Nooteboom PX2 Euro dieplader

Post hier al je algemene informatie van diepladers, ballastwagens en ander uitzonderlijk transport, met of zonder vrachtwagens.
Advertentie post before
TGA 8X4
Starter
Berichten: 86
Lid geworden op: vr 22 feb, 2008 17:46
Locatie: Ottersum

Re: NIEUW: DE PX2 EURO DIEPLADER

Bericht door TGA 8X4 »

AVG heeft ook een nieuwe PX2 dieplader gekocht.Volgens mij een 4 asser zonder dolly.Hier komt ook een nieuwe MAN TGX 680 voor te staan.
Word in Mei geleverd,foto`s volgen zsm :D

Gr Fred

Maarten Fens
Starter
Berichten: 319
Lid geworden op: wo 19 dec, 2007 22:36
Locatie: Langeweg

Re: NIEUW: DE PX2 EURO DIEPLADER

Bericht door Maarten Fens »

Daar heb je ook gelijk in Gatze, maar ik denk zeker dat er wel een markt voor is. Grote kranen komen vaak op grote werken met grote wegen die er naar toe leiden.

Pak bv. een long front type 974 / 385, je kan in samenspraak met een fabriek best een kraan maken waarvan de lepelsteel zo geconstrueerd word dat hij opgevouwen best een normale transporthoogte krijgt {vooral met een diepe gieksleuf}. Nu moet er vaak de ballast en de lepelsteel af omdat het ding 110 ton weegt, maar met een 5 as trekker met 3 om 6 kan je deze waarschijnlijk zo vervoeren. Natuurlijk kan de lepelsteel er met een autolaadkraan en wat mannetjes ook vanaf, maar dat kost ook wat.
Of in combi met een 6 as trekker met 2 as jd, dan kan je hem nog als 6 om 6 rijden.

Natuurlijk zullen er geen 100 van verkocht worden en machines zonder giek kunnen inderdaad ook op een een mooi samengestelde module gereden worden, maar er zal best een markt voor zijn.
Ook zal het misschien in duitsland wat makkelijker worden om de lepelsteel er aan te laten hangen i.v.m. de aslasten !!????

We zullen het wel zien, de techniek staat voor niks....................................... en met een 2 om 4 kom je ook een heel eind :D :D :D
Not the sky is the limit, maar de hoogte van het viaduct wel.

Gebruikersavatar
Sleaze
Forumlid
Berichten: 5914
Lid geworden op: vr 3 mar, 2006 23:29
Locatie: Makkum
Contacteer:

Re: NIEUW: DE PX2 EURO DIEPLADER

Bericht door Sleaze »

Tuurlijk zijn er machines voor een dergelijke dieplader dat ben ik met je eens maar op een gegeven moment wordt iets te log. Die grote kraan staat er niet iedere dag op dus zal je ook kleinere machines moeten vervoeren om de dieplader rendabel te krijgen. En dan gaat de lompheid je vanzelf in de weg zitten. Bovendien wil je bij dergelijke grote machines werken met een giek in de gieksleuf zal er ook een 3 meter achterbed achter moeten om een brede gieksleuf te krijgen.

Neem dan module zoals Brouwer doet, machtige combinatie.

Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Re: NIEUW: DE PX2 EURO DIEPLADER

Bericht door Remko »

Sleaze schreef:Tuurlijk zijn er machines voor een dergelijke dieplader dat ben ik met je eens maar op een gegeven moment wordt iets te log. Die grote kraan staat er niet iedere dag op dus zal je ook kleinere machines moeten vervoeren om de dieplader rendabel te krijgen. En dan gaat de lompheid je vanzelf in de weg zitten. Bovendien wil je bij dergelijke grote machines werken met een giek in de gieksleuf zal er ook een 3 meter achterbed achter moeten om een brede gieksleuf te krijgen.

Neem dan module zoals Brouwer doet, machtige combinatie.
Dan komt juist het kort-koppelstuk weer goed van pas zodat je de combinatie als semi-dieplader kunt gebruiken. Of misschien met een kort bed voor bijvoorbeeld korte zware ladingen (grote kabelhaspels wellicht).

Ik ben blij dat het geen typefout is geweest. Lijkt me wel een machtig gezicht, zo'n 3-bed-6. Natuurlijk heb je ook moduletrailers, maar dat is toch anders.

Ze zullen inderdaad wel, zoals Gatze min of meer aangeeft, enkel op bestelling gemaakt worden. Maarten geeft een mooi voorbeeld met de grote kranen. De 974 overslagmachines van MvO zijn speciaal gemaakt om in één stuk op transport te kunnen. Dus zo'n 3-bed-6 met 5-assige trekker geeft ongeveer het zelfde resultaat als een 6-assige trekker met 2-bed-5 dieplader met jeepdolly. Alleen is met een jeepdolly (wat ik er van gezien heb) lastiger te maneuvreren dan met een interdolly. Zeker als de combinatie ongeladen is dan heeft een Interdolly het voordeel dat je de assen kunt optrekken. Dat wordt bij een jeepolly wat lastiger natuurlijk.

Maar laten we het eens omdraaien, waarom geen 4-bed-5? Dus een 4-assige Interdolly.

Gebruikersavatar
Hitachi EX 8000
Starter
Berichten: 204
Lid geworden op: di 1 jan, 2008 22:06
Locatie: SNEEK

Re: NIEUW: DE PX2 EURO DIEPLADER

Bericht door Hitachi EX 8000 »

Er word de hele tijd gesproken over een 3 bed 6, maar als het 6 assige deel deelbaar gemaakt wordt in een 2 en een 4 assig deel? Met gieksleuf.
Dan kun je er ook een 2 bed 4 van maken.
Of een 3 bed 4. Al zie je dat bijna nooit.

