Nooteboom
Advertentie post before
Re: Nooteboom
Deze worden gebruikt voor WindmolenwiekenLaurensD schreef:Wordt dit veel in Nederland gebruikt ? Want bij ons in België heb ik dit nog nooit zien lopen. Een uitschuifbare plateau met een knik in de tafel, maar die ingeschoven toch 17m lang is. Je kan hier toch enkel maar ondeelbare ladingen mee vervoeren ?
Doordat hij langer is ingeschoven kan hij natuurlijk ook weer verder uitschuiven.
-
- Starter
- Berichten: 182
- Lid geworden op: di 6 jan, 2009 12:44
Re: Nooteboom
firma vd Wees rijd er veel mee. Ik heb eerlijk gezegt alleen hun er nog maar mee zien rijden. zullen ook heus wel anderen zijn hoor
ik wil biefstukken zo graat als kettingkasten, alleen niet zo zwart. En volgas, mach 12
- LaurensD
- Starter
- Berichten: 250
- Lid geworden op: di 15 apr, 2008 9:25
- Locatie: West vlaanderen
- Contacteer:
Re: Nooteboom
True, maar dan kun je geen deelbare ladingen meenemen als retour.Sleaze schreef:
Doordat hij langer is ingeschoven kan hij natuurlijk ook weer verder uitschuiven.
Bezoek de vernieuwde website : www.vulstekebvba.be
Re: Nooteboom
Je ziet ze dus ook heel heel heeeel vaak leeg door Duitsland rijden
Die dingen rijden alleen maar Windmolens en daar wordt niet echt op die manier gedacht. (verbaas ik me ook wel eens over maar goed)
Die dingen rijden alleen maar Windmolens en daar wordt niet echt op die manier gedacht. (verbaas ik me ook wel eens over maar goed)
Re: Nooteboom Euro 71-13
Nou, een beetje lomp ben je dan wel....
Gek overigens dat de banden van de trekker wel te zien zijn, en die van de jeepdolly niet.
Gek overigens dat de banden van de trekker wel te zien zijn, en die van de jeepdolly niet.
- Bijlagen
-
- Technische omschrijving Nooteboom EURO-71-13
- Herschaalde kopie van EURO-71-13.jpg (141.65 KiB) 5946 keer bekeken
- bartjuhh
- Forumlid
- Berichten: 1726
- Lid geworden op: vr 20 jun, 2008 14:53
- Locatie: heerhugowaard
- Contacteer:
Re: Nooteboom
kon dit plaatje vandaag maken van de achterkant van de 3 bed 5 dieplader van Zwatra
- Bijlagen
-
- uvnb.jpg (61.79 KiB) 6992 keer bekeken
meer foto's >> www.facebook.com/bartjekranen
- Bouwmachineforum.nl
- Forumondersteuning
- Berichten: 594
- Lid geworden op: zo 11 dec, 2005 19:37
- Locatie: Server
- Contacteer:
Nooteboom introduceert revolutionaire Multitrailer MCO-PX
Persbericht
Wijchen, 18 April 2010
Nooteboom introduceert revolutionaire Multitrailer MCO-PX
Nieuwe semi-diepladers ultiem in laadvermogen en manoeuvreerbaarheid.
Nooteboom introduceerde op de BAUMA 2010 in München een compleet nieuw en revolutionair semi-diepladerprogramma: de Nooteboom Multitrailer MCO-PX. De Multitrailer MCO-PX is de gedroomde uitbreiding in het programma van speciaal transporttrailers en is gebaseerd op de zeer succesvolle Nooteboom PX dieplader. Ze kenmerken zich door een extreem hoog nuttig laadvermogen.
Qua ontwerp en gebruik van componenten is de MCO-PX gebaseerd op de PX2 dieplader, met dezelfde belangrijke voordelen. De afgelopen maanden heeft Nooteboom conceptversies van de MCO-PX voorbesproken met diverse klanten uit verschillende Europese landen. Zo ontstond Nooteboom’s meest veelzijdige semi-dieplader ooit. Alle betrokkenen bij de MCO-PX ontwikkeling zijn enthousiast over het eindresultaat. De nieuwe Multitrailer MCO-PX biedt belangrijke voordelen waarmee iedere transporteur in zowel zwaar- als speciaaltransport zijn voordeel kan doen.
