Broshuis

Post hier al je algemene informatie van diepladers, ballastwagens en ander uitzonderlijk transport, met of zonder vrachtwagens.
Advertentie post before
Zemag
Forumlid
Berichten: 1087
Lid geworden op: za 8 jan, 2005 14:46
Locatie: Kortemark

Re: Broshuis

Bericht door Zemag »

800P1110763.JPG
800P1110763.JPG (135.82 KiB) 5979 keer bekeken

Adam
Starter
Berichten: 232
Lid geworden op: do 4 sep, 2008 21:11
Locatie: Monster

Re: Broshuis

Bericht door Adam »

Remko schreef:Gewoon even een gokje, maar door een telestep te gebruiken heb je een hoge zwanenhals, dus voor een normale of zware trekker, maar wel een relatief lage laadvloer.
Dat bedoel ik dus; een "hoge zwanenhals" heeft een semi ook, maar die heeft dan wel een lagere laadvloer, dus kan hogere lading mee nemen.

Gebruikersavatar
arie korevaar
Starter
Berichten: 419
Lid geworden op: zo 10 dec, 2006 17:17
Locatie: papendrecht

Re: Broshuis

Bericht door arie korevaar »

hallo,
Deze trailers hebben draaikransen, ipv fuseebesturing.
Daardoor sturen ze scherper, maar wordt de laadvloer te hoog en dus zetten ze er weer kleine wielen onder.

Het is dus eigenlijk een mix van een semi en een hoge schuiver.
Gr. Arie
aai-lawaai

Gebruikersavatar
Cris
Forumlid
Berichten: 18250
Lid geworden op: do 5 mei, 2005 17:13
Locatie: Assen

Re: Broshuis

Bericht door Cris »

Semi van Broshuis Rental. In gebruik bij Reproad voor het transport van een Wirtgen W 2200 asfaltfrees. Gewicht machine; 44 ton.
Bijlagen
Broshuis.jpg
Broshuis.jpg (195.1 KiB) 5553 keer bekeken
Cris

Gebruikersavatar
Bouwmachineforum.nl
Forumondersteuning
Berichten: 594
Lid geworden op: zo 11 dec, 2005 19:37
Locatie: Server
Contacteer:

BROSHUIS UPDATE: Broshuis levert 2 mix opleggers aan Bolk

Bericht door Bouwmachineforum.nl »

2 mix opleggers voor Bolk Almelo

Bolk Almelo heeft afgelopen week twee stuks nieuwe Broshuis Mix 93 opleggers in gebruik genomen.


Bolk heeft voor Broshuis gekozen omdat Broshuis al sinds 1993 deze Mix opleggers bouwt. Daarnaast heeft de klantspecifieke bouw, de kwaliteit en het vertrouwen in Broshuis bijgedragen aan het verkrijgen van deze opdracht!
2 bedrijven met een lange geschiedenis.jpg
2 bedrijven met een lange geschiedenis.jpg (83.78 KiB) 5100 keer bekeken
Nieuwe fexibele investeringen bij Bolk.jpg
Nieuwe fexibele investeringen bij Bolk.jpg (99.09 KiB) 5100 keer bekeken
Uitermate geschikt voor oprijden machines.jpg
Uitermate geschikt voor oprijden machines.jpg (62.15 KiB) 5100 keer bekeken
De trekker heeft een lage schotelhoogte.jpg
De trekker heeft een lage schotelhoogte.jpg (60.55 KiB) 5100 keer bekeken
De strakke Broshuis afwerking.jpg
De strakke Broshuis afwerking.jpg (72.21 KiB) 5100 keer bekeken
Kwaliteit herkent men aan de details!

