Faymonville vs Nooteboom vs Broshuis

Post hier al je algemene informatie van diepladers, ballastwagens en ander uitzonderlijk transport, met of zonder vrachtwagens.
Advertentie post before
konimar
Starter
Berichten: 553
Lid geworden op: zo 30 mar, 2008 17:24
Locatie: Haarlem

Re: Faymonville - Nooteboom - Broshuis

Bericht door konimar »

Hoi Sleaze,

Op de foto's van jou wagen zie ik toch duidelijk dat je nu met een Nooteboom rijdt terwijl je hierboven schrijft dat je laatste keuze een Broshuis was! (ch)
Hoe verklaren we dat? :?

Marcel

Gebruikersavatar
Sleaze
Forumlid
Berichten: 5914
Lid geworden op: vr 3 mar, 2006 23:29
Locatie: Makkum
Contacteer:

Re: Faymonville - Nooteboom - Broshuis

Bericht door Sleaze »

Dat er ooit in de toekomst, wie weet, een uitbreiding te verwachten is ;)

konimar
Starter
Berichten: 553
Lid geworden op: zo 30 mar, 2008 17:24
Locatie: Haarlem

Re: Faymonville - Nooteboom - Broshuis

Bericht door konimar »

Zoals jij het hierover zei klinkt het alsof je al een Broshuis hebt gekocht en er mee rijdt en vroeger met een Nooteboom.

freesmachinist
Starter
Berichten: 696
Lid geworden op: vr 7 nov, 2008 19:59
Locatie: giessenburg

Re: Faymonville - Nooteboom - Broshuis

Bericht door freesmachinist »

nooteboom semitrailer s komen uit roemenie en worden hier afgemonteerd met een plaatje made in holland
wirtgen w 150

ARoger
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: za 21 apr, 2007 13:03
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Faymonville - Nooteboom - Broshuis

Bericht door ARoger »

Ja bij Nooteboom hebben ze een fabriek in Roemenie, maar daar bouwen ze alleen de standaard semi's. En die zijn in principe alleen voor oost-europa bedoeld qua verkoop. In Nederland zeggen ze het er wel bij waar ze gebouwd worden.

Verder zijn de (ook al kleine) verschillen interessant om te lezen van de diverse merken. (zeer gedetailleerd door "ex-tra") en dan hebben we het hier alleen nog maar over de grote namen die bij ons bekend zijn als Broshuis, Nooteboom, Faymonville. Oke Goldhofer, Nicolas en Doll zie je haast niet rijden in NL Maar ben nu wel benieuwd naar jullie kennis en ervaring van de snel opgekomen merken (vooral door de lange levertijden van de afgelopen jaren, kijken hoe het nu met hun gaat lopen) als TSR, Stokota, Kassbohrer en Meusburger. Of zijn ze daar nog niet lang genoeg voor op de markt om over "werkervaring" te spreken?
Mijn voorkeur blijft voorlopig wel uitgaan naar Broshuis en Nooteboom in ieder geval (Y)

Gebruikersavatar
ex-tra
Starter
Berichten: 106
Lid geworden op: zo 1 feb, 2009 12:05

Re: Faymonville - Nooteboom - Broshuis

Bericht door ex-tra »

TSR is dan wellicht voor sommigen een nieuwe naam; de ''man achter TSR'' is beslist niet nieuw in de branche.
Er is een rijtje faillissementen aan TSR vooraf gegaan.
Zo uit mijn blote hoofd: kromhout trailers [2001] > Kromhout Special Trailers [2003] > TSR
(en dan vergeet ik even de Stokota - EKW periode tussen Kromhout Special Trailers - EKW en TSR en voor het gemak ook even de overgang van LSU naar Kromhout helemaal in het begin).

1 ding kunnen we hier in iedergeval uit opmaken: als je iemand wil spreken van de ''After Sales'' zou ik niet te lang wachten.

Gebruikersavatar
Buntjuuh
Forumlid
Berichten: 1009
Lid geworden op: zo 28 sep, 2008 15:52
Locatie: Leende

Re: Faymonville - Nooteboom - Broshuis

Bericht door Buntjuuh »

ex-tra schreef:Mijn voorkeur gaat uit naar Broshuis.
Een oerdegelijk Nederlands product maar misschien belangrijker: normale mensen.
Inderdaad normale mensen!! Die het niet uitmaakt dat je maar voor 1 dieplader komt en je niet pas aankijken voordat je er 5 tegelijk besteld of er al 10 op de zaak hebt staan. Ze nemen je serieus als je er 10 besteld maar ook als je er gewoon voor 1-tje langs komt.
Kan N...boom nog flink van leren!!

Grt Wiebrand

frederik
Starter
Berichten: 33
Lid geworden op: za 29 sep, 2007 18:40
Locatie: Rotterdam

Re: Faymonville - Nooteboom - Broshuis

Bericht door frederik »

zag laatst een Broshuis naast een Nooteboom staan, waarbij het afwerkingsniveau van Broshuis toch beduidend beter was dan die van Noot :roll:

Robster
Starter
Berichten: 231
Lid geworden op: wo 14 sep, 2005 17:04
Locatie: Brielle

Re: Faymonville - Nooteboom - Broshuis

Bericht door Robster »

Een Faymonville is veel goedkoper door minder staal en dus ook minder sterk.

Kijk ook eens naar eigen gewicht en daarmee naar technisch draagvermogen.

En wat doe je met je oplegger, hoogte of lengte en laag gewicht rijden. Of dacht en nacht met maximaal laadvermogen rijden.

Over afwerkingen van bepaalde dingen kan je volgens mij voor afleveren nog wel even langs gaan over wat je er graag anders op zou zien en wat je er extra op wil.

Over de verkoop van een product van een bedrijf hoor je altijd verschillende verhalen, de één wordt voor zijn gevoel beter behandeld bij de één dan bij de ander. En de andere voelt beter bij éne. Dat is in elke branch.
Fijne dag gewenst !

Gebruikersavatar
ex-tra
Starter
Berichten: 106
Lid geworden op: zo 1 feb, 2009 12:05

Re: Faymonville - Nooteboom - Broshuis

Bericht door ex-tra »

bij Nooteboom hebben ze een fabriek in Roemenie, maar daar bouwen ze alleen de standaard semi's. En die zijn in principe alleen voor oost-europa bedoeld

...dan gaat deze oplegger zeker ''vast'' op Oost Europa rijden.
Bijlagen
Herschaalde kopie van tussentafel.jpg
Herschaalde kopie van tussentafel.jpg (64.18 KiB) 4284 keer bekeken

Plaats reactie

Terug naar “Zwaar- en uitzonderlijk transport”