Nicolas

Post hier al je algemene informatie van diepladers, ballastwagens en ander uitzonderlijk transport, met of zonder vrachtwagens.
Advertentie post before
Gebruikersavatar
Actros4154
Starter
Berichten: 976
Lid geworden op: zo 5 nov, 2006 14:25
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Pendelx of conventioneel?

Bericht door Actros4154 »

Bij een Pendel-X moet je eerst het buitenwiel er af halen, dan de kniestukken verwijderen, daarna kan je de as ongeveer 90 graden draaien en heb je net genoeg ruimte om het binnenwiel te wisselen.

Bij de grote pendelassen (aanhanger-dieplader bijv.), moet je de stuurstang loshalen en dan kan je de as ook draaien.

Gebruikersavatar
Green Device
Starter
Berichten: 866
Lid geworden op: vr 26 okt, 2007 21:54
Locatie: Nunspeet

Re: Pendelx of conventioneel?

Bericht door Green Device »

Bij mijn "broscolas" kan ik het wiel wisselen door mijn trailer helemaal op te pompen, nadeel is dan dat mijn as bijna verticaal staat om daar een krik onder te zetten, ik heb het 2 keer gedaan bij euromaster binnen het wil wel.Over wielen gesproken deze dieplader van nicolas heeft er ook voldoende. bron foto geertyke
Herschaalde kopie van 084.jpg
Herschaalde kopie van 084.jpg (147.89 KiB) 5263 keer bekeken
SPECIAAL TRANSPORT FORUM

Gebruikersavatar
geertyke
Forumlid
Berichten: 7867
Lid geworden op: zo 24 okt, 2004 11:01
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Pendelx of conventioneel?

Bericht door geertyke »

Heb je de ander foto ook Green Device? Kun je goed zien dat dankzij de nicolas assen deze combinatie in een hele steden zich uit de voeten kan maken. Dit was mijn eerste kennismaking met het Nicolas product in de praktijk!!! Gewoon keiharde technische praktijkfeiten. En je kunt ook zien door Nicolas hoger kan heffen je over paaltjes heen kan. De dieplader heft veel hoger. Een bedrijf dat hier een 4-of 5 assige trekker had ingezet met een nooteboom 2-bed-5 had hier gewoon niet gekomen.

Mij zul je het merk Nooteboom echt niet horen afkraken want ze maken echt wel goede diepladers. Maar als je veel met zware machines in stedelijke gebieden werkt en de lengte ook nog korter is, wat van belang is bij vergunningen in het buitenland ga je eerst orienteren wat er te koop is en ga je eens goed naar technische feiten zien. En als je dat gedaan hebt en je het dit transport van de PC 1250-8 HRD gezien en de Broshuis/Nicolas van Beelen ben je meteen overtuigd.

Gebruikersavatar
Green Device
Starter
Berichten: 866
Lid geworden op: vr 26 okt, 2007 21:54
Locatie: Nunspeet

Re: Pendelx of conventioneel?

Bericht door Green Device »

Beste geert hier ben je toch een klein beetje abuis, dat deze trailers erg hoog kunnen oppompen is inmiddels bekend, maar als je deze foto bekijkt zie je dat dit geen dieplader is de kraan staat al hoog en als ik de assen zie staan deze niet op de hoogste stand.
Herschaalde kopie van 106.jpg
Herschaalde kopie van 106.jpg (127.55 KiB) 5060 keer bekeken
SPECIAAL TRANSPORT FORUM

Gebruikersavatar
Green Device
Starter
Berichten: 866
Lid geworden op: vr 26 okt, 2007 21:54
Locatie: Nunspeet

Re: Pendelx of conventioneel?

Bericht door Green Device »

Vandaag bij Broshuis geweest onze dieplader had 51000 km gelopen en werd nagekeken voor de garantie, De monteur van broshuis heeft alle onderdelen nagekeken op speling evt scheuren e.d. maar moest vaststellen dat alles er nog prima uitziet, na het systeem ontlucht te hebben wat ook bijna niets was. Mocht ik na de vlaai en het broodje kebab weer naar huis het was gezellig (jammer van de muziek). Alle onkosten op een rij van de eerste 51000 km 1 startrelais van de hydropomp 113 euro, 1 luchtslang van de achteras kwam klem te zitten zat net niet goed.Op naar de volgende 50000 km ik houd jullie op de hoogte. gr green device
SPECIAAL TRANSPORT FORUM

Gebruikersavatar
Tubs
Starter
Berichten: 873
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 17:49
Locatie: Vlissingen

Re: Nicolas Tractomas/ Nicolas Automas

Bericht door Tubs »

Deze 2 stonden bij kaai 332 in Antwerpen.
Kopie van P1000771.JPG
Kopie van P1000771.JPG (134.71 KiB) 5802 keer bekeken
Kennis = Macht

Gebruikersavatar
Sleaze
Forumlid
Berichten: 5914
Lid geworden op: vr 3 mar, 2006 23:29
Locatie: Makkum
Contacteer:

Re: Nicolas

Bericht door Sleaze »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mechanic
Starter
Berichten: 256
Lid geworden op: ma 25 jun, 2007 0:22
Locatie: Alkmaar

Re: Nicolas

Bericht door Mechanic »

Zie ik dat nou goed op de laatste foto,s :shock:
Is die trailer een geheel?
Kan het bed niet los van de nek/dolly?
Voor elk probleem is een oplossing!!!

Gebruikersavatar
Rinse
Forumlid
Berichten: 6425
Lid geworden op: vr 3 jun, 2005 20:18
Locatie: Hippolytushoef

Re: Nicolas

Bericht door Rinse »

Mechanic schreef:Zie ik dat nou goed op de laatste foto,s :shock:
Is die trailer een geheel?
Kan het bed niet los van de nek/dolly?
Op de nek is het logo van EDF te zien, Energie De France een energie maatschapij met kerncentrale's. Ik denk dat deze dieplader speciaal gemaakt is om containers met nucleair afval te vervoeren.

Plaats reactie

Terug naar “Zwaar- en uitzonderlijk transport”