Voor meer info:
http://www.broshuis.nl
Dit is een gezamelijk account voor het posten van officiële berichten. Team Bouwmachine FORUM.nl

Gebruikersavatar
Tubs
Starter
Berichten: 873
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 17:49
Locatie: Vlissingen

Re: Broshuis

Bericht door Tubs »

Mag af en toe ook eens met een Broshuis opstap.
Kopie van P1010316.JPG
Kopie van P1010316.JPG (93.93 KiB) 5247 keer bekeken
Kennis = Macht

Gebruikersavatar
Sleaze
Forumlid
Berichten: 5914
Lid geworden op: vr 3 mar, 2006 23:29
Locatie: Makkum
Contacteer:

Nieuwe generatie trailers van Broshuis

Bericht door Sleaze »

Nieuwe generatie trailers van Broshuis

Broshuis heeft officieel de nieuwe generatie gestuurde opleggers gepresenteerd aan de media.


De SL-trailers zijn uniek vanwege:
  • De laagste laadvloerhoogte
  • Het hoogst nuttige laadvermogen
  • De grootste stuuruitslag
  • Onderhoudsvriendelijk
Twee bedrijven met een jarenlange verbinding.jpg
Twee bedrijven met een jarenlange verbinding.jpg (155.19 KiB) 5224 keer bekeken
Elke transportondernemer zoekt een zo laag mogelijke oplegger, met een zo hoog mogelijk laadvermogen, zonder in te leveren aan de inzetbaarheid.
Broshuis komt met dé oplossing, waarbij de hoogte alleen afhankelijk is van de bandhoogte en de door de klant gewenste slag in de vering.
Hiermee wordt een normale rijhoogte gerealiseerd van maar 850mm (de laagste stand bereikt zelfs 790mm!), met een 245-band.
Het bijzondere is tevens dat Broshuis SL-Trailer door de gekozen oplossing een toegestane aslast krijgt, met ontheffing, van 12 ton per as(lijn)!
Echter, voor de transporteurs is de toegestane aslast niet belangrijk, maar het feitelijke laadvermogen van 12 ton per as.
Deze nieuwe asconstructie is lichter dan de gebruikelijke doorgaande assen! De transporteur krijgt dus meer nuttig laadvermogen dan met een pendelas (welke dezelfde aslasten krijgt, maar wel een hoger eigen gewicht kent).
Duidelijk is de grote stuuruitslag te zien.jpg
Duidelijk is de grote stuuruitslag te zien.jpg (159.24 KiB) 5224 keer bekeken
Het hoogteverschil tussen nieuw en oud.jpg
Het hoogteverschil tussen nieuw en oud.jpg (90.6 KiB) 5224 keer bekeken
Naast de laadvloerhoogte en het laadvermogen is ook het onderhoud van groot belang. Het onderhoudsarme systeem biedt enorm veel voordelen ten opzichte van het pendelassysteem.
Het wisselen van een band duurt bij een pendelas gemiddeld 4 kostbare uren. Bij onafhankelijke wielophanging duurt dit slechts 20 minuten.
MET DIT NIEUWE SYSTEEM VERVALT DE NOODZAAK VAN DURE/ZWARE PENDELASSEN BIJ SEMI-DIEPLADERS!
De eenvoudige constructie.jpg
De eenvoudige constructie.jpg (152.11 KiB) 5224 keer bekeken
De onderkant duidelijk zichtbaar.jpg
De onderkant duidelijk zichtbaar.jpg (110.16 KiB) 5224 keer bekeken
Broshuis heeft haar eerste SL Trailer geleverd aan de firma Van Maanen uit Barneveld.
Van Maanen koopt al Broshuis opleggers sinds 1930 en kocht al in 1955 een Broshuis oplegger met pendelassen.
Een logisch vervolg hierop is de aanschaf van de allereerste Broshuis oplegger, met deze nieuwe wielophanging.
Pendel 003-border.jpg
Pendel 003-border.jpg (22.08 KiB) 5224 keer bekeken
Pendel 004-border.jpg
Pendel 004-border.jpg (22.97 KiB) 5224 keer bekeken
Van Maanen koos een dubbel uitschuifbare oplegger, welke aan de internationale pers is voorgesteld.
Met de nieuwe asophanging blijft de laadvloerhoogte 850mm, ook als de oplegger zelfs dubbel of triple uitschuifbaar wordt. Het aantal assen (maximaal 10 aslijnen) maakt voor de laadvloerhoogte niet uit.