Compleet programma MCO-PX
Nooteboom introduceert een compleet programma MCO-PX semi-diepladers. Op dit moment is de MCO-PX al leverbaar met drie tot acht aslijnen en in de voertuigbreedtes 2520, 2740 en 2990 millimeter. Voor de laadvloer is keus uit een vaste of uitschuifbare laadvloer (enkel, dubbel of triple). Verder is de MCO-PX leverbaar met asafstanden van 1360 of 1510 mm met banden naar keus in bandmaat 245 of 285.
Hoog nuttig laadvermogen
Een van de belangrijkste voordelen van de MCO-PX is het extreem hoog nuttig laadvermogen. Dit wordt enerzijds mogelijk gemaakt door toepassing van de unieke Nooteboom pendelassen en anderzijds door een gewichtsbesparende en tegelijk zeer torsiestijve constructie. Zo biedt een 6-assige MCO-PX Multitrailer nagenoeg hetzelfde nuttig laadvermogen als een 8-assige fuseegestuurde semi-dieplader. Hierbij biedt de MCO-PX echter een veel kortere ingeschoven combinatielengte. Dit betekent onder andere betere manoeuvreerbaarheid en lagere operationele kosten door besparing op banden, ontheffingen en begeleiding. Het uiteindelijke nuttig laadvermogen hangt af van de banden die u toepast. Dit varieert van 12 ton per aslijn met de 245/70R17.5 band tot 14 ton per aslijn met de 285/70R19.5 band bij 80 km/uur. Bij lagere snelheden kan dit oplopen tot ca. 17 ton per aslijn. Dit varieert overigens per land.
Laadvloerhoogte, hoogteslag en besturing
Met 600 millimeter hoogteslag en 60 graden stuuruitslag heeft de MCO-PX dezelfde belangrijke voordelen als de PX2 dieplader. De laadvloerhoogte ( met vering in laagste stand) van de MCO-PX komt met 285-banden uit op 960 millimeter. Met 245-banden is deze hoogte zelfs 850 mm Het maakt daarbij niet uit of de laadvloer vast of zelfs triple uitschuifbaar is. De gekozen rijhoogte van de MCO-PX heeft geen invloed op de stuuruitslag. Dat betekent dat onder alle omstandigheden de bandenslijtage tot een minimum beperkt blijft.
De 600 mm hoogteslag biedt belangrijke voordelen bij o.a. het op- en afrijden van ferryboten en het passeren van verkeersobstakels. Daarnaast maakt deze 600mm slag het mogelijk om zonder kraan opgevijzelde lading te laden en te lossen.
Zwanenhalsprogramma
Voor de MCO-PX is een compleet programma aan zwanenhalzen beschikbaar. Afhankelijk van het type semi-dieplader is er keus uit een vaste nek, een hydraulische beweegnek of een hydraulische compensatienek. De nekken zijn er in verschillende afmetingen voor zowel 6x4 als 8x4 trekkers met capaciteiten van 25 en 30 ton koppeldruk. Met het Nooteboom zwanenhalsprogramma bent u ervan verzekerd dat u maximaal het laadvermogen en de mogelijkheden kunt uitnutten.
Modulemarkt potentie
Met de zwaarste varianten van de MCO-PX range beschikt u over laadvermogens die normaal gesproken alleen moduletrailers u kunnen bieden. Zo kent een 8-assige MCO-PX binnen de Duitse regelgeving een nuttig laadvermogen van maar liefst 93 ton bij 80 km/u. Technisch bedraagt het laadvermogen 116 ton bij 80 km/u en 153 ton bij 25km/u.
Vergeleken met een moduletrailer krijgt u met een MCO-PX - naast de grote stuuruitslag en hoogteslag - belangrijke extra voordelen:
• eenvoudige bediening;
• uitschuifbare laadvloer;
• lage onderhoudskosten;
• aanzienlijk lagere investering.
De revolutionaire MCO-PX is hiermee een uitstekend alternatief voor de meest voorkomende moduletrailer combinaties.
