Broshuis
Advertentie post before
Re: Broshuis
Dat bedoel ik dus; een "hoge zwanenhals" heeft een semi ook, maar die heeft dan wel een lagere laadvloer, dus kan hogere lading mee nemen.Remko schreef:Gewoon even een gokje, maar door een telestep te gebruiken heb je een hoge zwanenhals, dus voor een normale of zware trekker, maar wel een relatief lage laadvloer.
- arie korevaar
- Starter
- Berichten: 419
- Lid geworden op: zo 10 dec, 2006 17:17
- Locatie: papendrecht
Re: Broshuis
hallo,
Deze trailers hebben draaikransen, ipv fuseebesturing.
Daardoor sturen ze scherper, maar wordt de laadvloer te hoog en dus zetten ze er weer kleine wielen onder.
Het is dus eigenlijk een mix van een semi en een hoge schuiver.
Gr. Arie
Deze trailers hebben draaikransen, ipv fuseebesturing.
Daardoor sturen ze scherper, maar wordt de laadvloer te hoog en dus zetten ze er weer kleine wielen onder.
Het is dus eigenlijk een mix van een semi en een hoge schuiver.
Gr. Arie
aai-lawaai
Re: Broshuis
Semi van Broshuis Rental. In gebruik bij Reproad voor het transport van een Wirtgen W 2200 asfaltfrees. Gewicht machine; 44 ton.
- Bijlagen
-
- Broshuis.jpg (195.1 KiB) 5553 keer bekeken
Cris
- Bouwmachineforum.nl
- Forumondersteuning
- Berichten: 594
- Lid geworden op: zo 11 dec, 2005 19:37
- Locatie: Server
- Contacteer:
BROSHUIS UPDATE: Broshuis levert 2 mix opleggers aan Bolk
2 mix opleggers voor Bolk Almelo
Bolk Almelo heeft afgelopen week twee stuks nieuwe Broshuis Mix 93 opleggers in gebruik genomen.
Bolk heeft voor Broshuis gekozen omdat Broshuis al sinds 1993 deze Mix opleggers bouwt. Daarnaast heeft de klantspecifieke bouw, de kwaliteit en het vertrouwen in Broshuis bijgedragen aan het verkrijgen van deze opdracht!
Kwaliteit herkent men aan de details!
Voor meer info:
http://www.broshuis.nl
Bolk Almelo heeft afgelopen week twee stuks nieuwe Broshuis Mix 93 opleggers in gebruik genomen.
Bolk heeft voor Broshuis gekozen omdat Broshuis al sinds 1993 deze Mix opleggers bouwt. Daarnaast heeft de klantspecifieke bouw, de kwaliteit en het vertrouwen in Broshuis bijgedragen aan het verkrijgen van deze opdracht!
Kwaliteit herkent men aan de details!
Voor meer info:
http://www.broshuis.nl
Dit is een gezamelijk account voor het posten van officiële berichten. Team Bouwmachine FORUM.nl
Nieuwe generatie trailers van Broshuis
Nieuwe generatie trailers van Broshuis
Broshuis heeft officieel de nieuwe generatie gestuurde opleggers gepresenteerd aan de media.
De SL-trailers zijn uniek vanwege:
Broshuis komt met dé oplossing, waarbij de hoogte alleen afhankelijk is van de bandhoogte en de door de klant gewenste slag in de vering.
Hiermee wordt een normale rijhoogte gerealiseerd van maar 850mm (de laagste stand bereikt zelfs 790mm!), met een 245-band.
Het bijzondere is tevens dat Broshuis SL-Trailer door de gekozen oplossing een toegestane aslast krijgt, met ontheffing, van 12 ton per as(lijn)!
Echter, voor de transporteurs is de toegestane aslast niet belangrijk, maar het feitelijke laadvermogen van 12 ton per as.
Deze nieuwe asconstructie is lichter dan de gebruikelijke doorgaande assen! De transporteur krijgt dus meer nuttig laadvermogen dan met een pendelas (welke dezelfde aslasten krijgt, maar wel een hoger eigen gewicht kent).
Naast de laadvloerhoogte en het laadvermogen is ook het onderhoud van groot belang. Het onderhoudsarme systeem biedt enorm veel voordelen ten opzichte van het pendelassysteem.
