Ginaf G-serie

Post hier al je informatie van Ginaf vrachtwagens met diepladers, ballastwagens en ander uitzonderlijk transport.
Gebruikersavatar
william brooymans
Forumlid
Berichten: 3730
Lid geworden op: di 3 mei, 2005 19:22
Locatie: Nieuw-vossemeer

Bericht door william brooymans »

hier de ginaf met de dolly ertussen
Bijlagen
Ginaf G3345.jpg
Ginaf G3345.jpg (95.65 KiB) 4497 keer bekeken
't komt goed

www.nelen-bv.nl

Gebruikersavatar
william brooymans
Forumlid
Berichten: 3730
Lid geworden op: di 3 mei, 2005 19:22
Locatie: Nieuw-vossemeer

Bericht door william brooymans »

2e van opzij
Bijlagen
Ginaf G3345 (1).jpg
Ginaf G3345 (1).jpg (79.84 KiB) 4496 keer bekeken
't komt goed

www.nelen-bv.nl

Gebruikersavatar
barry
Starter
Berichten: 225
Lid geworden op: do 20 okt, 2005 19:17
Locatie: gem. Dinkelland
Contacteer:

Bericht door barry »

Als een vijfasser met een dolly rijdt heeft het volgens mij niet echt veel nut.
De dolly heeft asafstanden die berekend zijn voor een 3 of 4 asser. Als je er dus een 5 asser onderzet betekend dat volgens mij dat je een gedeelte van je laadvermogen helemaal niet kunt gebruiken. Oftewel dat er voor het laadvermogen net zo goed een 4 asser onder had gekund.
De dieplader die normaal achter de 5 assers zit heeft een extra lange zwanenhals, zodat ook de voorassen van de truck benut kunnen worden.

Barry

Gebruikersavatar
Jelmer Jongstra
Starter
Berichten: 653
Lid geworden op: zo 25 dec, 2005 18:10
Locatie: A32 Afrit Oranjewoud

Bericht door Jelmer Jongstra »

t heeft wel zin...net als bij mijn vader( die van holtrop) zit alles heel dicht opelkaar en komt het wel goed uit me de aslasten.. :shock:


PS als het geen zin had een 5 asser eronder deden ze het ook niet :D
T' Komt goed!

Gebruikersavatar
Jelmer Jongstra
Starter
Berichten: 653
Lid geworden op: zo 25 dec, 2005 18:10
Locatie: A32 Afrit Oranjewoud

Bericht door Jelmer Jongstra »

EDIT: die van zwagerman heeft dus geen zin volgens mijn vader...

met die truck trailer kom je neit uit met de aslasten
T' Komt goed!

Gebruikersavatar
arie van urk
Starter
Berichten: 524
Lid geworden op: vr 3 jun, 2005 8:20
Locatie: urk

Bericht door arie van urk »

de dolly van je vader heeft ook een veel langere nek waardoor de koppeltafel verder naar voren zit.

hier wordt de kracht verdeeld over 4 assen en bij de zwagerman combinatie alleen over de achterste 3 .

Afbeelding

(C)

Gebruikersavatar
barry
Starter
Berichten: 225
Lid geworden op: do 20 okt, 2005 19:17
Locatie: gem. Dinkelland
Contacteer:

Bericht door barry »

@ Arie

Dit is inderdaad een goede voorbeeld foto!
Hier kun je duidelijk zien dat de nek veel langer is van zowel de dieplader als de dolly. Om zodoende toch druk op de voorassen te krijgen.
Dit is precies wat ik bedoel.

Barry

scania-power
Starter
Berichten: 95
Lid geworden op: za 31 dec, 2005 14:11

Bericht door scania-power »

kraantje schreef:Het gaat ook om de Ginaf, deze heeft een meesturende aangedreven achteras, waarddoor hij bijna net zoveel als een vierasser mag laden.
hij mag lang niet zoveel als een 4 asser laden volgens de type aanduiding is het volgende
G is de serie
3 het aantal assen
2 het aantal aangedreven assen
33 wettelijk totaal gewicht

een 4 asser mag als je gewone assen heb geeneens widespread heb als 40 ton wegen en als je wide spread en aangedreven voorassen heb kan je ook 46 ton wegen

Gebruikersavatar
Roger van Nispen
Forumlid
Berichten: 6835
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 15:49
Locatie: Geleen
Contacteer:

Bericht door Roger van Nispen »

scania-power schreef:
een 4 asser mag als je gewone assen heb geeneens widespread heb als 40 ton wegen en als je wide spread en aangedreven voorassen heb kan je ook 46 ton wegen
Dit klopt niet helemaal, een normale 8x4 mag 37 ton totaal wegen, maar de wat oudere 4-assers met de lichtere voorassen mogen maar 33 tot 35 ton wegen, en dan is zo'n widespread gestuurde 6x4 een prima vervanger hiervoor.
Roger

Kijk ook eens op: BouwmachineWeb.com

Gebruikersavatar
crane brain
Starter
Berichten: 333
Lid geworden op: za 14 jan, 2006 20:39
Locatie: alkmaar

Bericht door crane brain »

geladen met dé KH 1000 onderweg naar.............................
Bijlagen
ginaf zwagerman.2 kl.jpg
ginaf zwagerman.2 kl.jpg (80.24 KiB) 3909 keer bekeken

Plaats reactie

Terug naar “Zwaar- en uitzonderlijk transport”