BE voor "snelle" tractoren

Post hier alles over de tractoren in de bouwwereld!

Moderators: Wilco, Bart

Advertentie post before
Gebruikersavatar
Roel
Forumlid
Berichten: 4494
Lid geworden op: za 28 okt, 2006 9:15
Locatie: Someren

Re: BE voor "snelle" tractoren

Bericht door Roel »

Topics samengevoegd omdat deze discussie al vaker gevoerd is hier. Mijn standpunt heb ik in het oude topic al uitvoerig voorgedragen en ik ben dan ook groot voorstander van een Trekker rijbewijs, vergelijkbaar met het rijbewijs en chauffeursdiploma wat er voor de vrachtwagen is. (Y)
Echte vrienden krijg je niet, vrienden die verdien je door er zelf een te zijn!

Gebruikersavatar
jwvdst
Starter
Berichten: 866
Lid geworden op: ma 10 nov, 2008 17:25
Locatie: NOP
Contacteer:

Re: BE voor "snelle" tractoren

Bericht door jwvdst »

Unimog driver schreef:Topics samengevoegd omdat deze discussie al vaker gevoerd is hier. Mijn standpunt heb ik in het oude topic al uitvoerig voorgedragen en ik ben dan ook groot voorstander van een Trekker rijbewijs, vergelijkbaar met het rijbewijs en chauffeursdiploma wat er voor de vrachtwagen is. (Y)
ik ben meer voorstander van trekkerrijbewijs van 30 tot 50km/h en deze dan flink verzwaren
wil je sneller zoals de nieuwste fendts,jcb en unimogs dat kunnen dan moet je gewoon een vrachtwagenrijbewijs hebben omdat je dat weinig meer onder doet voor een vrachtwagen.

APK?
direct invoeren voor trekkers en alles wat op wielen wat erachter geknoopt kan worden. Dan zul je zien dat de remmerij direct veel beter voor elkaar is en veel schroot van de weg gaat. Tot 30km/h vrijstelling zodat de hobbyboeren ook nog wat speelruimte hebben maar ga je sneller dan direct forse boetes indien geen apk

kenteken
voor de apk en handhaving natuurlijk wel handig.

Gebruikersavatar
Luukgroen
Forumlid
Berichten: 1627
Lid geworden op: do 10 mar, 2011 14:27
Locatie: Etten-Leur

Re: BE voor "snelle" tractoren

Bericht door Luukgroen »

ik snap mensen niet dat dit oneerlijk is tegen over de vrachtwagen chaufeurs, elk bedrijf die gaat vervoeren met vrachtwagens of tractoren die hebben een vergunning nodig dus het is gewoon eerlijke concurentie. daarnaast apk voor trekkers ik vind het goed de helft van de bedrijven die hebben gewoon goed onderhouden trekkers want je moet ze elk jaar keuren en een stikertje op plakken. als de machines zonder nagekeken goed gekeurt worden dan ben je volgens mij strafbaar of je hebt een probleem.

kort gezegt regels kunnen gewoon zo blijven.
Kenteken plaat erop en boetes schrijven voor de te hard rijdende tractoren. want op een beco kieper staat gewoon MAX 25 .
Steun de bedrijven met kwaliteit al kost het iets meer, mooie bedrijven gaan hier door kapot!.

Gebruikersavatar
barry
Starter
Berichten: 225
Lid geworden op: do 20 okt, 2005 19:17
Locatie: gem. Dinkelland
Contacteer:

Re: BE voor "snelle" tractoren

Bericht door barry »

Als het vrachtauto rijbewijs nu te halen is zonder dat je er straatarm bij word, was deze hele discussie ook niet nodig.
Je bent is mij verteld minimaal 10000 euro lichter als je de papieren wilt halen, dat staat toch niet in verhouding met het werk dat je er mee doet....

Gebruikersavatar
Sleaze
Forumlid
Berichten: 5914
Lid geworden op: vr 3 mar, 2006 23:29
Locatie: Makkum
Contacteer:

Re: BE voor "snelle" tractoren

Bericht door Sleaze »

Ga eerst eens informeren voor je zulke uitspraken doet...

