BE voor "snelle" tractoren
Advertentie post before
-
- Starter
- Berichten: 295
- Lid geworden op: wo 11 aug, 2010 19:30
Re: BE voor "snelle" tractoren
en een wel hele dure trekker haha.caterpillar-freak schreef:Goedkope 10x8....Wopper schreef:Denk dat dit een discussie zonder einde is..........................
Maar dat er iets veranderen moet is toch wel duidelijk
Vrachtwagens moeten elk jaar op APK, kranen en loaders moeten elk jaar op BMWT keuring. Heeft men dat niet, mag men niet meer rijden op de openbare weg of je mag met je machine niet meer werken op het werk. Want je hebt geen keuring gehad, en misschien wel onveilig.
Voor tractoren met dumpers/kippers staat nergens in de wet dat ze verplicht zijn om jaarlijks op keuring te moeten. Wie zegt er dan dat de tractor met dumper/kipper veilig is.....................
Wat is goedkoper in aanschaf, tractor met dumper/kipper of een vrachtagen 10x8 ??????
Bijv. Nieuwe tractor tussen de 250 en 350PK - kipper 3assig gestuurd en liftas en afdekkleppen, ligt toch al gauw tegen de €300,000
Bijv. vrachtwagen 10x8 met kipper en afdekkleppen, ligt toch al gauw tegen de €220,000.
En als je dan hoort dat er gereden wordt met tractoren met 3 assige kippers met alles erop eraan voor €56,00 per uur dan is er toch maar eentje dief van zijn eigen beurs.
Als je het mij vraagt........
* Laat de boer met zijn kleine tractor het werk rond de boerderij doen zoals het het altijd gedaan heeft.
* Laat alle tractoren boven de 100/150 pk jaarlijks op APK gaan en kenteken deze voertuigen.
* Laat alle getrokken materieel ook jaarlijks op APK gaan.
* Laat alle tractoren die harder gaan als 50km/h besturen door personen met een speciaal T rijbewijs en een chauffeurs diploma.
* Laat de jongeren van 16/18 jaar maar eerst eens rijden op tractoren die onder de 50km/h gaan.
Re: BE voor "snelle" tractoren
Van mij mogen er kentekens op maar wel jammer dat er nu zo'n beeld geschetst word voor alle burgers die dit zien, terwijl ze niet weten dat de remmen van die joskin zo vreselijk teruggesteld zijn!!!!
Tis allemaal maar effies
- Wopper
- Forumlid
- Berichten: 2062
- Lid geworden op: za 17 jun, 2006 16:15
- Locatie: Posterholt
- Contacteer:
Re: BE voor "snelle" tractoren
karel kras schreef:en een wel hele dure trekker haha.caterpillar-freak schreef:Goedkope 10x8....Wopper schreef:Denk dat dit een discussie zonder einde is..........................
Maar dat er iets veranderen moet is toch wel duidelijk
Vrachtwagens moeten elk jaar op APK, kranen en loaders moeten elk jaar op BMWT keuring. Heeft men dat niet, mag men niet meer rijden op de openbare weg of je mag met je machine niet meer werken op het werk. Want je hebt geen keuring gehad, en misschien wel onveilig.
Voor tractoren met dumpers/kippers staat nergens in de wet dat ze verplicht zijn om jaarlijks op keuring te moeten. Wie zegt er dan dat de tractor met dumper/kipper veilig is.....................
Wat is goedkoper in aanschaf, tractor met dumper/kipper of een vrachtagen 10x8 ??????
Bijv. Nieuwe tractor tussen de 250 en 350PK - kipper 3assig gestuurd en liftas en afdekkleppen, ligt toch al gauw tegen de €300,000
Bijv. vrachtwagen 10x8 met kipper en afdekkleppen, ligt toch al gauw tegen de €220,000.
En als je dan hoort dat er gereden wordt met tractoren met 3 assige kippers met alles erop eraan voor €56,00 per uur dan is er toch maar eentje dief van zijn eigen beurs.
Als je het mij vraagt........
* Laat de boer met zijn kleine tractor het werk rond de boerderij doen zoals het het altijd gedaan heeft.
* Laat alle tractoren boven de 100/150 pk jaarlijks op APK gaan en kenteken deze voertuigen.
* Laat alle getrokken materieel ook jaarlijks op APK gaan.
* Laat alle tractoren die harder gaan als 50km/h besturen door personen met een speciaal T rijbewijs en een chauffeurs diploma.
