JCB GT

Alle overige JCB machines kunnen hier besproken worden
Advertentie post before
Gebruikersavatar
marcel.koenen
Forumlid
Berichten: 6940
Lid geworden op: za 23 mei, 2009 11:15
Locatie: Brunssum
Contacteer:

JCB GT

Bericht door marcel.koenen »

Niet echt een bouwmachine.. maar ach :)
Bijlagen
gt1.JPG
gt1.JPG (196.05 KiB) 3424 keer bekeken

Gebruikersavatar
marcel.koenen
Forumlid
Berichten: 6940
Lid geworden op: za 23 mei, 2009 11:15
Locatie: Brunssum
Contacteer:

Re: JCB GT

Bericht door marcel.koenen »

Niet geheel toevallig uitgerust met extra steunwielen..
Bijlagen
gt2.JPG
gt2.JPG (189.07 KiB) 3423 keer bekeken

Gebruikersavatar
marcel.koenen
Forumlid
Berichten: 6940
Lid geworden op: za 23 mei, 2009 11:15
Locatie: Brunssum
Contacteer:

Re: JCB GT

Bericht door marcel.koenen »

Niet echt een motor die je vaak tegenkomt in een graaflaad combinatie..
Bijlagen
gt3.JPG
gt3.JPG (198.35 KiB) 3423 keer bekeken

Gebruikersavatar
marcel.koenen
Forumlid
Berichten: 6940
Lid geworden op: za 23 mei, 2009 11:15
Locatie: Brunssum
Contacteer:

Re: JCB GT

Bericht door marcel.koenen »

Ik heb veel getallen gehoord afgelopen weekend, maar het vermogen van deze V8 big-block komt ruim boven de 700 pk uit (Y)
Als je goed kijkt naar de JCB sticker op de graafarm, zie je dat deze wat vervormd is. Door de niet altijd even subtiele landingen na een wheelie krijgt het laadframe nogal wat te verduren!
Bijlagen
gt4.JPG
gt4.JPG (184.04 KiB) 3423 keer bekeken
Laatst gewijzigd door marcel.koenen op di 15 mei, 2012 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
marcel.koenen
Forumlid
Berichten: 6940
Lid geworden op: za 23 mei, 2009 11:15
Locatie: Brunssum
Contacteer:

Re: JCB GT

Bericht door marcel.koenen »

Het overgrote deel van deze machine is gemaakt van extra lichte materialen. Zo is het laadframe en de graafarm (inclusief de bakken) gemaakt van aluminium plaatmateriaal. De look-a-like cilinders zijn van kunstof, evenals alle bak- en scharnierpennen. De zuigerstangen zijn van dikwandig verchroomde buis.
De cabine is overigens een standaard JCB cabine, welke voor de gelegenheid is uitgerust met een extra veiligheidskooi.
Bijlagen
gt5.JPG
gt5.JPG (137.3 KiB) 3422 keer bekeken
Laatst gewijzigd door marcel.koenen op di 15 mei, 2012 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
marcel.koenen
Forumlid
Berichten: 6940
Lid geworden op: za 23 mei, 2009 11:15
Locatie: Brunssum
Contacteer:

Re: JCB GT

Bericht door marcel.koenen »

Om de machine in transport-stand te zetten, is deze uitgerust met dit 12 Volt Superwinch liertje, welke van binnenuit bedienbaar is. De aluminium graafarm zit trouwens gemonteerd op een standaard "king-post" (bevestiging van de graafarm op het schuif-frame) welke in dit geval dienst doet als contragewicht.
Bijlagen
gt6.JPG
gt6.JPG (168.25 KiB) 3421 keer bekeken

Gebruikersavatar
marcel.koenen
Forumlid
Berichten: 6940
Lid geworden op: za 23 mei, 2009 11:15
Locatie: Brunssum
Contacteer:

Re: JCB GT

Bericht door marcel.koenen »

Om de enorme warmte-ontwikkeling van de motor in de hand te kunnen houden, is er onder de cabine een standaard JCB radiator gemonteerd (volgens mij van een verreiker) met elektro-fans, welke handmatig aangezet kunnen worden.
Bijlagen
gt7.JPG
gt7.JPG (188.89 KiB) 3421 keer bekeken

Gebruikersavatar
marcel.koenen
Forumlid
Berichten: 6940
Lid geworden op: za 23 mei, 2009 11:15
Locatie: Brunssum
Contacteer:

Re: JCB GT

Bericht door marcel.koenen »

De standaard achteras van een JCB Fastrac is blijkbaar bestand tegen het enorme motorvermogen. De GT is rondom voorzien van schijfremmen, welke op de achteras standaard gemonteerd zitten. Tussen de motor en de achteras zit een 2 traps automaat, welke speciaal gebouwd is bij een gespecialiseerd bedrijf in Londen. De motor loopt op zg. High-Octane fuel, oftewel brandstof met een zeer hoog (140) octaangehalte. Als je praat over brandstofkosten, dit spul kost ruim 10 euro per liter.
Bijlagen
gt8.JPG
gt8.JPG (142.77 KiB) 3420 keer bekeken

Gebruikersavatar
marcel.koenen
Forumlid
Berichten: 6940
Lid geworden op: za 23 mei, 2009 11:15
Locatie: Brunssum
Contacteer:

Re: JCB GT

Bericht door marcel.koenen »

Hier in z'n element (Y) De maximale "veilige" snelheid ligt rond de 160 km/h, met deze snelheid is de GT namelijk nog "in de hand te houden" maar theoretisch gezien kan 't ding nog vele malen harder. Deze GT is de 3e uit de serie (de eerste is alweer 25 jaar oud), heeft een gewicht van 3800 kg. en is gebouwd in 2006.
Bijlagen
gt9.JPG
gt9.JPG (150.23 KiB) 3416 keer bekeken

Gebruikersavatar
marcel.koenen
Forumlid
Berichten: 6940
Lid geworden op: za 23 mei, 2009 11:15
Locatie: Brunssum
Contacteer:

Re: JCB GT

Bericht door marcel.koenen »

Het zal waarschijnlijk wel weer een hele tijd duren voor deze machine weer eens bij JCB Benelux te zien zal zijn, maar gelukkig leverde het onvergetelijke momenten en heel veel foto's op (Y)
Bijlagen
gt10.JPG
gt10.JPG (171.31 KiB) 3415 keer bekeken

Plaats reactie

Terug naar “Overige”