Trucks in Australië
Advertentie post before
Trucks in Australië
Ik heb weer wat nieuwe foto's ontvangen vanuit down under (foto's zijn van forummer Aussie). Wat transport.
- Bijlagen
-
- IMG_4441.JPG (77.08 KiB) 4859 keer bekeken
Re: Universal Cranes (Australië)
kijk zo doen ze een LG op transport Down Under
-
- Starter
- Berichten: 190
- Lid geworden op: za 16 feb, 2008 20:13
- Locatie: Roosendaal
Re: Universal Cranes (Australië)
Wat was er met de kraan aan de hand als ik het vragen mag? Zijn de aslasten te hoog voor de daar geldende regels, of had hij een technisch probleem?telekraan schreef: kijk zo doen ze een LG op transport Down Under
Re: Universal Cranes (Australië)
nee mannen waarom de kranen daar zo op transport gaan heeft drie redenen ten eerste omdat de onderdelen daar niet te krijgen zijn dus als je stuk staat dan duurt het eerst wel een dag of twee voordat je er een monteur hebt en dan maar wachtten of er onderdelen zijn en als die uit europa moeten komen ben je zo weer een week verder dus staat je kraan stil.
Dus als je hem op een trailer zet of als je hem loaded vertransporteerd zoals de aussies zeggen en de trailer of de trekker gaat stuk zet je er een andere trekker voor of een andere trailer en je rijdt weer.
En de vergunningen zijn zo dat je voor een trekker met trailer met een vergunning heel ausie door kan rijden dus geen gezeur en met alleen de kraan moet je voor iedere staat weer een andere vergunning aanvragen.
en dat kost weer meer. En dan is het ook nog zo dat je bv in de regen tijd in sommige staten de weg zomaar afgesloten kan worden en je dus met de kraan weer een nieuwe vergunning moet aanvragen en je met de trekker trailer gewoon een andere weg kan nemen als deze berijdbaar is.
En ten derde de afstanden daar zijn heel normaal 2500 kilometer en even van Amsterdam naar Rottedam en weer terug.
Maar oke dan nog even een fotootje van een kleine hydro want die gaan dus ook zo op transport h
Dus als je hem op een trailer zet of als je hem loaded vertransporteerd zoals de aussies zeggen en de trailer of de trekker gaat stuk zet je er een andere trekker voor of een andere trailer en je rijdt weer.
En de vergunningen zijn zo dat je voor een trekker met trailer met een vergunning heel ausie door kan rijden dus geen gezeur en met alleen de kraan moet je voor iedere staat weer een andere vergunning aanvragen.
en dat kost weer meer. En dan is het ook nog zo dat je bv in de regen tijd in sommige staten de weg zomaar afgesloten kan worden en je dus met de kraan weer een nieuwe vergunning moet aanvragen en je met de trekker trailer gewoon een andere weg kan nemen als deze berijdbaar is.
En ten derde de afstanden daar zijn heel normaal 2500 kilometer en even van Amsterdam naar Rottedam en weer terug.
Maar oke dan nog even een fotootje van een kleine hydro want die gaan dus ook zo op transport h
Re: Universal Cranes (Australië)
ik zal er nog twee foto's bij doen van de trailers zonder dat de kraan er op staat kan je nog even zie hoe de techniek daar werkt.
Re: Universal Cranes (Australië)
En de tweede foto
- Sjakie.
- Starter
- Berichten: 128
- Lid geworden op: zo 26 nov, 2006 17:19
- Locatie: In the Dutch Mountains.
Re: Universal Cranes (Australië)
Wat een mooie foto's van de trailer!
Zijn de cilinders aan de balk in het midden bedoeld om de trailer te verbreden?
Door het in- en uitschuiven van de cilinders lijken mij de "zijbalken" met de wielen eraan verbreed te kunnen worden.
Maar als dat gebeurt,geeft dat dan niet veel frictie aan de banden?
En de balk achteraan,is die bedoeld om de langsliggers met de wielstellen aan elkaar te houden?
En zo ja,is dat dan genoeg?
(Misschien een beetje offtopic,maar hier staan de foto's en kan de gebruiker van dit materiaal antwoord geven).
Zijn de cilinders aan de balk in het midden bedoeld om de trailer te verbreden?
Door het in- en uitschuiven van de cilinders lijken mij de "zijbalken" met de wielen eraan verbreed te kunnen worden.
Maar als dat gebeurt,geeft dat dan niet veel frictie aan de banden?
En de balk achteraan,is die bedoeld om de langsliggers met de wielstellen aan elkaar te houden?
En zo ja,is dat dan genoeg?
(Misschien een beetje offtopic,maar hier staan de foto's en kan de gebruiker van dit materiaal antwoord geven).
Ik maak geen fouten,alleen vergissingen.
Ik ken geen problemen,alleen uitdagingen.
Ik ken geen problemen,alleen uitdagingen.
Re: Universal Cranes (Australië)
ja met die cilinders kan je de breedte van de trailer bepalen en de balk achterin is alleen om alles in lijn te houden.
maar je kan natuurlijk niet verbreden als je rijdt maar dat lijkt me logisch voor ienmand met een klein beetje verstand van techniek.
zal er nog even een foto bij doen van een prime mover die we daar op site hadden om alles de berg op te trekken.
want de stijgings hoek was ongeveer 15 graden daar hebben de meeste vrachtauto,s met een beetje lading toch wel een beetje moeite mee.
maar je kan natuurlijk niet verbreden als je rijdt maar dat lijkt me logisch voor ienmand met een klein beetje verstand van techniek.
zal er nog even een foto bij doen van een prime mover die we daar op site hadden om alles de berg op te trekken.
want de stijgings hoek was ongeveer 15 graden daar hebben de meeste vrachtauto,s met een beetje lading toch wel een beetje moeite mee.
- Sjakie.
- Starter
- Berichten: 128
- Lid geworden op: zo 26 nov, 2006 17:19
- Locatie: In the Dutch Mountains.
Re: Universal Cranes (Australië)
Bedankt voor het antwoord!
Als er nog meer (detail)foto's zijn zou ik ze graag willen zien.
Misschien in een ander topic,maar laat dan even weten ik welk topic.
Altijd mooi om te zien hoe ergens anders de problemen opgelost worden.
Ook foto's van de trekker zijn zeer welkom!
Als er nog meer (detail)foto's zijn zou ik ze graag willen zien.
Misschien in een ander topic,maar laat dan even weten ik welk topic.
Altijd mooi om te zien hoe ergens anders de problemen opgelost worden.
Ook foto's van de trekker zijn zeer welkom!
Ik maak geen fouten,alleen vergissingen.
Ik ken geen problemen,alleen uitdagingen.
Ik ken geen problemen,alleen uitdagingen.