MAN/Roman

Post hier al je informatie van MAN vrachtwagens met diepladers, ballastwagens en ander uitzonderlijk transport.
Advertentie post before
nico
Starter
Berichten: 36
Lid geworden op: vr 17 mar, 2006 8:43

MAN/Roman

Bericht door nico »

wie weet wat voor man dit is
Bijlagen
l 048.jpg
l 048.jpg (78.58 KiB) 7039 keer bekeken
NICO

Gebruikersavatar
arjan
Forumlid
Berichten: 3672
Lid geworden op: di 22 nov, 2005 20:37
Locatie: zwaag

Bericht door arjan »

Het merk zegt het al ROMAN.Komt ergens uit oost Europa vandaan,en is gebouwt met MAN onderdelen.Zo heb je meer van dit soort merken gehad,waaronder RABBA die bouwden vrachtwagens met MAN en DAF onderdelen.Dit gebeurt nog steeds ook in Nederland,kijk maar naar GINAF en TERBERG.
Arjan.

Gebruikersavatar
MoxyMan
Starter
Berichten: 300
Lid geworden op: do 2 jun, 2005 18:10
Locatie: Groenlo

Bericht door MoxyMan »

Lijkt mij een F7 cabine (hoog geplaatste knipperlichten).

Gebruikersavatar
Alexxxxx
Forumlid
Berichten: 1244
Lid geworden op: di 7 jun, 2005 12:30
Locatie: Koarnjum, Fryslân
Contacteer:

Bericht door Alexxxxx »

Roman, Roemeense licentiebouw van MAN. Gevestgd in Brasov, opgericht in 1969. Bouwt/bouwde ook locomotieven, personenwagens, kogellagers, spoorwagons en werktuigen. Tegenwoordig ook verkocht onder de naam DAC. En de nieuwste generatie is spuuglelijk :D

http://en.wikipedia.org/wiki/DAC_(vehicle_manufacturer)
http://en.wikipedia.org/wiki/Roman_%28v ... acturer%29
http://www.roman.ro/

Heb je die foto zelf gemaakt? En heb je meer foto's van oostbloktrucks?

Gebruikersavatar
caterpillar6060
Forumlid
Berichten: 2019
Lid geworden op: wo 4 mei, 2005 20:26
Locatie: Wingene

Bericht door caterpillar6060 »

Vroeger bestond er ook Saviem , dacht dat dit een Frans merk was , en die hadden ook MAN cabines.

Gebruikersavatar
zaxis-hitachi 135 us
Forumlid
Berichten: 1482
Lid geworden op: di 15 aug, 2006 9:40
Locatie: brugge

Bericht door zaxis-hitachi 135 us »

En in oostenrijk zie je OAF is een heel identiek met MAN.
Breaking new ground: HITACHI

Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Bericht door Remko »

zaxis-hitachi 135 us schreef:En in oostenrijk zie je OAF is een heel identiek met MAN.
Dat zit volgens mij toch anders.

OAF was namelijk meer van het zwaardere spul, dus speciaal transport trekkers, kippers, e.d. Later is MAN dit zelf gaan doen, en worden dit soort machines gewoon af-fabriek geleverd.

Gebruikersavatar
zaxis-hitachi 135 us
Forumlid
Berichten: 1482
Lid geworden op: di 15 aug, 2006 9:40
Locatie: brugge

Bericht door zaxis-hitachi 135 us »

Remko schreef:
zaxis-hitachi 135 us schreef:En in oostenrijk zie je OAF is een heel identiek met MAN.
Dat zit volgens mij toch anders.

OAF was namelijk meer van het zwaardere spul, dus speciaal transport trekkers, kippers, e.d. Later is MAN dit zelf gaan doen, en worden dit soort machines gewoon af-fabriek geleverd.
Als ik een jaar of 3 geleden in Oostenrijk was zag je allemaal OAF rijden in plaats van MAN, in alle soorten uitvoeringen gewone trekkers, kippers,.. .
@ remko: ofwel waren dat allemaal van die zwaardere types daar met de bergen ik weet het niet aleen dat ik dat gezien heb.
Breaking new ground: HITACHI

henry@
Starter
Berichten: 618
Lid geworden op: di 20 feb, 2007 19:42
Locatie: onder amsterdam
Contacteer:

Bericht door henry@ »

OAF is tegenwordig de speciale afdeling van MAN waar men alles bouwd wat niet gewoon op de productieband kan . Saviem en MAN hadden vroeger een overeenkomst van een soort ruilhandel . Saviem leverde de cabines en MAN gaaf er motoren voor terug . ROMAN en DAC hebben naar jaren de oudemallen van MAN overgenomen en bouwen nog steeds op dit concept voort . Zoiets doet MAN nu met STEYR en ERF . het zijn gewoon MAN,s met een ander embleem gebeurd ook nu in Polen bij STAR, waar men lichte MAN,s en STAR,s bouwd voor het Oostblok en Azie . Vroeger verkocht MAN lichte Saviem,s als MAN in eigen land en omliggende .
Henry
heb geen haast

Gebruikersavatar
Alexxxxx
Forumlid
Berichten: 1244
Lid geworden op: di 7 jun, 2005 12:30
Locatie: Koarnjum, Fryslân
Contacteer:

Bericht door Alexxxxx »

caterpillar6060 schreef:Vroeger bestond er ook Saviem , dacht dat dit een Frans merk was , en die hadden ook MAN cabines.
Saviem is Renault geworden. Wisselden een tijd lang veel uit met MAN inderdaad. Lichte Saviems werden in Duitsland als MAN verkocht (en in het oostblok als Avia trouwens). En de bekende MAN cabine komt voor zover ik weet trouwens oorspronkelijk van Saviem. Verklaart meteen de gelijkenis met de club-van-vier cabine. Ook de neusjes werden zowel als Saviem als als MAN verkocht.

Plaats reactie

Terug naar “Zwaar- en uitzonderlijk transport”