BE combinaties o.a. Veldhuizen Wagenbouw

Post hier al je algemene informatie van diepladers, ballastwagens en ander uitzonderlijk transport, met of zonder vrachtwagens.
Advertentie post before
Gebruikersavatar
Buntjuuh
Forumlid
Berichten: 1009
Lid geworden op: zo 28 sep, 2008 15:52
Locatie: Leende

Re: BE Combinaties oa Veldhuizen

Bericht door Buntjuuh »

Heb zelf meerdere malen met zo'n BE combinatie gereden voor zien van "3-assige"aanhanger. Rijdt zeer fijn, maar met 9,5-10 ton achterop gaat het ooit toch wel langzaam de tunnels uit :roll: (schrik niet als je nog net de 60-65km/u kunt halen).

Voor sommige klanten is het een extra dienst die je hun kunt aanbieden. Vooral voor kleine vrachtjes, waarbij bijvoorbeeld snel 1 of 2 machientjes weg gebracht moet worden, is een BE-combinatie een mooi alternatief. En voor deze ritjes (vaak leeg retour) is een BE vrijwel altijd goedkoper als een truck.
Daarnaast zijn sommige adressen/bouwplaatsen met een gewone dieplader combinatie haast niet te bereiken en kan een kleinere BE-combinatie ruimschoots in het voordeel zijn qua bereikbaarheid. (als je ooit de bouwplaatsen in het buitland (o.a. Belgie) ziet moet je al blij zijn dat je met een paar 100m achteruit rijdend het terrein op kan met een gewone combinatie, terwijl bijvoorbeeld een kortere BE-combinatie gewoon op het terrein zelf kan keren).

Groeten Wiebrand

Gebruikersavatar
J Witteveen
Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
Berichten: 13220
Lid geworden op: zo 7 jun, 2009 18:51
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Re: BE Combinaties oa Veldhuizen

Bericht door J Witteveen »

Kosten en gemak BE combinatie. Als je minder rijd dan 60 000 km per jaar is een b-e combinatie makkelijk. wij hebben er zelf 3 voor vervoer van onze mini hijskranen zwaarste kraan 5,5 ton. Onze draai cirkel is kort. tevens hebben wij het voordeel als je ver weg zit dat je dan de trailer kan laten staan. Met losse trekker naar huis kan en mag met 120 km /u
Bijlagen
auto jan.JPG
auto jan.JPG (56.74 KiB) 4197 keer bekeken
vroeger waren we jong en draaiden we op antieke kranen. Nu zijn we antiek en draaien op jonge kranen

Gebruikersavatar
JDB
Forumlid
Berichten: 2903
Lid geworden op: za 19 jul, 2008 12:07
Locatie: Groot-Ammers

Re: BE Combinaties oa Veldhuizen

Bericht door JDB »

Bij de Vries en van der Wiel denk ik altijd aan groot tot zeer groot materiaal, maar Wat schetste mijn verbazing toen ik deze foto's kreeg van dhr. Veldhuizen. Ze hebben ook een BE-combie in hun martiaal park zitten. Het zijn niet voor het verzetten van een van hun kranen. Maar toch, hij zit er tussen.
Bijlagen
BE combie de vries en van der wiel.jpg
BE combie de vries en van der wiel.jpg (125.5 KiB) 3817 keer bekeken

Gebruikersavatar
JDB
Forumlid
Berichten: 2903
Lid geworden op: za 19 jul, 2008 12:07
Locatie: Groot-Ammers

Re: BE Combinaties oa Veldhuizen

Bericht door JDB »

Ze gebruiken hem om hun pijlboot de Kreupel te verplaatsen zonder dat er altijd een kraan auto aan te pas hoeft te komen.
Bijlagen
BE combie boot aan  het optrekken..jpg
BE combie boot aan het optrekken..jpg (107.07 KiB) 3813 keer bekeken

Gebruikersavatar
JDB
Forumlid
Berichten: 2903
Lid geworden op: za 19 jul, 2008 12:07
Locatie: Groot-Ammers

Re: BE Combinaties oa Veldhuizen

Bericht door JDB »

En de laatste foto van de geheel combi (BE) de boot op de trailer.
Bijlagen
BE combie plus boot.jpg
BE combie plus boot.jpg (132.88 KiB) 3814 keer bekeken

