JCB 4 CX Laadgraafcombinatie

Alle overige JCB machines kunnen hier besproken worden
Advertentie post before
Gebruikersavatar
davidbrown850
Starter
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 4 feb, 2011 15:30
Locatie: Weerdinge

Re: JCB 4 CX Laadgraafcombinatie

Bericht door davidbrown850 »

Hallo iedereen,

Ik hoorde op mijn werk iemand zeggen dat de laadgraafcombinatie een soort comeback maakt.
Ze beweren dat deze machine dus steeds meer voorkomt hier in Nederland.

Is dat waar volgens jullie?

Hier in Drenthe bijvoorbeeld komen ze zeer zelden of eigenlijk helemaal niet voor.
Ik weet er één te staan, een hele oude international, het is duidelijk een Amerikaanse machine.
Deze werd eerder gebruikt bij de aanleg van een boeren camping, dat deed de boer zelf.

Maar in het bedrijfsleven of de GWW hier zie deze machine nooit.
Sterker nog, ik hoorde zelfs iemand beweren dat je met een trekker niet kan afwerken.
Uiteraard weten we allemaal dat de laadgraafcombinatie dat stadium al jaren voorbij is.

Ben zeer benieuwd naar reacties van machinisten.

Met vriendelijke groet,

Nick
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd.

Gebruikersavatar
volvoarjan
Starter
Berichten: 222
Lid geworden op: zo 2 mar, 2008 21:32
Locatie: Otterlo

Re: JCB 4 CX Laadgraafcombinatie

Bericht door volvoarjan »

Dat je met een Laadgraaf combinatie niet kan afwerken is natuurlijk onzin Al is het niet de makkelijkste machine om mee te werken, je bent wel een paar jaar verder voor dat je er lekker mee kan werken, ook de grondwerkers moeten zich een klein beetje aan passen als ze bij zo'n machine staan. Hebben er bij ons ook nog een welke meestal wel elke dag weg is.

Gebruikersavatar
Bart
Beheer van forum & site
Berichten: 18897
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
Locatie: Heeten
Contacteer:

Re: JCB 4 CX Laadgraafcombinatie

Bericht door Bart »

volvoarjan schreef:Dat je met een Laadgraaf combinatie niet kan afwerken is natuurlijk onzin...
Precies Arjan.
Anders had Willy4CX er geen werk mee en di kan zich er prima mee redden.
Is er geen spraakverwarring geweest? De grader leek eerder een come-back/voorzichtige opmars te maken en ik kan mij dat bij een graaf-laadcombinatie niet goed voorstellen.
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.

Gebruikersavatar
davidbrown850
Starter
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 4 feb, 2011 15:30
Locatie: Weerdinge

Re: JCB 4 CX Laadgraafcombinatie

Bericht door davidbrown850 »

Hallo VolvoArjan,

Bij welk bedrijf draait die laadgraafcombinatie als ik vragen mag?

Nou ja spraak verwarring niet, hij zij duidelijk tegen mij dat de laadgraafcombinatie steeds meer voorkomt.

Ik ben zelf al sinds vanaf mijn kinderschoenen overtuigd dat die machines gewoon super handig zijn, mits je er natuurlijk goed mee kan draaien net als WillyCX.
Ik ben zelf een keer bij Broekveldt in Zuidlaren geweest eerder en heb voor de grap is gevraagd of zij ooit een laadgraafcombinatie hebben verkocht.
Hij zij dus dat ze dat nooit voor mekaar konden krijgen, vooral omdat veel mensen daar dus zeggen "met een trekker kan je niet vlakken".
Die dealer zelf goed te spreken over bijvoorbeeld de nieuwe ECO serie, hij zij dat je daarmee net zo mooi kunt afwerken als een mobiele graafmachine.
Maar klanten zoals lokale loonbedrijven en grondvezet bedrijven denken daar helaas anders over.
Dus vandaar mijn vraag over deze discussie.

