Geert-Jan de Kok

Post hier al je reportages over bedrijven.

Moderator: André

Advertentie post before
Gebruikersavatar
Johannes93
Starter
Berichten: 781
Lid geworden op: ma 22 apr, 2013 20:31
Locatie: Diessen (N-Br.)
Contacteer:

Geert-Jan de Kok

Bericht door Johannes93 »

Hoi,

Ik heb in 2010-2011 net geen 10 maanden stage gelopen in het magazijn van Geert-Jan de Kok in Esbeek.

Een bedrijf dat sommige van jullie compact grondverzetmachinegebruikers misschien wel bekend in de oren zal klinken.

Nu nog loop ik hier tijden tweewekelijks of wekelijks even binnen. Het bedrijf staat aan de route van mijn werk naar huis, dus afdraaien is dan niet moeilijk.

Zelf rijd ik sinds ik in 2010 tijdens de stage als verkenning van een andere tak van het bedrijf een keer mee reed met de vrachtwagen van het bedrijf meerdere keren per jaar met die vrachtwagen mee en heb ik inmiddels ook enkele fabrieken/een Distributiecentrum van binnen en buiten gezien, en heb daar natuurlijk ook foto's van, maar die volgen in een ander topic op (hopelijk) de juiste plaats op dit forum.

Door mijn stage daar en de regelmatige bezoekjes aan dit bedrijf hebben ervoor gezorgd dat ik inmiddels een aardig grote fan van merken als Krampe, Paus en Gehl & Mustang ben geworden.

(als de merknamen niet in dit bericht mogen staan hoor ik het graag)

Ik heb inmiddels dus een grote verzameling aan foto's van grondverzetmaterieel, gemaakt bij dit bedrijf die ik graag met jullie deel.


Ik weet niet goed wat nou wel en niet hier geplaatst mag worden: in dit topic, bijvoorbeeld Krampe kippers? als de Half Pipe mogen die hier ook of niet? En tractoren? of tractoren met dumpers Dat hoor ik graag van jullie!

Geschiedenis bedrijf:
Geert-JandeKok bv is een voortzetting van een in 1932 door grootvader Gerrit de Kok gestart familiebedrijf. Gestart als een kleine smid is het bedrijf anno 2013 uitgegroeid tot een groot LMB (Landbouwmechanisatiebedrijf) met 3 eigen vestigingen en 2 met een samenwerkingsverband. In 1965 nam Wim de Kok het bedrijf over van zijn vader. Door de ontwikkelingen in de landbouw en de vraag naar gemotoriseerd materieel heeft de familie de Kok uiteindelijk gekozen voor het merk John Deere, anno 2013 is dit één van de belangrijkste pijlers binnen het bedrijf.

In 1988 start de huidige directeur/eigenaar, Wim's zoon Geert-Jan zijn activiteiten binnen het bedrijf waarna men na jarenlang enkel landbouwmachines te hebben verkocht de (toekomstige) klant een breder assortiment wil aanbieden om deze nog beter te voorzien van zijn/haar wensen. Als aanvulling op het landbouw assortiment is men begonnen importeurschappen.

In 2000 neemt het bedrijf een collega John Deere dealer over, opent in 2007 een nieuw bedrijfspand op industrieterrein de Mierbeek in Esbeek en opent vervolgens in 2011 na het verkrijgen van het regio importeurschap van John Deere in Etten-Leur een 3e vestiging.

Ik hoop dat deze geschiedenisuitleg goed is, graag tips als dat niet is. De merknamen van de importeurschappen(op John Deere na) heb ik er niet bij staan omdat ik niet weet of dat mag).
Een Mustang schranklader, Hanix minigravers,Mustang kniklader, John Deere gator en Manitou verijkers in de loods - 14-9-2010
Een Mustang schranklader, Hanix minigravers,Mustang kniklader, John Deere gator en Manitou verijkers in de loods - 14-9-2010
DSCI1657-1.JPG (70.27 KiB) 7019 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Johannes93 op di 23 apr, 2013 20:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Groeten,
Hans

Nothing Runs Like a Deere......... And a Paus

Gebruikersavatar
Johannes93
Starter
Berichten: 781
Lid geworden op: ma 22 apr, 2013 20:31
Locatie: Diessen (N-Br.)
Contacteer:

Re: Geert-JandeKok

Bericht door Johannes93 »

Hanix:
Hanix minigravers in de showroom, waaronder vooraan een H75C - 9-11-2010
Hanix minigravers in de showroom, waaronder vooraan een H75C - 9-11-2010
DSCI2062-1.JPG (47.44 KiB) 7012 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Johannes93 op di 23 apr, 2013 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten,
Hans