Het wisselen van een band duurt bij een pendelas gemiddeld 4 kostbare uren. Bij onafhankelijke wielophanging duurt dit slechts 20 minuten.
MET DIT NIEUWE SYSTEEM VERVALT DE NOODZAAK VAN DURE/ZWARE PENDELASSEN BIJ SEMI-DIEPLADERS!
Broshuis heeft haar eerste SL Trailer geleverd aan de firma Van Maanen uit Barneveld.
Van Maanen koopt al Broshuis opleggers sinds 1930 en kocht al in 1955 een Broshuis oplegger met pendelassen.
Een logisch vervolg hierop is de aanschaf van de allereerste Broshuis oplegger, met deze nieuwe wielophanging.
Van Maanen koos een dubbel uitschuifbare oplegger, welke aan de internationale pers is voorgesteld.
Met de nieuwe asophanging blijft de laadvloerhoogte 850mm, ook als de oplegger zelfs dubbel of triple uitschuifbaar wordt. Het aantal assen (maximaal 10 aslijnen) maakt voor de laadvloerhoogte niet uit.
René van Maanen: “Ook het stuurgedrag is uitzonderlijk: een stuuruitslag van bijna 60 graden en de ongeëvenaarde stabiliteit, je moet er simpelweg mee gereden hebben!
Met deze aankoop krijgen we een lagere oplegger, met meer laadvermogen, meer stuuruitslag en meer veerweg. De keuze wordt je dan wel erg simpel gemaakt!â€
Het onderhoud van de as is , door het gebruik van standaard componenten (Wabco, Knorr, ZF-lagers), erg eenvoudig uit te voeren. Het stuursysteem is ongewijzigd: het bekende Broshuisstuursysteem. Ook iets normaals als een bandenwissel en onderhoud aan de remmen, is bij deze asophanging, hetzelfde als bij een doorgaande as. Echter het onderhoud is veel eenvoudiger dan bij pendelassen, waarbij onderhoud onderweg vaak niet eens mogelijk is.
Broshuis biedt de onafhankelijke wielophanging, naast de doorgaande of pendelassen (diepladers), aan op alle semi-diepladers en diepladers. Van deze typen opleggers zijn er op dit moment al meerdere in productie.
Broshuis heeft officieel de nieuwe generatie gestuurde opleggers gepresenteerd aan de media.
De SL-trailers zijn uniek vanwege:
- De laagste laadvloerhoogte
- Het hoogst nuttige laadvermogen
- De grootste stuuruitslag
- Onderhoudsvriendelijk
Broshuis komt met dé oplossing, waarbij de hoogte alleen afhankelijk is van de bandhoogte en de door de klant gewenste slag in de vering.
Hiermee wordt een normale rijhoogte gerealiseerd van maar 850mm (de laagste stand bereikt zelfs 790mm!), met een 245-band.
Het bijzondere is tevens dat Broshuis SL-Trailer door de gekozen oplossing een toegestane aslast krijgt, met ontheffing, van 12 ton per as(lijn)!
Echter, voor de transporteurs is de toegestane aslast niet belangrijk, maar het feitelijke laadvermogen van 12 ton per as.
Deze nieuwe asconstructie is lichter dan de gebruikelijke doorgaande assen! De transporteur krijgt dus meer nuttig laadvermogen dan met een pendelas (welke dezelfde aslasten krijgt, maar wel een hoger eigen gewicht kent).
Naast de laadvloerhoogte en het laadvermogen is ook het onderhoud van groot belang. Het onderhoudsarme systeem biedt enorm veel voordelen ten opzichte van het pendelassysteem.
Het wisselen van een band duurt bij een pendelas gemiddeld 4 kostbare uren. Bij onafhankelijke wielophanging duurt dit slechts 20 minuten.
MET DIT NIEUWE SYSTEEM VERVALT DE NOODZAAK VAN DURE/ZWARE PENDELASSEN BIJ SEMI-DIEPLADERS!
Broshuis heeft haar eerste SL Trailer geleverd aan de firma Van Maanen uit Barneveld.
Van Maanen koopt al Broshuis opleggers sinds 1930 en kocht al in 1955 een Broshuis oplegger met pendelassen.
Een logisch vervolg hierop is de aanschaf van de allereerste Broshuis oplegger, met deze nieuwe wielophanging.
Van Maanen koos een dubbel uitschuifbare oplegger, welke aan de internationale pers is voorgesteld.