Van der Vrande beweert dat zij de meeste laadgraafcombinaties per jaar verkopen in Nederland.
Vooral de Terex zijn kennelijk erg in trek.
Afgelopen jaar waren zij dan ook de enige die met een laadgraafcombinatie op de TKD waren, in dat geval was dat een CASE 695 ST, maar die stond daar puur met de rede dat hij een TIER 4 motor heeft als primeur.

Groetjes Nick
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd.

Gebruikersavatar
Mecalac-fan
Forumlid
Berichten: 4179
Lid geworden op: zo 7 jan, 2007 19:10
Locatie: Maurik

Re: JCB 4 CX Laadgraafcombinatie

Bericht door Mecalac-fan »

Waar Arjan het over heeft is het de laadgraaf van Rozeboom uit Ede die hebben er één en daar draait of draade Arjan ook mee (Y) (Y) en er is er nog één in Bennekom een eigen draaier dat is Teunis Eikkeleboom.

Gebruikersavatar
volvoarjan
Starter
Berichten: 222
Lid geworden op: zo 2 mar, 2008 21:32
Locatie: Otterlo

Re: JCB 4 CX Laadgraafcombinatie

Bericht door volvoarjan »

Hallo Nick


IK heb inderdaad een paar jaar op de Laadgraaf(Case 590 superR) van Roseboom-Ede gedraaid, maakte niet zo veel uren als een shovel of een kraan maar is wel het grootste gedeelte van het jaar aan de gang. Hij is nu ruim 5 jaar oud en denk dat hij nu ook ruim over de 5000 uur heen is. Het is zeker een handige machine alleen heeft de laadgraaf een slechte naam waardoor een hele hoop mensen het niks vinden. Van de Vrande kan inderdaad wel eens de meeste verkopen, ze verkopen ze van Case en Terex. Heb toen op de TKD ook even met de nieuwe 695ST gedraaid en was een fijne machine om mee te draaien

Groeten Arjan

willy 4 cx
Starter
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 21 jan, 2009 12:47

Re: JCB 4 CX Laadgraafcombinatie

Bericht door willy 4 cx »

Misschien moet ik eens cursus gaan geven in de bediening ervan :D :D

Gebruikersavatar
davidbrown850
Starter
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 4 feb, 2011 15:30
Locatie: Weerdinge

Re: JCB 4 CX Laadgraafcombinatie

Bericht door davidbrown850 »

volvoarjan schreef:Hallo Nick


IK heb inderdaad een paar jaar op de Laadgraaf(Case 590 superR) van Roseboom-Ede gedraaid, maakte niet zo veel uren als een shovel of een kraan maar is wel het grootste gedeelte van het jaar aan de gang. Hij is nu ruim 5 jaar oud en denk dat hij nu ook ruim over de 5000 uur heen is. Het is zeker een handige machine alleen heeft de laadgraaf een slechte naam waardoor een hele hoop mensen het niks vinden. Van de Vrande kan inderdaad wel eens de meeste verkopen, ze verkopen ze van Case en Terex. Heb toen op de TKD ook even met de nieuwe 695ST gedraaid en was een fijne machine om mee te draaien

Groeten Arjan

Zou die Laadgraaf van Roseboom nog vervangen worden voor een nieuwe denk je?
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd.

Gebruikersavatar
davidbrown850
Starter
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 4 feb, 2011 15:30
Locatie: Weerdinge

Re: JCB 4 CX Laadgraafcombinatie

Bericht door davidbrown850 »

willy 4 cx schreef:Misschien moet ik eens cursus gaan geven in de bediening ervan :D :D
Misschien is dat nog niet zo'n heel slecht idee Willy, :D

Zou het met alle plezier willen leren, als iemand nog een leerling machinist zoekt voor zo'n machine hoor ik het graag ;P
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd.

Gebruikersavatar
volvoarjan
Starter
Berichten: 222
Lid geworden op: zo 2 mar, 2008 21:32
Locatie: Otterlo

Re: JCB 4 CX Laadgraafcombinatie

Bericht door volvoarjan »

Dat zou ik niet durven zeggen nick

Plaats reactie

Terug naar “Overige”