Iveco Strator

Post hier al je informatie van Iveco vrachtwagens met kippers en kiptrailers.
Advertentie post before
Gebruikersavatar
Buntjuuh
Forumlid
Berichten: 1009
Lid geworden op: zo 28 sep, 2008 15:52
Locatie: Leende

Re: Strator 8x4

Bericht door Buntjuuh »

Het enigste wat ik kan zeggen, wat ik dan weer hoor van diverse chauffeurs (o.a. van een groot Duits zwaartransportbedrijf); Vrijwel geeneen vergelijkbare truck kan een Iveco (spaggeti-mack) bijhouden met trekken (een nieuwe of oud type actros bij lange na niet), alleen willen de iveco's nog wel eens suisen door het niet helemaal goed aansluiten van onderdelen (en dat vinden de chauffeurs erger dan dat een truck niet trekt).

Grt Wiebrand

Sjanzo
Starter
Berichten: 619
Lid geworden op: di 16 feb, 2010 20:47

Re: Strator 8x4

Bericht door Sjanzo »

Speedy schreef:die nieuwe Crafter die ze hebben die is al van de eerste dag al een brok ellende evenals de transporters .VW puinbaken
Toen ik nog in de branche zat (3 jaar terug) had VW inderdaad zijn bedrijfswagens niet op orde: De Crafter zoop als een ketter, en de dealerondersteuning was ronduit slecht, we gingen bij de Mercedes dealer vragen welke opties de VW dealer af fabriek moest meebestellen om onze opbouw te monteren... Wel rijden ze beter als een Iveco, het begint al bij de stoel die erin zit. Het hele afwerkingsniveau ligt een stuk hoger bij de Duitsers.
CAT 385 schreef:Ik ken er ook een met een sprinter servicewagen ( cabine chassis met gesloten laadbak ) , en het chassis was geplooid van het gewicht .
Heeft nu een Daily ( nu 3 jaar ) en word ook deftig overladen , zonder probleem
Als je een Sprinter 3 serie overlaadt kan het mis gaan ja. Als je een Sprinter 5 serie die teruggekeurd is naar 3.5 tonner overlaadt, gebeurt er niks.
Als je een 3.5 tons Iveco vergelijkt met de 3.5 tons sprinter, doe mij de sprinter maar. We hebben wel eens bij het monteren van de laadbak op een 4 tons Iveco, de achterkant van het chassis extra vastgezet aan de langsligger van de laadbak, omdat wanneer de monteur op de trekhaak ging staan om in de bak te klimmen, er een kier van een halve centimeter tussen chassis en laadbak langsligger ontstond omdat het chassis zo slap was. Niet dat het daarom niet heel blijft hoor !! dat niet, het veert wel mee. maar daarom rijdt het gewoon niet zo goed als een Sprinter of Crafter.

Maar goed, we dwalen inmiddels behoorlijk af van het onderwerp Strator 8x4... (ch)

Plaats reactie

Terug naar “Grondverzet”