Ginaf X-serie 6-assers
Advertentie post before
- bouwertjuh
- Starter
- Berichten: 484
- Lid geworden op: do 15 mei, 2008 13:40
Re: Nieuw type Ginaf een 12 x 10
maar dan mag je toch nog steeds "maar" 50 ton wegen en met een 5 asser ook dus waarom dan die extra as,The-Cat-Man schreef:Een normale X 5450-S 10x8 is ongeveer 9,30 meter lang, aangezien dat tussen as 3 en 4 geen widespread opstelling is, denk ik dat deze auto netjes onder de 12 meter blijft.Victor schreef:Naar de foto kijkend schat ik toch dat ie onder de 12 mtr. zitSleaze schreef:Aangezien deze machine volgens mij langer is dan 12 mtr.
(maar ik kan het mis hebben)
of gaat hij met ontheffingen rijden dat hij zwaarder mag wegen
wanneer je echt voor je leven vreest is als de achterkant van je auto jou voorbij sjeest...!
- Jeroen van Mierlo
- Starter
- Berichten: 97
- Lid geworden op: ma 6 okt, 2008 23:00
Re: Nieuw type Ginaf een 12 x 10
Ik zie een kenteken dat veel lijkt op BL-TB-nogiets...paul schreef:Ik weet niet of ik het moet geloven....
Maar is het normaal dat ze bij een nieuw prototype een oude cabine erop zetten?
Hij heeft tenminste het oude model spiegels een geen extra lampen in de bumper....
En met het gewicht komt het ook nooit goed.
Zou kunnen zijn dat ze een oudere Ginaf hebben gebruikt voor dit prototype ipv compleet nieuwbouw?
Ik kwam de foto al diverse keren tegen en dacht meteen aan fotoshop maar nu ik dit zie weet dat ik het toch echt is. Wel heel appart.
gr Jeroen
Re: Nieuw type Ginaf een 12 x 10
Hier en daar heb ik gelezen dat voor deze auto een speciale ontheffing is afgegeven en dat het totaal gewicht 60 ton mag bedragen. Nu vraag ik me af wat dat betekend voor het laad vermogen. Ik neem aan dat deze wagen wat meer weegt van een 5 asser, dus dan mag de auto 10 ton meer wegen dan normaal, maar wanneer je het extra gewicht van de auto zelf daar aftrekt vraag ik me af of dit hele concept nog wel rendabel is?maar dan mag je toch nog steeds "maar" 50 ton wegen en met een 5 asser ook dus waarom dan die extra as,
of gaat hij met ontheffingen rijden dat hij zwaarder mag wegen
Rustig aan.... En rap een beetje!
Re: Nieuw type Ginaf een 12 x 10
Wat ik hoorde was dat de auto in een speciale mijn (in Duitsland) gaat rijden op afgesloten terrein... Maar of dat klopt weet ik niet, dit is van de kletskletstamtam
Re: Nieuw type Ginaf een 12 x 10
Ik heb van diezelfde tamtam gehoord dat hij bij de 2e coentunnel zou rijden en dat hij 60 ton mag wegen en gebruik maakt van de lzv wetgeving.
... zoals zo vaak... vele geruchten, maar wat is waar...
... zoals zo vaak... vele geruchten, maar wat is waar...
- J.B235
- Forumlid
- Berichten: 2597
- Lid geworden op: za 16 jul, 2005 19:20
- Locatie: @Home in de kop van N-H
Re: Nieuw type Ginaf een 12 x 10
Ik heb hem nog niet gezien bij mij onder de trechter....André Nieuwkoop schreef:Ik heb van diezelfde tamtam gehoord dat hij bij de 2e coentunnel zou rijden en dat hij 60 ton mag wegen en gebruik maakt van de lzv wetgeving.
... zoals zo vaak... vele geruchten, maar wat is waar...
Maar voorlopig ben ik daar dus als ik wat zie of hoor,dan horen jullie dat ook
Verbaas U niet,Verwonder U slechts!!!
Caterpillar 966Mxe
Caterpillar 966Mxe
- Beginneling
- Forumlid
- Berichten: 1371
- Lid geworden op: za 26 jan, 2008 14:18
- Locatie: Volendam
Re: Nieuw type Ginaf een 12 x 10
Daar zou je mooi klaar mee wezen als hij bij je onder de trechter komt....Is de trechter gelijk leeg !J.B235 schreef:Ik heb hem nog niet gezien bij mij onder de trechter....André Nieuwkoop schreef:Ik heb van diezelfde tamtam gehoord dat hij bij de 2e coentunnel zou rijden en dat hij 60 ton mag wegen en gebruik maakt van de lzv wetgeving.
... zoals zo vaak... vele geruchten, maar wat is waar...
Maar voorlopig ben ik daar dus als ik wat zie of hoor,dan horen jullie dat ook
"Ken niet" bestaat niet.
- Beginneling
- Forumlid
- Berichten: 1371
- Lid geworden op: za 26 jan, 2008 14:18
- Locatie: Volendam
Re: Nieuw type Ginaf een 12 x 10
Dat lijkt mij niet nodig. Vroeger ( misschien nu nog wel ) hadden ze op Corus 4-assers met een technisch totaal gewicht van 60 ton. Die waren breder en zwaarder uitgevoerd.Sleaze schreef:Wat ik hoorde was dat de auto in een speciale mijn (in Duitsland) gaat rijden op afgesloten terrein... Maar of dat klopt weet ik niet, dit is van de kletskletstamtam
Volgens mij is het zuiver voor het wettelijke laadvermogen, want met het gewicht dat deze auto toegestaan zal zijn, rijden ze nu toch al.
"Ken niet" bestaat niet.
- Dicky
- Starter
- Berichten: 511
- Lid geworden op: ma 2 mei, 2005 18:13
- Locatie: Ergens in het Noord-Westen van Fryslân
Re: Nieuw type Ginaf een 12 x 10
Deze Ginaf is een ex 10x8 van Pouw en is omgebouwd naar dit concept.
Markus BV. Afd: Agrarische Voertuigen.
Re: Nieuw type Ginaf een 12 x 10
Toch mooi straks op de gril X6460 ts 510 met As-Tronic.
PA bel effe met Loven!!!!!!!!!!!!
PA bel effe met Loven!!!!!!!!!!!!