JCB JS 175 W Spoorweggraafmachine
Advertentie post before
- atlaskiller
- Starter
- Berichten: 77
- Lid geworden op: ma 15 jan, 2007 9:24
- Locatie: standdaarbuiten
JCB JS 175 W Spoorweggraafmachine
spoorkraan van bam nog in de ontwikkelingsfase op gooiboog, onderwagen is van 200, bovenbouw 175, met 145 giek.
kraan is ondertussen wel wat ouder geworden en groen
kraan is ondertussen wel wat ouder geworden en groen
- Bijlagen
-
- werkbak 014.jpg (58.85 KiB) 6180 keer bekeken
IK SPOOR WEL!
- Roger van Nispen
- Forumlid
- Berichten: 6842
- Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 15:49
- Locatie: Geleen
- Contacteer:
- Roger van Nispen
- Forumlid
- Berichten: 6842
- Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 15:49
- Locatie: Geleen
- Contacteer:
- kleintje75
- Forumlid
- Berichten: 1629
- Lid geworden op: do 15 feb, 2007 19:40
- Locatie: doorwerth
- Contacteer:
Bedankt voor de uitleg! de functie voor de '3e hefcilinder' is ook duidelijk!kleintje75 schreef:als je met verstelgiek dichtbij werkt, dan heb je een ongunstige krachtverdeling van je hefcilinders, met deze extra cilinder heb je dan net wat meer kracht. hebben we ook last mee met onze machines als ze dichtbij moeten hijsen met de verstelgiek in de korte stand
die voorste cilinder drukt zoals de giek op de foto staat nu niet meer mee, alleen als de stelgiek helemaal of nagenoeg inschoven is drukt die wel mee en daarna neemt gewoon de normale stelcilinder het werk over. die voorste stelcilinder is namelijk met twee strippen naar acteren verbonden en drukt dus eigenlijk alleen maar op de bevestiging van zijn cilinder kop.
- atlaskiller
- Starter
- Berichten: 77
- Lid geworden op: ma 15 jan, 2007 9:24
- Locatie: standdaarbuiten
jcb spoormachine
die extra cilinder is dubbelwerkend, reageerd op zowel hijsen als verstelcilinder.
Is puur om extra hijsvermogen te creëren.
wanner je graaft is het wel even wennen, zodra de extra cilinder op zijn einde is krijgen de hefcilinders een grotere oliestroom en gaat het heffen plots sneller, met zakken is dit ook zo.
heb er regelmatig opgedraaid....is een hele aparte machine.
ook de lepelsteel heeft een ander kop gekregen om wat sterker te zijn in gestrekte stand.
Is puur om extra hijsvermogen te creëren.
wanner je graaft is het wel even wennen, zodra de extra cilinder op zijn einde is krijgen de hefcilinders een grotere oliestroom en gaat het heffen plots sneller, met zakken is dit ook zo.
heb er regelmatig opgedraaid....is een hele aparte machine.
ook de lepelsteel heeft een ander kop gekregen om wat sterker te zijn in gestrekte stand.
IK SPOOR WEL!
- jacob_bouwman
- Starter
- Berichten: 90
- Lid geworden op: di 31 jul, 2007 20:57
- Locatie: Goes
Re: JCB JS 175 W Spoorweggraafmachine
Hierbij een plaat van deze machtige machine. De mannen van BAM Rail zijn hier bezig met een klus op het terrein van de stoomtrein te Goes. Op een moeilijk te bereiken plek moest een zware watertank (oude ketel van een goederenwagen, leeggewicht ca. 6 ton) op z'n fundering geplaatst worden. Met de JCB kon dit probleem getackeld worden. Gelukkig hing hier geen bovenleiding in de weg...
- Bijlagen
-
- BAM Rail_SGB
- IMG_0138 (Small).JPG (58.71 KiB) 4386 keer bekeken