DAF XT

Post hier al je overige informatie van DAF vrachtwagens, zoals losse trekkers, bakwagens en dergelijke.
Advertentie post before
N2800DAF
Starter
Berichten: 183
Lid geworden op: za 10 apr, 2010 11:32

Re: DAF XT 105.460

Bericht door N2800DAF »

Ik hoorde dat DAF Trucks, dit jaar NIET de XT105 van de firma A.Jansen tentoongesteld had op de Bedrijfswagen RAI in Amsterdam !
Jammer !!
Ik denk: EEN GEMISTE KANS voor DAF !!!
Zou een gigantische trekpleister op de RAI geweest zijn !!!! (vooral de nieuwe XT105 en de oude NTT2800 naast elkaar)
En welk klein kind (en "groot kind") wil er nou niet eens een keer vanuit zo'n luxe cabine, over zo'n mooie grote motorkap heen kijken !!!!!

Gebruikersavatar
bertje knutsel
Starter
Berichten: 226
Lid geworden op: di 27 mar, 2007 17:08
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: DAF XT 105.460

Bericht door bertje knutsel »

Daf heeft ook helemaal niet met die XT te maken gehad .
Jansen heeft gewoon de opdracht bij van de Brugh neergelegdt om er eentje te bouwen voor het 40 jarige bestaan .
Daf heeft er verder ook geen intresse in om deze in productie te nemen ,dus waarom zouden ze die dan op de Rai neerzetten ??
Die zetten liever de beschikbare ruimte vol met wagens die ze kunnen verkopen .
En daarbij hij is van Jansen dus moet ie gewoon aan het werk :D

N2800DAF
Starter
Berichten: 183
Lid geworden op: za 10 apr, 2010 11:32

Re: DAF XT 105.460

Bericht door N2800DAF »

Op de bedrijfswagen RAI hebben op de DAF-stand wel vaker al afgeleverde DAF's of DAF's met bijzondere aanpassing of met een opbouw van een ander bedrijf gestaan !
Dit jaar stond er zelfs een oude F2600. Zouden ze die soms ook weer gaan produceren en na de RAI verkopen !!
Dus over de beschikbare ruimte vullen met wagens om te verkopen, hebben we het dus maar niet meer. :D

Verders komen op zo'n beurs ook buitenlandse bedrijven en (regerings)delegaties. (C)
Het gaat wel om de verkoop, maar eerst het kijken, de truck-info en de gebruiksmogelijkheden voor de koper.

Dat DAF Trucks de XT (nog) niet in productie neemt, staat los van het showen / tentoonstellen. ;N
Het DAF-belang is er wel degelijk. Hoe meer FTT105's er verkocht worden om tot XT omgebouwd te worden, des te beter voor de DAF-dealers.
En De BURGH (niet: de Brugh) is al officieel DAF-dealer vanaf de begin jaren '60, toen ze nog bij DAF Trucks op de Geldropseweg zaten.

En als de Jansen XT "mooi opgemaakt" naar een foto-shoot of open-dag of truck-festival gaat, hoef ie ook ff niet "te werken".
Trouwens, het had goed kunnen zijn, dat de 2e Jansen XT al zover was geweest, dat deze geshowed had kunnen worden ! ;S

Gebruikersavatar
bertje knutsel
Starter
Berichten: 226
Lid geworden op: di 27 mar, 2007 17:08
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: DAF XT 105.460

Bericht door bertje knutsel »

sorry dat ik ook eens een typ foutje maak ! :Y
Weet ook wel dat het de Burgh is en niet de brugh .Kijk eens bij mijn woonplaats ,kom zelf onder de rook van de DAF fabriek vandaan dus ben wel bekend in deze buurt. :D
Dat wil niet zeggen dat ik alles Beter weet ,maar weet wel dat die auto bij Jansen rijd om te werken ,en er niet alleen maar is om mooi te wezen voor een fotoschoot of een truck show die toch doorgaans in het weekend zijn :D ;)
Ik wil ook niet zeggen dat ik het niet met je eens ben ,hij had best wel op de Rai mogen staan ,maar zoals het nu is vinden ze het bij de DAF leuk gedaan door de Burgh ,maar hebben ze er verder niet mee !.

De realiteit is : De markt is er gewoon te klein voor om die XT te produceren in de DAF fabriek .
En DAF is toch van Paccar?? ,weet je wat ze zullen zeggen ,als je een neusje wil laten we wel een Kenworth of een Peterbilt voor je overkomen !