René van Maanen: “Ook het stuurgedrag is uitzonderlijk: een stuuruitslag van bijna 60 graden en de ongeëvenaarde stabiliteit, je moet er simpelweg mee gereden hebben!
Met deze aankoop krijgen we een lagere oplegger, met meer laadvermogen, meer stuuruitslag en meer veerweg. De keuze wordt je dan wel erg simpel gemaakt!”
Prachtig span.jpg
Prachtig span.jpg (152.2 KiB) 5224 keer bekeken
Het onderhoud van de as is , door het gebruik van standaard componenten (Wabco, Knorr, ZF-lagers), erg eenvoudig uit te voeren. Het stuursysteem is ongewijzigd: het bekende Broshuisstuursysteem. Ook iets normaals als een bandenwissel en onderhoud aan de remmen, is bij deze asophanging, hetzelfde als bij een doorgaande as. Echter het onderhoud is veel eenvoudiger dan bij pendelassen, waarbij onderhoud onderweg vaak niet eens mogelijk is.
Broshuis afwerking.jpg
Broshuis afwerking.jpg (113.43 KiB) 5224 keer bekeken
Broshuis biedt de onafhankelijke wielophanging, naast de doorgaande of pendelassen (diepladers), aan op alle semi-diepladers en diepladers. Van deze typen opleggers zijn er op dit moment al meerdere in productie.

Gebruikersavatar
Henks1973
Starter
Berichten: 336
Lid geworden op: wo 14 apr, 2010 19:49
Locatie: Wapenveld

Re: truck en dolly + dieplader

Bericht door Henks1973 »

Dat klopt inderdaad.
Maar dat komt omdat we het erg druk hebben met kippertrailer werk en dan staat de 6*4 voor de kippertrailer.
Maar het grote voordeel van de dolly combinatie is dat we dan veel meer mogen laden, tot 120 ton treingewicht. Dan met de 6*4 ervoor.
Wat eigenlijk niet mag, maar toch gebeurt is dat we hulpstukken en dergelijke veel makkelijker mee kunnen nemen in de bak van de 6*6 kipper die er voor staat. Want dan praten we weer over deelbare lading.
Stel je verplaatst een overslagkraan, je hebt een gasolietank en de knijper bij je.
Op een euro kun je de tank nog wel een keer op de zwanehals zetten, maar de knijper raak je dan niet kwijt. Deze kan dan makkelijk in de kipper van de 6*6.
En eerlijk gezegt loopt de diepader-dolly combi mooier achter de auto aan dan de trekker opleger combi.

Henk

daf3600
Starter
Berichten: 749
Lid geworden op: ma 19 jan, 2009 22:42

Re: truck en dolly + dieplader

Bericht door daf3600 »

het is toch zo dat 10 % van het laadvermogen bij een ontheffing mag bestaan uit toebehoren zoals door jouw beschreven?

Was bij de ontheffing die wij hadden wel zo.

Gebruikersavatar
Henks1973
Starter
Berichten: 336
Lid geworden op: wo 14 apr, 2010 19:49
Locatie: Wapenveld

Re: truck en dolly + dieplader

Bericht door Henks1973 »

Ik weet het niet precies, maar bij ons is het volgens mij, alleen ondeelbare lading.
En over hulpstukken daar heb ik nog nooit van gehoord.
Maar het zou natuurlijk heel goed kunnen.

Het voordeel van een 6*6 kipper is dat gewoon veel ruimte hebt om extra toebehoren fatsoenlijk mee te nemen.

Henk

Plaats reactie

Terug naar “Zwaar- en uitzonderlijk transport”