Gebruikersavatar
Sleaze
Forumlid
Berichten: 5914
Lid geworden op: vr 3 mar, 2006 23:29
Locatie: Makkum
Contacteer:

Re: NIEUW: DE PX2 EURO DIEPLADER

Bericht door Sleaze »

Misschien heeft dat een reden? ;)

freesmachinist
Starter
Berichten: 696
Lid geworden op: vr 7 nov, 2008 19:59
Locatie: giessenburg

Re: Nieuw: Nooteboom PX2 Euro dieplader

Bericht door freesmachinist »

telkens ombouwen kost tijd en veel lege kilometers bijvoorbeeld
wirtgen w 150

Gebruikersavatar
Bouwmachineforum.nl
Forumondersteuning
Berichten: 594
Lid geworden op: zo 11 dec, 2005 19:37
Locatie: Server
Contacteer:

Nieuwe Nooteboom PX-2 dieplader voor de Lange & de Vries.

Bericht door Bouwmachineforum.nl »

Afbeelding

Nieuwe Nooteboom PX-2 dieplader voor de Lange & de Vries

Transportbedrijf de Lange & de Vries uit Dordrecht.
Transportbedrijf de Lange & de Vries uit Dordrecht, dat begin dit jaar haar 15 jarig bestaan vierde, heeft onlangs een nieuwe 2-assige Nooteboom PX-2 Eurodieplader in gebruik genomen. Deze dieplader wordt door De Lange ingezet voor hun internationale “Exceptioneel Transport” van grondverzetmachines, industriële machines, haspels, silo’s en landbouwmachines.
De dieplader is uitgevoerd met een zogenaamde uitschuifbare ‘Super shallow deck” laadvloer, die een dikte heeft van slechts 22 cm. Deze super lage vloer, met een laadvloerhoogte van slechts 37 cm, in combinatie met het laadvermogen van 35 ton maakt deze dieplader voor De Lange & De Vries tot een zeer breed inzetbaar voertuig.

Afbeelding Afbeelding
De Lange & De Vries uit Dordrecht neemt nieuwe Nooteboom PX-2 dieplader met ‘Super Shallow Deck’in gebruik.

Voor meer info: http://www.nooteboom.nl
Dit is een gezamelijk account voor het posten van officiële berichten. Team Bouwmachine FORUM.nl

Gebruikersavatar
Bouwmachineforum.nl
Forumondersteuning
Berichten: 594
Lid geworden op: zo 11 dec, 2005 19:37
Locatie: Server
Contacteer:

Eerste 3-assige Nooteboom PX2 dieplader voor de Feijter

Bericht door Bouwmachineforum.nl »

Afbeelding

Eerste 3-assige Nooteboom PX2 dieplader op 245 banden voor De Feijter

Afbeelding AfbeeldingAfbeelding
Eerste 3-aslijnen Nooteboom PX2 dieplader op 245 banden voor Aannemersbedrijf De Feijter

GWW Aannemersbedrijf Feijter Groep in Biervliet (Zeeuws-Vlaanderen) is gespecialiseerd in grond-, weg- en waterbouwwerken. Daarnaast is het bedrijf actief in de verhuur van machines voor grond-, weg- en waterbouwwerken en het transport van materialen en machines. Naast de levering van een 5-aslijnen PX2 pendelas dieplader met 3-aslijnen ICP Interdolly in mei van dit jaar, heeft De Feijter eind van het vorig jaar de allereerste 3-aslijnen PX2 dieplader op 245 banden in gebruik genomen.


De keuze van de Feijter voor de nieuwste Nooteboom PX2 dieplader op 245 banden.

De keuze van de Feijter voor de nieuwste Nooteboom PX2 dieplader op 245 banden was vooral vanwege het zeer lage assenstel. Door toepassing van 245 banden is het assenstel ca. 10 cm lager geworden in vergelijking met een dieplader op 285 banden. Ook de sleuf in het assenstel is met eenzelfde afmeting lager geworden. Gevolg is dat het hoogteverschil tussen laadvloer en assenstel fors lager is geworden. Dit is een belangrijk voordeel bij het vervoer van bijvoorbeeld maaidorsers en dumpers, waarbij de lading over het assenstel uitsteekt.
De nieuwe PX2 dieplader op 245 banden heeft een asstelhoogte van slechts 1010mm in rijstand, waarbij de hoogteslag van de vering maar liefst 600mm bedraagt. Het assenstel kan daarbij 460 mm worden geheven of 140 mm zakken. De Nooteboom PX2 is hiermee de dieplader met het laagste pendelas assenstel in de markt.


Wat de PX2 dieplader op 245 banden biedt.

De PX2 dieplader op 245 banden biedt, vanwege de toegepaste pendelassen, een draagvermogen van 12 ton per aslijn bij 80 km/uur en is leverbaar met 2- en 3-aslijnen. De dieplader is standaard verkrijgbaar in 3 verschillende voertuigbreedtes: 2540mm, 2740mm en 2840 mm. Het assenstel is te combineren met verschillende laadvloeren en zwanenhalstypen. De 2-as en 3-as PX2 dieplader blijft overigens ook gewoon leverbaar in een versie op 285 banden, waarbij een draagvermogen wordt geleverd van 14 ton per aslijn bij 80 km/uur.

Voor meer info:
www.feijtergroep.nl
www.nooteboomgroup.com
Dit is een gezamelijk account voor het posten van officiële berichten. Team Bouwmachine FORUM.nl

Plaats reactie

Terug naar “Zwaar- en uitzonderlijk transport”