* Laat de jongeren van 16/18 jaar maar eerst eens rijden op tractoren die onder de 50km/h gaan.
Dure tractor................. Fendt 933 met een beetje tralala €240,000 dan heb je nog maar €60.000 over voor een kipper/dumper, 3 asser gestuurt en liftas en afdekkleppen
Kaal 10x8 chassis ongeveer €150,000, heb je nog maar €70,000 over voor kipper met afdekkleppen en overdruk
Re: BE voor "snelle" tractoren
Onlangs is er ook een filmpje door TLN online gezet met waarin ze het gevaar van de tractor willen weergeven.
Naar mijn mening is deze film zwaar overdreven. Zo zie je het verschil in remweg tussen en trekker en vrachtwagen, maar de trekker remt zeer zeker niet met vol vermogen.
Ook zie je (natuurlijk) overvolle ladingen en een trekker met kipper die in een woonwijk de bocht niet kan halen en dus (alweer overdreven) over de bandjes moet rijden. Alsof een vrachtwagen dat niet hoeft...
Inmiddels zijn er al meerdere organisaties zich tegen deze film aan het keren:
http://www.boerderij.nl/10115677/Mechan ... byfilm.htm
http://www.boerderij.nl/10115675/Landbo ... ctoren.htm
Nu wil ik niet zeggen dat de huidige situatie goed is, die zal zich ergens in het midden bevinden.
Naar mijn mening is deze film zwaar overdreven. Zo zie je het verschil in remweg tussen en trekker en vrachtwagen, maar de trekker remt zeer zeker niet met vol vermogen.
Ook zie je (natuurlijk) overvolle ladingen en een trekker met kipper die in een woonwijk de bocht niet kan halen en dus (alweer overdreven) over de bandjes moet rijden. Alsof een vrachtwagen dat niet hoeft...
Inmiddels zijn er al meerdere organisaties zich tegen deze film aan het keren:
http://www.boerderij.nl/10115677/Mechan ... byfilm.htm
http://www.boerderij.nl/10115675/Landbo ... ctoren.htm
Nu wil ik niet zeggen dat de huidige situatie goed is, die zal zich ergens in het midden bevinden.
Bier, patat en Rock N Roll
- barry
- Starter
- Berichten: 225
- Lid geworden op: do 20 okt, 2005 19:17
- Locatie: gem. Dinkelland
- Contacteer:
Re: BE voor "snelle" tractoren
Dit is inderdaad wel een erg gemanipuleerd filmpje.
Onderrijbeveiliging kan soms wel beter inderdaad, maar dit is appels met peren vergelijken natuurlijk.
En wat het remmen betreft...remt die fendt wel eens? standaard is dit vele malen beter weet ik uit ervaring.
De onervaren jeugd is in sommige gevallen een probleem, maar ik vind hier vooral een taak weggelegd voor zijn baas of ouders, die hem met zo'n combinatie op pad sturen...
Leven en laten leven...
Onderrijbeveiliging kan soms wel beter inderdaad, maar dit is appels met peren vergelijken natuurlijk.
En wat het remmen betreft...remt die fendt wel eens? standaard is dit vele malen beter weet ik uit ervaring.
De onervaren jeugd is in sommige gevallen een probleem, maar ik vind hier vooral een taak weggelegd voor zijn baas of ouders, die hem met zo'n combinatie op pad sturen...
Leven en laten leven...
- caterpillar-freak
- Starter
- Berichten: 970
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 10:45
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: BE voor "snelle" tractoren
Terberg 8x6 met containersysteem en overdruk kost al snel 400.000 euro...Wopper schreef: Dure tractor................. Fendt 933 met een beetje tralala €240,000 dan heb je nog maar €60.000 over voor een kipper/dumper, 3 asser gestuurt en liftas en afdekkleppen
Kaal 10x8 chassis ongeveer €150,000, heb je nog maar €70,000 over voor kipper met afdekkleppen en overdruk
Re: BE voor "snelle" tractoren
Als ik de Truckstar multitest van 2008 erbij pak dan staat daar bij de Terberg 10x8 een chassisprijs van 182,750 euro, daar moet dan dus nog een kieper etc opgebouwd worden. Je mag er van uit gaan dat een 8x6 chassis goedkoper is als een 10x8 chassis. De prijzen zullen afgelopen jaren wel wat veranderd zijn, maar 400.000 euro dan heb je wel een heeeel erg dure opbouwer.caterpillar-freak schreef:Terberg 8x6 met containersysteem en overdruk kost al snel 400.000 euro...Wopper schreef: Dure tractor................. Fendt 933 met een beetje tralala €240,000 dan heb je nog maar €60.000 over voor een kipper/dumper, 3 asser gestuurt en liftas en afdekkleppen
Kaal 10x8 chassis ongeveer €150,000, heb je nog maar €70,000 over voor kipper met afdekkleppen en overdruk
- william brooymans
- Forumlid
- Berichten: 3730
- Lid geworden op: di 3 mei, 2005 19:22
- Locatie: Nieuw-vossemeer
Re: BE voor "snelle" tractoren
maak liever een scheiding tussen landbouwgebruik en gebruik het transport. ook Boeren rijden tegenwoordig met tractoren van 150pk en zwaarder.