Type gewoon eens C+E kosten in bij Google en dan vind je al heel wat.

Gebruikersavatar
barry
Starter
Berichten: 225
Lid geworden op: do 20 okt, 2005 19:17
Locatie: gem. Dinkelland
Contacteer:

Re: BE voor "snelle" tractoren

Bericht door barry »

Ik heb laatst gebeld met rijschool Brunen, ze hebben mij voorgerekend dat "C" ongeveer 5000 euro kost.
Aanhanger of oplegger daarbij ongeveer hetzelfde.
Dus vandaar mijn uitspraken, maar ik zou graag horen dat het minder kost....

Wat is jouw ervaring met de kosten?

harry
Starter
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 4 jun, 2006 16:09
Locatie: onstwedde

Re: BE voor "snelle" tractoren

Bericht door harry »

het kost veel minder ik heb net mijn rijbewijs + code 95 +aanhanger gehaald en dat kost tussen de 4en 5 duizend euro
gr harry

cjsiku
Forumlid
Berichten: 2854
Lid geworden op: wo 11 jan, 2006 10:58

Re: BE voor "snelle" tractoren

Bericht door cjsiku »

Is dat in of excl. de BTW? Want ik heb ook alles gehaald, maar incl. btw zat ik zelf rond de 6500e ....
Ervaring is iets wat je krijgt kort nadat je het nodig had...

harry
Starter
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 4 jun, 2006 16:09
Locatie: onstwedde

Re: BE voor "snelle" tractoren

Bericht door harry »

dat is inclusief en nu weer naar de snelle tractoren
gr harry

Sjanzo
Starter
Berichten: 619
Lid geworden op: di 16 feb, 2010 20:47

Re: BE voor "snelle" tractoren

Bericht door Sjanzo »

Luukgroen schreef:ik snap mensen niet dat dit oneerlijk is tegen over de vrachtwagen chaufeurs, elk bedrijf die gaat vervoeren met vrachtwagens of tractoren die hebben een vergunning nodig dus het is gewoon eerlijke concurentie.
Sterker nog, een bedrijf dat met een 6x6 niet concurreren kan tegen trekkers met dumper, is vrij om ook een trekker met dumper te gebruiken !!
Er wordt een hoop voor eigen parochie gepreekt. Oneerlijke concurrentie ? Nee, het bedrijf is vrij om te kiezen welk transportmiddel ze willen kopen. Maar een aanscherping van de regels is wel nodig: Bij mijn broer in het dorp is een knechtje van de lokale loonwerker bekeurd omdat hij met de volle 50km/h door de dorpsstraat met spelende kinderen en geparkeerde autos, scheurde, het is daar een 30km zone: Zo hoort het ook, aanpakken die zooi, of het nu de vertegenwoordiger is die op tijd bij de volgende klant wil wezen, of de loonwerker met de trekker.

Het is inderdaad nogal krom dat een jochie van 16 met alleen een trekkercertificaat (zeg nou zelf, examen is bochtje vooruit, bochtje achteruit met de mestwagen, dat doet m'n moeder ook zonder te oefenen)met 50 ton op pad kan, terwijl een vrachtwagen verplicht ABS heeft, ontheffing moet hebben als hij breder is dan 2.55 meter, fietsenvangers langs de zijkant heeft, en een onderrijbeveiliging aan de achterkant.
Qua concurrentie niks aan de hand, want de transportondernemer mag ook een landbouwtrekker met dolly voor zijn oplegger zetten: Maar vanuit oogpunt van verkeersveiligheid heeft de techniek de wetgeving al jaren ingehaald en is aanscherping noodzakelijk. Het trekkerrijbewijs is een lachertje, en als je dat haalt is absoluut geen garantie dat het verantwoord is dat zon jochie met 55km/h en 50 ton langs s'heeren weegen jakkert.

Plaats reactie

Terug naar “Tractoren”