Scania G 400
Advertentie post before
- Salpeter
- Starter
- Berichten: 540
- Lid geworden op: ma 2 jun, 2008 12:12
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Scania G 400
Bij Romers transport bv hebben ze deze Scania G400 in gebruik genomen met een "amerikaanse" asfaltbak.
Deze kan niet kiepen maar heeft een lopende band.
Toevallig zag ik deze combinatie vorige week rijden op de A20 richting Rotterdam.
Het persbericht van de site van VolkerWessels:
Nederlandse primeur voor Romers Transport
Romers Transport presenteert met trots de primeur in Nederland: een vrachtwagen met een geheel nieuw type bak voor het transport van asfalt en mineralen. Het bijzondere is dat deze bak niet kiept, maar lost door middel van een transportband. Het systeem is nieuw in Nederland, maar wordt al toegepast in Noorwegen en de Verenigde Staten.
De Kennisgroep Asfalt van KWS Infra, dat net als Romers Transport deel uitmaakt van VolkerWessels, heeft een bestaande opleggerbak met transportband uit Noorwegen laten komen en heeft er in 2009 proeven mee gedaan tijdens werkzaamheden van Gebr. van Kessel Wegenbouw (ook VolkerWessels) bij de aanleg van de A2 bij ´s-Hertogenbosch en bij werkzaamheden op een industrieterrein in Tiel. Dit heeft ertoe geleid dat Romers Transport twee nieuwe vrachtwagens met dit type bak heeft aangeschaft, waarvan de eerste op 30 juli jl. bij het bedrijf in Rozenburg is afgeleverd.
Dit type vrachtwagen biedt diverse voordelen op het gebied van veiligheid, logistiek en CO2. Bepaalde aanrijdingen, zoals met een nog openstaande kiepende bak tegen een viaduct rijden, behoren tot het verleden. Deze vrachtwagen is bovendien stabieler tijdens het lossen, met name op een zandbaan. Voor het lossen is geen extra hoogte benodigd, zodat ook in tunnels, onder viaducten, bij bovenleidingen of onder bomen probleemloos en zonder tijdverlies kan worden gelost. De lading kan met de transportband zeer gedoseerd worden gelost. Er kan ca. drie ton meer lading worden meegenomen, vanwege een lager voertuiggewicht. De Scania G400 behoort tot de zuinigste in zijn klasse en heeft zelfs geen AdBlue nodig. Dit zorgt ervoor dat de CO2 uitstoot per ton lading aanzienlijk lager wordt.
Bij inzet in de asfaltverwerking zijn er nog andere voordelen. Door de wijze van lossen heeft het asfaltmengsel een constantere temperatuur en vindt minder ontmenging plaats, wat de kwaliteit van het asfalt ten goede komt. De bunker van de asfaltspreidmachine kan ook bij hoogtebeperking worden gevuld, wat de kans op naden in het asfalt verkleint. Door de transportband blijft er minder restproduct achter en kan de bak na het lossen eenvoudig worden gereinigd.
Romers Transport heeft reeds diverse positieve reacties van opdrachtgevers op deze innovatieve vrachtwagen ontvangen en ziet de inzet ervan dan ook met vertrouwen tegemoet.
http://www.volkerwessels.com/nl/nieuws/ ... transport1
Deze kan niet kiepen maar heeft een lopende band.
Toevallig zag ik deze combinatie vorige week rijden op de A20 richting Rotterdam.
Het persbericht van de site van VolkerWessels:
Nederlandse primeur voor Romers Transport
Romers Transport presenteert met trots de primeur in Nederland: een vrachtwagen met een geheel nieuw type bak voor het transport van asfalt en mineralen. Het bijzondere is dat deze bak niet kiept, maar lost door middel van een transportband. Het systeem is nieuw in Nederland, maar wordt al toegepast in Noorwegen en de Verenigde Staten.
De Kennisgroep Asfalt van KWS Infra, dat net als Romers Transport deel uitmaakt van VolkerWessels, heeft een bestaande opleggerbak met transportband uit Noorwegen laten komen en heeft er in 2009 proeven mee gedaan tijdens werkzaamheden van Gebr. van Kessel Wegenbouw (ook VolkerWessels) bij de aanleg van de A2 bij ´s-Hertogenbosch en bij werkzaamheden op een industrieterrein in Tiel. Dit heeft ertoe geleid dat Romers Transport twee nieuwe vrachtwagens met dit type bak heeft aangeschaft, waarvan de eerste op 30 juli jl. bij het bedrijf in Rozenburg is afgeleverd.
Dit type vrachtwagen biedt diverse voordelen op het gebied van veiligheid, logistiek en CO2. Bepaalde aanrijdingen, zoals met een nog openstaande kiepende bak tegen een viaduct rijden, behoren tot het verleden. Deze vrachtwagen is bovendien stabieler tijdens het lossen, met name op een zandbaan. Voor het lossen is geen extra hoogte benodigd, zodat ook in tunnels, onder viaducten, bij bovenleidingen of onder bomen probleemloos en zonder tijdverlies kan worden gelost. De lading kan met de transportband zeer gedoseerd worden gelost. Er kan ca. drie ton meer lading worden meegenomen, vanwege een lager voertuiggewicht. De Scania G400 behoort tot de zuinigste in zijn klasse en heeft zelfs geen AdBlue nodig. Dit zorgt ervoor dat de CO2 uitstoot per ton lading aanzienlijk lager wordt.
Bij inzet in de asfaltverwerking zijn er nog andere voordelen. Door de wijze van lossen heeft het asfaltmengsel een constantere temperatuur en vindt minder ontmenging plaats, wat de kwaliteit van het asfalt ten goede komt. De bunker van de asfaltspreidmachine kan ook bij hoogtebeperking worden gevuld, wat de kans op naden in het asfalt verkleint. Door de transportband blijft er minder restproduct achter en kan de bak na het lossen eenvoudig worden gereinigd.
Romers Transport heeft reeds diverse positieve reacties van opdrachtgevers op deze innovatieve vrachtwagen ontvangen en ziet de inzet ervan dan ook met vertrouwen tegemoet.
http://www.volkerwessels.com/nl/nieuws/ ... transport1
- Bijlagen
-
- Geleased van de site van Roemers Transport BV
- romers scania g 400-border.jpg (131.21 KiB) 5151 keer bekeken
- De Zandhaas
- Forumlid
- Berichten: 1984
- Lid geworden op: do 31 mei, 2007 18:11
- Locatie: Kampen
scania g 8x4/4
een g400 8x4/4 met nch lift en palfinger kraan....foto van nwvfoto...
- Bijlagen
-
- 03112010_Hv_44_1236-BorderMaker.jpg (79.46 KiB) 4787 keer bekeken
-
- Starter
- Berichten: 17
- Lid geworden op: do 30 sep, 2010 20:03
- Locatie: Genemuiden.
- Contacteer:
Scania G400 T Brouwer bv
de scania is voor zien van een HTS kabelsysteem en een Palfinger Epsilon laadkraan,
de container is gebouwd door Mollen Metaal en is voorzien van milieuafdekkleppen en een hydraulische zijbord.
Kiek um goooan.
- Zwaailampje
- Starter
- Berichten: 291
- Lid geworden op: wo 20 jul, 2011 21:34
- Locatie: Almen
- Contacteer:
Scania G400 6×6
Vrachtwagen van het werk. Van het voorjaar gekomen
Hier even een keetje verzetten haha
Hier even een keetje verzetten haha
't is altied maar effe..