Tatra
Advertentie post before
- Roger van Nispen
- Forumlid
- Berichten: 6842
- Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 15:49
- Locatie: Geleen
- Contacteer:
Re: Tatra goes Europe met DAF
Dit klopt helemaal, ik heb het zelf mogen ervaren met een 6x6 en een 8x8bacon schreef:.... daarna overgestapt op iveco en ginaf maar als je dan de eerste keer het terrein in duikt met starre assen dat kop je een bult in het dak!! Tijdens het rijden kon je gerust een bak koffie op het dashboard zetten en die bleef netjes vol.
....
Re: Tatra
https://www.facebook.com/video.php?v=71 ... =2&theater
Tatra Phoenix Euro 6 met de nieuwe DAF kabine en eveneens leverbaar met de MX11 motor
Tatra Phoenix Euro 6 met de nieuwe DAF kabine en eveneens leverbaar met de MX11 motor
Re: Tatra
Ze hebben altijd al achter bladveren gehad op de tandems... MET onafhankelijke vering.daf3600 schreef:Hebben ze nou achter bladveren ipv de onafhankelijke vering?
Overigens liggen er bij de Phoenix ook gewoon vouwbalgen tussen de chassisbalken, die worden alleen opgepompt bij een beladen voertuig: De bladveren zijn namelijk zo gekozen dat ze alleen het lege voertuig dragen (zonder de kenmerkende O benen van vroeger) en als je m volgooit zetten die vouwbalgen de aslijn weer horizontaal.
De 11.5 tons assen (offroad zonder naafreductie) hebben geen bladveren maar alleen vouwbalgen met een schroefveer erin. de 13 en 16 tons met naafreductie hebben blad, schroef en lucht
Van: http://www.tatraphoenix.com/en/technology/#chassis
Leaf springs 11.5 t
Light-duty combined suspension (air bellows + coil spring) 11.5 t
Heavy-duty combined suspension (air bellows + leaf springs) 13, 15 or 16 t
Met de 16 tons assen krijg je zoeits: een 50 tons offroad dumper.
Re: Tatra
de T-815 's en de T-137 (het was toch zon een met een groot Daewoo logo als grille ?) hadden allemaal bladveren achter (igv tandem) en torsieveren voor. Die torsiestaaf liep in het verlengde langs de backbone tube met een armpje opzij, waar hij met een gelenkkop o.i.d. aan de swingarm zat. Met twee voorassen zaten er hele lange bladveren op.
Ze hebben allemaal nog torsieveren op de enkele vooras gehad totdat Loprais voor de Dakar voorasluchtvering ontwikkelde door een hap uit de langsliggers van het chassis te halen om die vouwbalg kwijt te kunnen: Op de achterassen staan die balgen onder 45 graden tussen de chassisbalken, maar bij de vooras zit daar de motor. Tatra is dat toen ook op de militaire voertuigen gaan gebruiken (die al die blad/luchtvering hadden)
Ze hebben allemaal nog torsieveren op de enkele vooras gehad totdat Loprais voor de Dakar voorasluchtvering ontwikkelde door een hap uit de langsliggers van het chassis te halen om die vouwbalg kwijt te kunnen: Op de achterassen staan die balgen onder 45 graden tussen de chassisbalken, maar bij de vooras zit daar de motor. Tatra is dat toen ook op de militaire voertuigen gaan gebruiken (die al die blad/luchtvering hadden)
Re: Tatra
Jep, dat was er één van, heb er toen nooit zo ondergekeken. Die gele kwam nog wel eens bij de buren, in de maistijd.
Zou zo'n Tatra wel eens aan de tand willen voelen. Kraantje achter de cabine en gaan.
Als het echt allemaal zo torsiestijf is dan moet het een behoud voor de truck zijn als je een autokraan er op zou bouwen.
Zou zo'n Tatra wel eens aan de tand willen voelen. Kraantje achter de cabine en gaan.
Als het echt allemaal zo torsiestijf is dan moet het een behoud voor de truck zijn als je een autokraan er op zou bouwen.
-
- Forumlid
- Berichten: 3554
- Lid geworden op: ma 26 dec, 2005 21:59
- Locatie: rouveen
Re: Tatra
Ga ik graag een keer met je mee Gerjon , verrekt mooi spul voor in het terrein en met de Daf cabines nog mooi om te zien ook .
als het met oliedruk kan , moet je het niet met bloeddruk doen .