Belangrijkste voordelen MCO-PX
• Extreem hoog nuttig laadvermogen 12/14 ton aslijn bij 80 km/u
• Ongekende manoeuvreerbaarheid door 60 graden stuuruitslag
• Leverbaar op 245 en 285 banden
• Laagste stand laadvloer slechts 850 mm (245 banden) of 960 mm (285 banden)
• Hoogteslag vering 600 mm
• Keus uit drie breedtes; 2520mm, 2740mm en 2990mm
• Verschillende laadvloerlengtes: van vast tot triple uitschuifbaar
• Minimale bandenslijtage
• Zeer torsiestijf chassis en grote weerstand tegen buigen
• Uitsluitend toepassing van in praktijk bewezen solide en betrouwbare componenten (gebaseerd op de doorontwikkelde PX2 dieplader)
Voor meer info: http://www.nooteboomgroup.com/nooteboom/nl/
Dit is een gezamelijk account voor het posten van officiële berichten. Team Bouwmachine FORUM.nl
- Salpeter
- Starter
- Berichten: 540
- Lid geworden op: ma 2 jun, 2008 12:12
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Re: Nooteboom
Deze combinatie kwam ik in Bodegraven tegen
- Bijlagen
-
- Afbeelding 2901-1-border.jpg (116.08 KiB) 5670 keer bekeken
- Bouwmachineforum.nl
- Forumondersteuning
- Berichten: 594
- Lid geworden op: zo 11 dec, 2005 19:37
- Locatie: Server
- Contacteer:
Eerste Nooteboom MCO-PX 6 voor Van Wijgerden Transport.
Eerste Nooteboom MCO-PX 6-assige semi-dieplader voor Van Wijgerden Transport.
Eigenaar Rinus Van Wijgerden: de nieuwste Nooteboom MCO-PX biedt ons belangrijke transportvoordelen.
Van Wijgerden Transport
Van Wijgerden Transport, opgericht in 1982, is al ruim 25 jaar gevestigd in Molenaarsgraaf en is actief in de markt van het internationale speciaal transport. Het wagenpark van Van Wijgerden bestaat voornamelijk uit Volvo trekkers. Voor het getrokken materieel zijn dit acht diepladers en semi-diepladers. Allemaal van het merk Nooteboom. Het trekkerpark is verder aangevuld met zijn speciale hobby: een volledig gerestaureerde Scania torpedo 8x4 500pk uit 1994.
De multifunctionele Nooteboom MCO-PX semi-dieplader is voorzien van Pendel-assen en is extreem wendbaar.
Van Wijgerden is een firma die altijd open staat voor innovaties. Zo was zij in 2005 één van de eerste transporteurs die zijn wagenpark versterkte met de revolutionaire 4-assige Pendel-X Eurodieplader. Vanwege de belangrijke voordelen en zijn positieve ervaringen met de Nooteboom Pendel-X dieplader, zag eigenaar Rinus van Wijgerden direct de enorme mogelijkheden van de nieuwste MCO-PX semi-dieplader voor zijn onderneming. Van Wijgerden was daarmee de allereerste klant die een MCO-PX-102-06V(V) dubbeluitschuifbare 6-assige pendel-X semi-dieplader kocht. De belangrijkste argumenten voor Van Wijgerden om in deze semi-dieplader te investeren waren voornamelijk het zeer hoge nuttig laadvermogen, de lage laadvloer in combinatie met de grote slag van de vering, de gigantische wendbaarheid en de betrouwbaarheid van de toegepaste componenten.
De Nooteboom MCO-PX semi-dieplader heeft een lage laadvloer en een zeer grote slag van de vering voor maximale bodemvrijheid.
Eind juli is deze 6-assige MXO-PX semi-dieplader aan Van Wijgerden Transport uitgeleverd en zal veelvuldig te zien zijn op de Europese wegen.
De Nooteboom MCO-PX semi-dieplader van Van Wijgerden is uitgevoerd met een dubbel uitschuifbare laadvloer.
Voor meer info: www.nooteboomgroup.com
Dit is een gezamelijk account voor het posten van officiële berichten. Team Bouwmachine FORUM.nl