Dan kun je wel zeggen :Ja dan kan DAF meer van die fronstuur 105's aan de Burgh verkopen zodat die ze om kan bouwen naar een torpedo .Klopt wel een beetje ,maar die fronstuur verkoopt zich toch wel of je er nou een neusje voor wil hebben of niet ;)
Om het toch maar weer over die beschikbare ruimte te hebben ,Inderdaad ook leuke Nostalgie trouwens zo,n 2600 op de Rai er bij zetten .Maar die is wel HELEMAAL in de DAF fabriek gemaakt en dus 100% DAF.
Hiermee laten ze wat historie terug zien aan de bezoekers om te tonen waar DAF voor staat .
Die Neus die op die XT zit is nog niet eens in de buurt geweest van de DAF fabriek .
Dan hadden ze van DAF nog wel meer spul erbij kunnen zetten op de Rai waar iets van DAF in terug komt zoals Ginaf,Spierings etc. etc.
Maar de Ginaf heeft ook zijn eigen stand


Heb zelf een tijd geleden voor een klant bij de Burgh moeten zijn om wat materialen op het dak te zetten .
Dacht ook wat info te krijgen van die XT ,maar stond ook zo buiten want veel konden/mochten ze er niet over zeggen .
Dus kon het alleen met een bakje koffie doen !

We kunnen het wel allemaal roepen wat wij het liefste zien of willen ,maar bij die fabrikanten draait het toch alleen maar om wat er aan te verdienen valt en niet wat een liefhebber er van vind .
Daar kun je nog een X-aantal berichten over plaatsen maar dat veranderd toch niet .
Heb verder niets tegen iets of iemand ,maar hier wou ik het verder bij laten van mijn kant uit (Y)

Sjanzo
Starter
Berichten: 619
Lid geworden op: di 16 feb, 2010 20:47

Re: DAF XT 105.460

Bericht door Sjanzo »

bertje knutsel schreef:We kunnen het wel allemaal roepen wat wij het liefste zien of willen ,maar bij die fabrikanten draait het toch alleen maar om wat er aan te verdienen valt en niet wat een liefhebber er van vind .
Verstandige praat: Fabrikanten die doen wat klanten mooi vinden gaan naar de kloten, fabrikanten die doen waar de klant geld voor betalen willen, blijven over.
En er zijn er zat die een torpedo mooier vinden, maar echt niet zoveel klanten die de meerprijs ervoor willen betalen, helemaal in deze tijd....

Wezl
Starter
Berichten: 60
Lid geworden op: za 27 nov, 2010 20:24

Re: DAF XT 105.460

Bericht door Wezl »

Hier de 2de daf xt van de firma A.Jansen

De chauffeur was er erg tevreden mee;)
Bijlagen
476883_300660573357954_1434671662_o-BorderMaker.jpg
476883_300660573357954_1434671662_o-BorderMaker.jpg (115.92 KiB) 4616 keer bekeken

Randy
Forumlid
Berichten: 3670
Lid geworden op: za 11 dec, 2004 22:31
Locatie: Echt

Re: DAF XT 105.460

Bericht door Randy »

Ze maken aardig wat kilometers in elk geval, want ik heb ze veelvuldig gezien bij hun vestiging in Amsterdam. Wat tevens de Legioblock-fabriek is.
Liebherr LTM1050-3.1

Gebruikersavatar
rwseelen
Starter
Berichten: 131
Lid geworden op: zo 1 okt, 2006 16:55
Locatie: Helmond

Re: DAF XT 105.460

Bericht door rwseelen »

Randy,

Een van de XT's rijdt inderdaad dagelijks op Amsterdam en de ander naar Limburg etc. Vesteging Amsterdam is onze betoncentrale en ja ze maken daar ook onze Legioblock. Maar in Helmond staat onze Legioblock-fabriek waar een enkele duizend blokken op bestelling klaar staan voor levering.

By By man By BY
groeten uit Hellmond

dafstuff
Starter
Berichten: 306
Lid geworden op: za 5 jan, 2008 0:02
Locatie: Schijndel
Contacteer:

Re: DAF XT 105.460

Bericht door dafstuff »

Is er iemand die een foto heeft van de uitlaat? Op de plek waar normaal bij DAF de uitlaat onder de zijbekleding heen komt zit nu een plaatje. En een foto van de achterzijde van de cabine?
(Ik probeer een model van dit superding te bouwen)

Alvast mijn dank!
Groeten,

Arnold

als je deelt krijg je meer

Gebruikersavatar
Sjakie.
Starter
Berichten: 128
Lid geworden op: zo 26 nov, 2006 17:19
Locatie: In the Dutch Mountains.

Re: DAF XT 105.460

Bericht door Sjakie. »

Hier hoort voor het mooie natuurlijk een flinke dieplader achter te hangen!
Ik maak geen fouten,alleen vergissingen.
Ik ken geen problemen,alleen uitdagingen.

Plaats reactie

Terug naar “Overige”