Gebruikersavatar
Zandstorm
Starter
Berichten: 397
Lid geworden op: do 30 jun, 2005 20:44
Locatie: West-Friesland
Contacteer:

Re: BE Combinaties oa Veldhuizen

Bericht door Zandstorm »

En met 7.5 ton of minder mag je 90 (Y)
Zelf nooit mee gereden, maar die dingen altijd geweldig gevonden.
Vergeleken met een Nissan Patrol met een kar erachter een hele verbetering......
Ooit hoop ik er zelf ook 1 te hebben de Ant Arctic
Bijlagen
arctic.jpg
arctic.jpg (33.91 KiB) 3666 keer bekeken
Beware ! ! ! This user posts under influence !

stefanvi
Starter
Berichten: 860
Lid geworden op: wo 1 apr, 2009 20:55
Locatie: Krabbendijke

Re: BE Combinaties oa Veldhuizen

Bericht door stefanvi »

Zandstorm schreef:En met 7.5 ton of minder mag je 90 (Y)
Zelf nooit mee gereden, maar die dingen altijd geweldig gevonden.
Vergeleken met een Nissan Patrol met een kar erachter een hele verbetering......
Ooit hoop ik er zelf ook 1 te hebben de Ant Arctic
Zelf rijd ik liever met die Patrol met kar erachter, dan met een BE combi. En ik spreek uit ervaring want ik rijd regelmatig met beide.
Zo'n BE combi heeft altijd een chronisch gebrek aan vermogen, en tot een kilometer of 50/60 gaat het nog wel, maar daarboven gaat acceleren tergend langzaam, zelfs vrachtwagens halen je soms nog in dan.
Geef mij dan maar m'n Patrol met een kar van 3,5 ton erachter. Die heeft daar geen problemen mee.
Verder zuipen ze ook behoorlijk volgens mij, de rekening van de diesel van die BE combi's heb ik tot nu toe gelukkig nooit hoeven betalen, maar dagelijks bijtanken was vaak wel een must. Zo heb ik een keer een ritje gehad van 160 km, en toen had ik zo'n 38 liter opgestookt. (bijna 3/4 van de tank)
Neemt natuurlijk niet weg dat je met zo'n BE combi, afhankelijk van de uitvoering, natuurlijk veel meer mee kan/mag nemen. En dat is ook wat waard.

Gebruikersavatar
J Witteveen
Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
Berichten: 13220
Lid geworden op: zo 7 jun, 2009 18:51
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Re: BE Combinaties oa Veldhuizen

Bericht door J Witteveen »

Sorry maar een patrol met kar er achter zie je wel eens dwars staat !! dat lukt met een BE combinatie bijna niet.
Let op je mag met een BE combinatie niet harder dan 80 !~dit geld voor alle aanhangers boven de 3,5 ton dacht ik
vroeger waren we jong en draaiden we op antieke kranen. Nu zijn we antiek en draaien op jonge kranen

Gebruikersavatar
J.B235
Forumlid
Berichten: 2597
Lid geworden op: za 16 jul, 2005 19:20
Locatie: @Home in de kop van N-H

Re: BE Combinaties oa Veldhuizen

Bericht door J.B235 »

witkraan schreef:Sorry maar een patrol met kar er achter zie je wel eens dwars staat !! dat lukt met een BE combinatie bijna niet.
Let op je mag met een BE combinatie niet harder dan 80 !~dit geld voor alle aanhangers boven de 3,5 ton dacht ik
80 km/u is zo wie zo de limiet voor alles met een aanhanger (po)
Verbaas U niet,Verwonder U slechts!!!

Caterpillar 966Mxe

Gebruikersavatar
J Witteveen
Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
Berichten: 13220
Lid geworden op: zo 7 jun, 2009 18:51
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Re: BE Combinaties oa Veldhuizen

Bericht door J Witteveen »

nee de limiet is op getrokken naar 90 km per uur voor personen auto`s met aanhanger tot 3,5 ton
vroeger waren we jong en draaiden we op antieke kranen. Nu zijn we antiek en draaien op jonge kranen

Plaats reactie

Terug naar “Zwaar- en uitzonderlijk transport”