Doosan DX 140 W
Moderator: Bouwmachineforum.nl
Advertentie post before
- william brooymans
- Forumlid
- Berichten: 3730
- Lid geworden op: di 3 mei, 2005 19:22
- Locatie: Nieuw-vossemeer
Doosan DX 140 W
bij ons zijn er plannen om er eens eentje te proberen. iemand al ervaring met deze nieuwe typen mobiele van Doosan. evt foto's.
ik heb ook al op de site van Doosan zitten kijken maar daar wordt ik niet echt wijzer van.
ik heb ook al op de site van Doosan zitten kijken maar daar wordt ik niet echt wijzer van.
- Bart
- Beheer van forum & site
- Berichten: 18897
- Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
- Locatie: Heeten
- Contacteer:
De heren Constructeurs van Doosan hebben hun huiswerk goed gemaakt. Kijk maar eens goed naar de afbeeldingen in de folder, want het ziet er goed uit.
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.
Lees de Forumregels eens door.
- Roger van Nispen
- Forumlid
- Berichten: 6842
- Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 15:49
- Locatie: Geleen
- Contacteer:
- william brooymans
- Forumlid
- Berichten: 3730
- Lid geworden op: di 3 mei, 2005 19:22
- Locatie: Nieuw-vossemeer
ze zijn er al hoor.
ik heb er zaterdag 10 maart al op gedraaid. hier dan maar een verslag met foto's:
demachine van buiten ziet er gelikt uit, mooie vormgeving en kleurencombinatie, alleen steekt de onderwagen er vrij groot onderuit. onder de motorkap ligt een doosan (geen isuzu terwijl sommige dat vertellen) 6 cilinder motor met een vermogen van 136 pk (als ik het nog goed heb) en met het maximale koppel gelegen bij 1400 toeren. de motor draait maximaal 1500 toeren en in de powerstand 1600 toeren doosan maakt ook motrien vor isuzu dus met de kwaliteit zal het wel goed zitten. bij dit toerental is hij echter al vrij rumoerig. de cabine van binnen ziet er netjes uit en heeft een goed zicht, alleen loopt naar mijn mening de cabine bovenin iets te snel naarbinnen aan de voorkant waardoor het zicht in de linker en rechterbovenhoek slecht is. naar boven toe is hij wel goed vanwege een groot dakraam wat je ook dricht kan schuiven, het zicht naar achteren gaat. de cabine is ook zeer ruim, je kan zonder moeite achter de stoel een koelbox kwijt. En dan het werken ermee. de machine ligt fijn in de hand en is op het draaien heel snel, en vanwege zijn grote motor kan je zoveel mogelijk functies bedienen als je wilt zonder dat de motor overbelast raakt. Ik heb er geen zand mee kunnen scheppen maar stationair kon je de kraan al zonder moeite omhoog drukken. de poken hebben wel een vrij grote slag. De rijrichtiong bedien je met een hendel rechts onder het stuur. een mooi ding is de cruise control. als je hem in zn vooruit zet en begint met rijden kan je de rijhendel indrukken waardoor de kraan automatisch naar topsnelheid gaat, met de gashendel kan je dan de rijsnelheid regelen. En als je de kraan in zijn neutraal zet is het rijpedaal voetgas geworden.
En dan nu de negative dingen die ik aan de kraan vond:
Zoals ik al eerder vermelde is de kraan vrij rumoerig, ook in de cabine, de trap rechts voorop de bovenwagen steekt lekker uit, en kan met draaien wel is in de weg zitten. Maar het grootste nadeel vind ik de onderwagen, deze is vooral op de 140 zeer groot, het ontneemt een groot deel van het zicht naar voren toe en het bevorderd de wendbaarheid ook niet, de wielbasis is 2.80 meter.
Conclusie: Een mooie en fijne kraan die goed in de hand ligt en sterk is, een ruime cabine heeft, maar wel een hele grote onderwagen
en dan nu de foto's:
sorry voor de mindere kwaliteit maar we waren de digitale camera kwijt en hebben dus een oude vga mee moeten nemen
hier zie ook goed dat de onderwagen lang is en de trap op de bovenwagen ook lekker uitsteekt
http://img480.imageshack.us/img480/8307/60554380mw5.jpg
het istrumentenbord
http://img370.imageshack.us/img370/5982/90558664xc8.jpg
zoals kunt zien gaat deze naar duitsland, de koelers zitten linksachterin
http://img254.imageshack.us/img254/1433/10ew3.jpg
en als laatste de kont met LED verlichting
http://img160.imageshack.us/img160/7059/11sv8.jpg
ik hoop dat jullie iets hebben gehad aan dit verslag
*edit*
ik meende dat de foto's kleiner waren
Edit Roger: ik heb de foto's verlinkt, wegens het uitrekken van het forum.