Re: BE voor "snelle" tractoren
Zeker de grotere landbouwkippers, gebruiken allemaal snelverkeersassen, met dezelfde remcapaciteit als trucks.
Daarnaast, als we het onderwerp milieu aansnijden, wordt het dan ook verboden om met trucks off-road te gaan rijden ? De Euro 5 norm wordt getest in een testcyclus die on-road gebruik simuleert, zodat de testmetingen zo getrouw mogelijk overeenkomen met de daadwerkelijke praktijkinzet. De Tier 3B norm heeft een totaal andere testprocedure omdat off-road gebruik niet te vergelijken is met on-road gebruik. Om een Tier 3B motor in een truck te bouwen is om die reden niet toegestaan, evenals het niet toegestaan is om een Euro 5 motor in een mobiel werktuig of enig ander off road voertuig toe te passen.
Nemen we TLN de maat met hun eigen maatstaf, moeten alle trucks dus netjes op het asfalt blijven omdat ze het milieu vervuilen als ze off-road gebruikt worden....
Helaas hadden die jongens hun huiswerk wat beter moeten doen. Ze dragen het populaire argument "milieu" aan, terwijl dat tegen hun spreekt. Zo komen ze er zelf niet eens meer uit
Wat we hier zien is dat TLN langs de populistische weg, slecht geinformeerde bedrijven hun lidmaatschapsgeld uit de zak probeert te kloppen... Als ze tot dergelijke propaganda moeten vervallen om hun bestaansrecht veilig te stellen, kun je die club beter opdoeken...
Dat er wat gedaan moet worden tegen onverantwoorde loonwerkers die 16 jarige -dorps-jongens (dus zonder enige ervaring van thuis) met 50 ton en 50km/h de weg op sturen, vaak ook nog met remmen die al jaren niet zijn nagekeken, ben ik een groot voorstander van, maar TLN verliest haar geloofwaardigheid door met uit de lucht gegrepen argumenten een dergelijke heksenjacht te voeren.
Daarnaast, als we het onderwerp milieu aansnijden, wordt het dan ook verboden om met trucks off-road te gaan rijden ? De Euro 5 norm wordt getest in een testcyclus die on-road gebruik simuleert, zodat de testmetingen zo getrouw mogelijk overeenkomen met de daadwerkelijke praktijkinzet. De Tier 3B norm heeft een totaal andere testprocedure omdat off-road gebruik niet te vergelijken is met on-road gebruik. Om een Tier 3B motor in een truck te bouwen is om die reden niet toegestaan, evenals het niet toegestaan is om een Euro 5 motor in een mobiel werktuig of enig ander off road voertuig toe te passen.
Nemen we TLN de maat met hun eigen maatstaf, moeten alle trucks dus netjes op het asfalt blijven omdat ze het milieu vervuilen als ze off-road gebruikt worden....
Helaas hadden die jongens hun huiswerk wat beter moeten doen. Ze dragen het populaire argument "milieu" aan, terwijl dat tegen hun spreekt. Zo komen ze er zelf niet eens meer uit
Wat we hier zien is dat TLN langs de populistische weg, slecht geinformeerde bedrijven hun lidmaatschapsgeld uit de zak probeert te kloppen... Als ze tot dergelijke propaganda moeten vervallen om hun bestaansrecht veilig te stellen, kun je die club beter opdoeken...
Dat er wat gedaan moet worden tegen onverantwoorde loonwerkers die 16 jarige -dorps-jongens (dus zonder enige ervaring van thuis) met 50 ton en 50km/h de weg op sturen, vaak ook nog met remmen die al jaren niet zijn nagekeken, ben ik een groot voorstander van, maar TLN verliest haar geloofwaardigheid door met uit de lucht gegrepen argumenten een dergelijke heksenjacht te voeren.