Met de nieuwe asophanging blijft de laadvloerhoogte 850mm, ook als de oplegger zelfs dubbel of triple uitschuifbaar wordt. Het aantal assen (maximaal 10 aslijnen) maakt voor de laadvloerhoogte niet uit.
René van Maanen: “Ook het stuurgedrag is uitzonderlijk: een stuuruitslag van bijna 60 graden en de ongeëvenaarde stabiliteit, je moet er simpelweg mee gereden hebben!
Met deze aankoop krijgen we een lagere oplegger, met meer laadvermogen, meer stuuruitslag en meer veerweg. De keuze wordt je dan wel erg simpel gemaakt!â€
Het onderhoud van de as is , door het gebruik van standaard componenten (Wabco, Knorr, ZF-lagers), erg eenvoudig uit te voeren. Het stuursysteem is ongewijzigd: het bekende Broshuisstuursysteem. Ook iets normaals als een bandenwissel en onderhoud aan de remmen, is bij deze asophanging, hetzelfde als bij een doorgaande as. Echter het onderhoud is veel eenvoudiger dan bij pendelassen, waarbij onderhoud onderweg vaak niet eens mogelijk is.
Broshuis biedt de onafhankelijke wielophanging, naast de doorgaande of pendelassen (diepladers), aan op alle semi-diepladers en diepladers. Van deze typen opleggers zijn er op dit moment al meerdere in productie.
Re: truck en dolly + dieplader
Dat klopt inderdaad.
Maar dat komt omdat we het erg druk hebben met kippertrailer werk en dan staat de 6*4 voor de kippertrailer.
Maar het grote voordeel van de dolly combinatie is dat we dan veel meer mogen laden, tot 120 ton treingewicht. Dan met de 6*4 ervoor.
Wat eigenlijk niet mag, maar toch gebeurt is dat we hulpstukken en dergelijke veel makkelijker mee kunnen nemen in de bak van de 6*6 kipper die er voor staat. Want dan praten we weer over deelbare lading.
Stel je verplaatst een overslagkraan, je hebt een gasolietank en de knijper bij je.
Op een euro kun je de tank nog wel een keer op de zwanehals zetten, maar de knijper raak je dan niet kwijt. Deze kan dan makkelijk in de kipper van de 6*6.
En eerlijk gezegt loopt de diepader-dolly combi mooier achter de auto aan dan de trekker opleger combi.
Henk
Maar dat komt omdat we het erg druk hebben met kippertrailer werk en dan staat de 6*4 voor de kippertrailer.
Maar het grote voordeel van de dolly combinatie is dat we dan veel meer mogen laden, tot 120 ton treingewicht. Dan met de 6*4 ervoor.
Wat eigenlijk niet mag, maar toch gebeurt is dat we hulpstukken en dergelijke veel makkelijker mee kunnen nemen in de bak van de 6*6 kipper die er voor staat. Want dan praten we weer over deelbare lading.
Stel je verplaatst een overslagkraan, je hebt een gasolietank en de knijper bij je.
Op een euro kun je de tank nog wel een keer op de zwanehals zetten, maar de knijper raak je dan niet kwijt. Deze kan dan makkelijk in de kipper van de 6*6.
En eerlijk gezegt loopt de diepader-dolly combi mooier achter de auto aan dan de trekker opleger combi.
Henk
Re: truck en dolly + dieplader
het is toch zo dat 10 % van het laadvermogen bij een ontheffing mag bestaan uit toebehoren zoals door jouw beschreven?
Was bij de ontheffing die wij hadden wel zo.
Was bij de ontheffing die wij hadden wel zo.
Re: truck en dolly + dieplader
Ik weet het niet precies, maar bij ons is het volgens mij, alleen ondeelbare lading.
En over hulpstukken daar heb ik nog nooit van gehoord.
Maar het zou natuurlijk heel goed kunnen.
Het voordeel van een 6*6 kipper is dat gewoon veel ruimte hebt om extra toebehoren fatsoenlijk mee te nemen.
Henk
En over hulpstukken daar heb ik nog nooit van gehoord.
Maar het zou natuurlijk heel goed kunnen.
Het voordeel van een 6*6 kipper is dat gewoon veel ruimte hebt om extra toebehoren fatsoenlijk mee te nemen.
Henk