ik heb er zaterdag 10 maart al op gedraaid. hier dan maar een verslag met foto's:
demachine van buiten ziet er gelikt uit, mooie vormgeving en kleurencombinatie, alleen steekt de onderwagen er vrij groot onderuit. onder de motorkap ligt een doosan (geen isuzu terwijl sommige dat vertellen) 6 cilinder motor met een vermogen van 136 pk (als ik het nog goed heb) en met het maximale koppel gelegen bij 1400 toeren. de motor draait maximaal 1500 toeren en in de powerstand 1600 toeren doosan maakt ook motrien vor isuzu dus met de kwaliteit zal het wel goed zitten. bij dit toerental is hij echter al vrij rumoerig. de cabine van binnen ziet er netjes uit en heeft een goed zicht, alleen loopt naar mijn mening de cabine bovenin iets te snel naarbinnen aan de voorkant waardoor het zicht in de linker en rechterbovenhoek slecht is. naar boven toe is hij wel goed vanwege een groot dakraam wat je ook dricht kan schuiven, het zicht naar achteren gaat. de cabine is ook zeer ruim, je kan zonder moeite achter de stoel een koelbox kwijt. En dan het werken ermee. de machine ligt fijn in de hand en is op het draaien heel snel, en vanwege zijn grote motor kan je zoveel mogelijk functies bedienen als je wilt zonder dat de motor overbelast raakt. Ik heb er geen zand mee kunnen scheppen maar stationair kon je de kraan al zonder moeite omhoog drukken. de poken hebben wel een vrij grote slag. De rijrichtiong bedien je met een hendel rechts onder het stuur. een mooi ding is de cruise control. als je hem in zn vooruit zet en begint met rijden kan je de rijhendel indrukken waardoor de kraan automatisch naar topsnelheid gaat, met de gashendel kan je dan de rijsnelheid regelen. En als je de kraan in zijn neutraal zet is het rijpedaal voetgas geworden.
En dan nu de negative dingen die ik aan de kraan vond:
Zoals ik al eerder vermelde is de kraan vrij rumoerig, ook in de cabine, de trap rechts voorop de bovenwagen steekt lekker uit, en kan met draaien wel is in de weg zitten. Maar het grootste nadeel vind ik de onderwagen, deze is vooral op de 140 zeer groot, het ontneemt een groot deel van het zicht naar voren toe en het bevorderd de wendbaarheid ook niet, de wielbasis is 2.80 meter.
Conclusie: Een mooie en fijne kraan die goed in de hand ligt en sterk is, een ruime cabine heeft, maar wel een hele grote onderwagen
en dan nu de foto's:
sorry voor de mindere kwaliteit maar we waren de digitale camera kwijt en hebben dus een oude vga mee moeten nemen
hier zie ook goed dat de onderwagen lang is en de trap op de bovenwagen ook lekker uitsteekt
http://img480.imageshack.us/img480/8307/60554380mw5.jpg
het istrumentenbord
http://img370.imageshack.us/img370/5982/90558664xc8.jpg
zoals kunt zien gaat deze naar duitsland, de koelers zitten linksachterin
http://img254.imageshack.us/img254/1433/10ew3.jpg
en als laatste de kont met LED verlichting
http://img160.imageshack.us/img160/7059/11sv8.jpg
ik hoop dat jullie iets hebben gehad aan dit verslag
*edit*
ik meende dat de foto's kleiner waren
Edit Roger: ik heb de foto's verlinkt, wegens het uitrekken van het forum.
- etec smurf
- Forumlid
- Berichten: 1054
- Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 16:26
- Locatie: alblasserdam
- william brooymans
- Forumlid
- Berichten: 3730
- Lid geworden op: di 3 mei, 2005 19:22
- Locatie: Nieuw-vossemeer
vandaag is ie getest door onze machinist. machine draait vergelijkbaar aan een atlas 1505M dus niet verkeerd. er was volgens hem veel ruimte in de cabine (plaats voor een grote koelbox achter de stoel) en een gekoeld vak via de airco. nadeel van de machine was de 5!! pedalen voor rijden, remmen, stelgiek, sloop/sorteerfunctie en een overige functie. mocht er een doosan bij ons komen dan gaat de functie vooruit/achteruit rijden verplaatst worden naar de joystick en zal er ook een extra functie bedienbaar zijn via de joystick want 5 pedalen totaal is wel wat veel.
- william brooymans
- Forumlid
- Berichten: 3730
- Lid geworden op: di 3 mei, 2005 19:22
- Locatie: Nieuw-vossemeer