Tatra
Advertentie post before
Re: Tatra goes Europe met DAF
een enkelwerkende cilinder naast de schokbreker, of een dubbelwerkende luchtbalg
Je moet dan wel de aandrijving kunnen ontkoppelen, anders kom je niet zover vooruit....
Je moet dan wel de aandrijving kunnen ontkoppelen, anders kom je niet zover vooruit....
Re: Tatra goes Europe met DAF
Precies, het idee achter een liftas is rolweerstand verminderen... Dat van de differentielen, en evt de planeetnaven, is meer als dat van de banden. Voor zover ik weet is het niet mogelijk, je kunt bij een vierasser de aandrijving van beide voorassen uitschakelen, maar als je ze ook heft dan stuurt dat zo lastigdaf3600 schreef:Je moet dan wel de aandrijving kunnen ontkoppelen, anders kom je niet zover vooruit....
Gezien de constructie van de aandrijflijn denk ik dat er wel een mogelijkheid is om de naloopas op zon vijfasser af te schakelen, maar voor de rest niet: Als je de tweede vooras van een vier of vijfasser optrekt moet je de beide voorassen ook afzonderlijk loskoppelen, want anders drijf je via het wegdek en de aandrijfas tussen beide voorassen, alsnog de tweede vooras aan....
Maar goed, je zult ze toch niet zoveel in het asfaltvervoer zien, dat blijft het werk van een Ginaf 10x4 of een Daf, Scania, Mercedes met een bijgeplaatste Estepe 10 tons as.. Echte terreintrucks maken die afstanden niet zo, waardoor het ontbreken van liftassen al minder erg wordt... En zo blijft er voor iedereen markt: de Daf 8x4 met bijgeplaatste Ginaf SensAxle+ voor het vervoer op verharde ondergrond, Ginaf voor het gemengde vervoer en de Tatra voor ruw offroad werk.
- marcel.koenen
- Forumlid
- Berichten: 6940
- Lid geworden op: za 23 mei, 2009 11:15
- Locatie: Brunssum
- Contacteer:
Re: Tatra goes Europe met DAF
Tatra goes ook Limburg met Loven
- Bijlagen
-
- 18.JPG (153.09 KiB) 4403 keer bekeken
- marcel.koenen
- Forumlid
- Berichten: 6940
- Lid geworden op: za 23 mei, 2009 11:15
- Locatie: Brunssum
- Contacteer:
Re: Tatra goes Europe met DAF
Onmiskenbare DAF cabine
- Bijlagen
-
- 19.JPG (178.64 KiB) 4403 keer bekeken
- marcel.koenen
- Forumlid
- Berichten: 6940
- Lid geworden op: za 23 mei, 2009 11:15
- Locatie: Brunssum
- Contacteer:
- marcel.koenen
- Forumlid
- Berichten: 6940
- Lid geworden op: za 23 mei, 2009 11:15
- Locatie: Brunssum
- Contacteer:
Re: Tatra goes Europe met DAF
Stond erg dicht bij het hek om een goede foto te kunnen maken..
- Bijlagen
-
- 21.JPG (169.01 KiB) 4405 keer bekeken
- marcel.koenen
- Forumlid
- Berichten: 6940
- Lid geworden op: za 23 mei, 2009 11:15
- Locatie: Brunssum
- Contacteer:
- gijsbertus
- Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
- Berichten: 37802
- Lid geworden op: zo 29 jul, 2007 19:55
- Locatie: Kesteren
Re: Tatra goes Europe met DAF
Klaar maken voor de Bedrijfsauto RAI?
Re: Tatra goes Europe met DAF
Maken deze ook dat fluitend gierend lawaai wat we van de Tatra's gewend zijn.
Of moeten ze dan de dempers er nog onder vandaan snijden.
Rapier
Of moeten ze dan de dempers er nog onder vandaan snijden.
Rapier
Geen last te zwaar voor ap sigaar
Re: Tatra goes Europe met DAF
Dat kwam van de axiaalblazer die midden tussen de cilinderbanken lag (luchtgekoelde motor), die niet in de Phoenix geleverd wordt. En de twee turbos op de T-815 met 19 liter V12 konden er ook wat vanrapier schreef:Maken deze ook dat fluitend gierend lawaai wat we van de Tatra's gewend zijn.
Of moeten ze dan de dempers er nog onder vandaan snijden.
Rapier
Interessant weetje is dat Tatra met dit blok uit de 60er jaren, luchtgekoeld, krukas op rollagers, mechanische brandstofinspuiting, gewoon aan de Euro 5 norm voldoet...
http://www.tatratrucks.com/trucks/produ ... g/terrn01/