Nooteboom ODU / ADU / ABDAN diepladers
Advertentie post before
Behalve de 3-bed-3 & 2-bed-3 is er natuurlijk ook nog de 2-bed-2 ADBAN.
Ik zag de aanhanger van E. Lafeber toevallig vandaag hier in Houten staan (helaas zonder truck), en heb maar even van de gelegenheid gebruik gemaakt om wat detail foto's te maken.
Zeer lange triangel...
Neusstel...
Close-up van het aanhechtingspunt bed/neusstel...
Ik zag de aanhanger van E. Lafeber toevallig vandaag hier in Houten staan (helaas zonder truck), en heb maar even van de gelegenheid gebruik gemaakt om wat detail foto's te maken.
Zeer lange triangel...
Neusstel...
Close-up van het aanhechtingspunt bed/neusstel...
- Actros4154
- Starter
- Berichten: 976
- Lid geworden op: zo 5 nov, 2006 14:25
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Actros4154
- Starter
- Berichten: 976
- Lid geworden op: zo 5 nov, 2006 14:25
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Als het systeem lekdicht is, loopt het vrij netjes in het spoor. Wel heeft deze besturing (net zoals alle nooteboom stuursystemen) last van scheef lopen als de weg wat af loopt. Dan zoeken ze de lage kant op. En de druk in het systeem beinvloed het stuurgedrag. Als de druk te hoog wordt, door zonneschijn bijvoorbeeld, worden ze wat zoekerig.
Ik zat toevallig in het boek "Schwertransporte" van Lothar Husemann te lezen, en daar stond zo'n oude Pendel-as dieplader aanhanger in met een opstelling van 4-bed-4. Zou dit ook niet mogelijk zijn voor een ADBAN? Dus een ADBAN-128.
Van Elk heeft zo'n ODBAZ-102 met 3-pendelassen en een twee assige jeepdolly. Is het bed van zo'n trailer nou hetzelfde als wat ze ook gebruiken voor de EURO-dieplader, en zou je er dus ook een Interdolly aan kunnen hangen? Of is het alleen maar schijn, en heeft elke type gewoon zijn unieke koppeling?
Trouwens, er staat een prachtige foto van de oplegger in combinatie met de Scania P 124 G 400 8x4 in het eerste Nooteboom boek, maar de kentekenplaat op de dieplader is van de truck (BH-DP-60), terwijl het officiële kenteken van de dieplader ZZ-74-11... Dus wat ze daarmee gedaan hebben...
Van Elk heeft zo'n ODBAZ-102 met 3-pendelassen en een twee assige jeepdolly. Is het bed van zo'n trailer nou hetzelfde als wat ze ook gebruiken voor de EURO-dieplader, en zou je er dus ook een Interdolly aan kunnen hangen? Of is het alleen maar schijn, en heeft elke type gewoon zijn unieke koppeling?
Trouwens, er staat een prachtige foto van de oplegger in combinatie met de Scania P 124 G 400 8x4 in het eerste Nooteboom boek, maar de kentekenplaat op de dieplader is van de truck (BH-DP-60), terwijl het officiële kenteken van de dieplader ZZ-74-11... Dus wat ze daarmee gedaan hebben...