Jeepdollies

Post hier al je algemene informatie van diepladers, ballastwagens en ander uitzonderlijk transport, met of zonder vrachtwagens.
Advertentie post before
Gebruikersavatar
Green Device
Starter
Berichten: 866
Lid geworden op: vr 26 okt, 2007 21:54
Locatie: Nunspeet

dolly

Bericht door Green Device »

Hoe het ook zij, wat het makkelijkst het best of het handigst is ik weet het niet, omdat ik zelf nooit met een jeepdolly gereden heb. al die meningen van iedereen zijn leuk om te horen, maar wil je een echt antwoord dan is het heel simpel: Is er iemand die de technische gegevens heeft van een 2bed4 interdolly, iemand met dezelfde gegevens van een 2bed4 jeepdolly ik heb ze van mijn trailer, en zal mijn ervaringen wat rijden betreft zo goed mogelijk weergeven.
Bijlagen
Herschaalde kopie van IMG_0299.jpg
Herschaalde kopie van IMG_0299.jpg (108.03 KiB) 5079 keer bekeken
SPECIAAL TRANSPORT FORUM

Gebruikersavatar
Green Device
Starter
Berichten: 866
Lid geworden op: vr 26 okt, 2007 21:54
Locatie: Nunspeet

De rijervaring

Bericht door Green Device »

Mijn gegevens : mijn leeggewicht met 4asser truck is 40 ton.
mijn laadvermogen is 84.9 ton (uitgaand van 13,9)
mijn lengte met en "zonder" dolly 23 meter.
mijn bodemvrijheid is in hoogste stand 0.80cm
(onderkant laadvloer dus, nadeel remboosters dan erg laag, langzaam
aan dus, echt in lastige situaties paaltjes e.d.)
Mijn rijeigenschappen met of "zonder" dolly qua lengte geen veranderingen, draaipunt veranderd wel, met dolly iets hoger ophalen. wat het rijden met de dolly betreft, gaat super ik heb nog niet meegemaakt dat deze mijn truck hinderde in zijn draaien, vorige week de 365 van ons in ijmuiden gebracht best een paar erg krappe bochten maar geen last dat hij mijn truck wegdrukt of trekt. Tuurlijk sleept hij wel iets dat hoor ik als ik leeg rijd met alle wielen aan de grond, maar merk het met rijden niet. Ik las ook dat iemand zei dat een jeepdolly een voudig is qua techniek, geloof mij de techniek van een nicolas is ook door zijn eenvoud mooi. Ik zeg het nog een keer als iemand mijn trailer een keer wil bekijken wil ik dat best een keer doen op een zaterdag ik hoor het wel groeten green device.
Bijlagen
Herschaalde kopie van IMG_0259.jpg
Herschaalde kopie van IMG_0259.jpg (144.78 KiB) 5064 keer bekeken
SPECIAAL TRANSPORT FORUM

konimar
Starter
Berichten: 553
Lid geworden op: zo 30 mar, 2008 17:24
Locatie: Haarlem

Re: Jeepdollies

Bericht door konimar »

Begin vorig jaar vroeg Dennis hoe zo'n dolly nu precies gestuurd werd met dat brugdeel op die dolly.
Is er dan niemand die dat kan uitleggen?
(ch) Ben zelf ook wel benieuwd naar de uitleg.

Marcel

Gebruikersavatar
Sleaze
Forumlid
Berichten: 5914
Lid geworden op: vr 3 mar, 2006 23:29
Locatie: Makkum
Contacteer:

Re: Jeepdollies

Bericht door Sleaze »

Ik dacht dat de kingpin via een scharnierconstructie vastzat maar Arno heeft gelijk dit is vast. Green Device heb jij geen last van het kantelen van je schotel nu?

Gebruikersavatar
Actros4154
Starter
Berichten: 976
Lid geworden op: zo 5 nov, 2006 14:25
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Jeepdollies

Bericht door Actros4154 »

Ik ben het met je eens,Leo. Ik weet ook niet wat er beter is of minder goed. Ik denk dat het er ook aan ligt wat voor werk je er mee doet, en waar je zelf aan gewend bent. Ik heb zelf wel ervaring met een interdolly ( 2 bed 5 ) en als ik die vergelijk met mijn Jeepdolly, zie ik dat de Jeepdolly veel minder binnendoor komt in de bochten. Hij snijdt dus minder in. Alleen achteruitrijden gaat met een interdolly wat makkelijker. Heb jij geen last dat de zwanenhals je trekker optilt als je de hoek omgaat, omdat je geen kantelschotel hebt?

Gebruikersavatar
Green Device
Starter
Berichten: 866
Lid geworden op: vr 26 okt, 2007 21:54
Locatie: Nunspeet

Re: Jeepdollies

Bericht door Green Device »

Ik heb inderdaad geen cardanische schotel, wat ze in frankrijk bij nicolas ook heel vreemd vonden, dit ook met broshuis overlegd, en na overleg vond men in mijn werk de vaste schotel beter omdat deze ook de stabiliteit geeft als ik met de dolly omhoog rijd. Natuurlijk heb ik inderdaad ook wel eens plekken waar het niet waterpas is en dan zie je de schotelplaat ook iets wijken van de schotel, de rest van de krachten worden opgevangen door het chassis van de truck. de 500 waar ik eerst mee reed, kon je dat ook goed zien als je bijv haaks ergens scheef omhoog reed, de 620 met het zwaartransportchassis is veel stijver, maar zal deze krachten ook moeten verwerken. Wat betreft het naar binnenkomen van de dolly , dat klopt inderdaad,maar door mijn korte trekker en relatief korte dieplader pak ik daar weer winst. Wat betreft het optillen van de trekker daar heb ik totaal nog geen last van gehad ik denk mede omdat de schaar steeds de gewichten compenseerd van schotel naar dolly en andersom.
SPECIAAL TRANSPORT FORUM

Gebruikersavatar
Broshuisman
Starter
Berichten: 222
Lid geworden op: di 31 mei, 2005 6:19
Locatie: kampen

Re: Jeepdollies

Bericht door Broshuisman »

Nou vooruit; maar weer even terug naar waar dit topic voor was!!!

Gespot bij Brande Maskin in Denemarken.

Afbeelding
Afbeelding

Piet.
Broshuisfoto`s altijd welkom op:
broshuisfoto@gmail.com

GOOD - BETTER - BROSHUIS.

Dennis Evertse
Starter
Berichten: 295
Lid geworden op: wo 21 dec, 2005 17:54
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Re: Jeepdollies

Bericht door Dennis Evertse »

Waar dient deze dolly voor als ik vragen mag, want ik zie geen schotel (krijg je ook een immens lange zwanenhals denk ik..)

henry@
Starter
Berichten: 618
Lid geworden op: di 20 feb, 2007 19:42
Locatie: onder amsterdam
Contacteer:

Re: Jeepdollies

Bericht door henry@ »

Zal wel ingezet worden in het windmolen transport.
heb geen haast

henry@
Starter
Berichten: 618
Lid geworden op: di 20 feb, 2007 19:42
Locatie: onder amsterdam
Contacteer:

Re: Jeepdollies

Bericht door henry@ »

Hier een look a like maar dan van Pacton.
Afbeelding
heb geen haast

Plaats reactie

Terug naar “Zwaar- en uitzonderlijk transport”