2 Stond in spijkenisse :Y
Bijlagen
PICT2130.jpg
PICT2130.jpg (70.4 KiB) 19900 keer bekeken

Frans
Starter
Berichten: 722
Lid geworden op: ma 16 jan, 2006 20:03
Locatie: Grubbenvorst

Van Marwijk

Bericht door Frans »

Kwam deze foto's nog tegen van een grote Liebherr.

Frans
Bijlagen
SCAN.1-1.JPG
SCAN.1-1.JPG (30.25 KiB) 20065 keer bekeken

Frans
Starter
Berichten: 722
Lid geworden op: ma 16 jan, 2006 20:03
Locatie: Grubbenvorst

Bericht door Frans »

foto 2
Bijlagen
SCAN.2-1.JPG
SCAN.2-1.JPG (30.27 KiB) 20067 keer bekeken

Gebruikersavatar
Emiel
Forumlid
Berichten: 2718
Lid geworden op: za 18 dec, 2004 0:31
Locatie: Azie
Contacteer:

Bericht door Emiel »

Dat is de oude LT 1300, jij hebt ook echt overal foto's van he :shock: ;)

Frans
Starter
Berichten: 722
Lid geworden op: ma 16 jan, 2006 20:03
Locatie: Grubbenvorst

Bericht door Frans »

Is geen LT 1300, tel de assen !

Frans

Gebruikersavatar
Emiel
Forumlid
Berichten: 2718
Lid geworden op: za 18 dec, 2004 0:31
Locatie: Azie
Contacteer:

Bericht door Emiel »

Wel dubbele optop cylinders (2 keer uitschuifbaar) alleen volgens mij zaten deze bij de LT 1300 een stuk lager aan de giek vast.

Ps. je hebt trouwens helemaal gelijk, een LT 1300 had geen systeem om het ballast verder naar achter te zetten (op de derrick mast na). Aantal assen klopt ook niet. ($)

Frans
Starter
Berichten: 722
Lid geworden op: ma 16 jan, 2006 20:03
Locatie: Grubbenvorst

Bericht door Frans »

Helpt deze foto ???
Bijlagen
LIEBHERR .scan 1-1.JPG
LIEBHERR .scan 1-1.JPG (56 KiB) 20030 keer bekeken

kerst
Starter
Berichten: 138
Lid geworden op: do 10 nov, 2005 18:01
Locatie: Copake, New York

Bericht door kerst »

Emiel schreef:Wel dubbele optop cylinders (2 keer uitschuifbaar) alleen volgens mij zaten deze bij de LT 1300 een stuk lager aan de giek vast.

Ps. je hebt trouwens helemaal gelijk, een LT 1300 had geen systeem om het ballast verder naar achter te zetten (op de derrick mast na). Aantal assen klopt ook niet. ($)
De LT 1170 had ook dubbele optop cylinders, dit was het kleine broertje van de LT 1200 ( assen) . Mammoet Stoof had zo'n LT1170.

De latere LT1200 (op 7 assen) had ook dubbele optop cylinders.
Hier de LT1200 van GWS:
Afbeelding
Afbeelding

Kerst

Gebruikersavatar
Cris
Forumlid
Berichten: 18250
Lid geworden op: do 5 mei, 2005 17:13
Locatie: Assen

Bericht door Cris »

LT 1170 ken ik niet, Kerst. Misschien dat Mammoet hem destijds zo noemde. Ik kom uit bij LT 1160. Een LT 1200 staat op 8 assen (behalve die LT 1200S). Wellicht is dit een ex-Mammoet kraan.
Cris

kerst
Starter
Berichten: 138
Lid geworden op: do 10 nov, 2005 18:01
Locatie: Copake, New York

Bericht door kerst »

Hi Chris,

Je hebt waarschijnlijk gelijk, dat het een LT1160 is. Liebhherr verandert de type aanduidingen van het dezelfde basis ontwerp nogal vaak en dan raak ik de draad kwijt.
Ik heb de LT1160 eens zien werken samen met de LG1400. De LT1160 moest toen contragewichten uit een schip hijsen voor de derrick ballast van de LG1400. Helaas heb ik geen fotos daarvan.

Kerst

Plaats reactie

Terug naar “Kraanbedrijven”