Nothing Runs Like a Deere......... And a Paus

Gebruikersavatar
Johannes93
Starter
Berichten: 781
Lid geworden op: ma 22 apr, 2013 20:31
Locatie: Diessen (N-Br.)
Contacteer:

Re: Geert-JandeKok

Bericht door Johannes93 »

Kleine Hanix'jes - 21-9-2010
Kleine Hanix'jes - 21-9-2010
DSCI1686-2.JPG (69.75 KiB) 7002 keer bekeken
Groeten,
Hans

Nothing Runs Like a Deere......... And a Paus

Gebruikersavatar
Johannes93
Starter
Berichten: 781
Lid geworden op: ma 22 apr, 2013 20:31
Locatie: Diessen (N-Br.)
Contacteer:

Re: Geert-JandeKok

Bericht door Johannes93 »

Paus shovels net vóór een fotosessie - 21-9-2010
Paus shovels net vóór een fotosessie - 21-9-2010
DSCI1678-1.JPG (51.31 KiB) 6983 keer bekeken
Groeten,
Hans

Nothing Runs Like a Deere......... And a Paus

Gebruikersavatar
Johannes93
Starter
Berichten: 781
Lid geworden op: ma 22 apr, 2013 20:31
Locatie: Diessen (N-Br.)
Contacteer:

Re: Geert-Jan de Kok

Bericht door Johannes93 »

In mei - juni 2012 had het bedrijf iets te vieren, Yanmar minigravers en rupsdumpers komen sinds medio mei 2012 via dit bedrijf het land in.

(als ik dit niet hier mag vermelden op deze manier hoor ik het graag! Om geen reclame te maken heb ik eht al anders verwoord, maar als dit niet zo hierbij mag staan hoor ik het graag. Tips zijn welkom!)

Reacties zijn welkom!
John Deere gazon maaiers, Yanmar minigravers, Manitou verrijker en John Deere 7280R in de showroom - 1-6-2012
John Deere gazon maaiers, Yanmar minigravers, Manitou verrijker en John Deere 7280R in de showroom - 1-6-2012
DSCI0494-1.JPG (74.73 KiB) 6903 keer bekeken
Groeten,
Hans

Nothing Runs Like a Deere......... And a Paus

Gebruikersavatar
Johannes93
Starter
Berichten: 781
Lid geworden op: ma 22 apr, 2013 20:31
Locatie: Diessen (N-Br.)
Contacteer:

Re: Geert-Jan de Kok

Bericht door Johannes93 »

Voor de duidelijkheid en een beter beeld van het bedrijf, hier de importeurschappen per land:

Benelux:
Paus shovels
Bema veegmachines/sneeuwschuiven
Mustang knik/schrankladers
Gyrax
Hanix minigravers

Nederland:
Yanmar minigravers en rupsdumpers

Regio(binnen Nederland):
John Deere landbouwmachines
Ocmis beregeningsaparatuur
Manitou verreikers ??

Nederland en België:
Krampe kippers en haakarmsystemen
MAC trailers

Ook Gehl knikladers hoort in het lijstje, ik weet alleen niet zeker of dit Nederland of de hele Benlux betreft.

Natuurlijk kan ik ook fouten maken, en kan ik een importeurschap verkeerd hebben gezet, als dit het geval is, mijn ecuses hiervoor! Graag melden, dan pas ik het meteen aan.
Groeten,
Hans

Nothing Runs Like a Deere......... And a Paus

Gebruikersavatar
Johannes93
Starter
Berichten: 781
Lid geworden op: ma 22 apr, 2013 20:31
Locatie: Diessen (N-Br.)
Contacteer:

Re: Geert-Jan de Kok

Bericht door Johannes93 »

Een foto van 23 augustus, een groot deel van de voorraad Mustang/Gehl knikladers.
Voorraadje
Voorraadje
DSCI7272-.JPG (68.01 KiB) 5825 keer bekeken
Groeten,
Hans

Nothing Runs Like a Deere......... And a Paus

Gebruikersavatar
Johannes93
Starter
Berichten: 781
Lid geworden op: ma 22 apr, 2013 20:31
Locatie: Diessen (N-Br.)
Contacteer:

Re: Geert-Jan de Kok

Bericht door Johannes93 »

Een rijtje John Deere occasions, jong en oud.
John Deere Occasions
John Deere Occasions
DSCI7271-.JPG (72.28 KiB) 5826 keer bekeken
Groeten,
Hans

Nothing Runs Like a Deere......... And a Paus

Gebruikersavatar
Johannes93
Starter
Berichten: 781
Lid geworden op: ma 22 apr, 2013 20:31
Locatie: Diessen (N-Br.)
Contacteer:

Re: Geert-Jan de Kok

Bericht door Johannes93 »

John Deere 7280R demotrekker. 3 september.
John Deere 7280R demo
John Deere 7280R demo
DSCI7412-.JPG (71.66 KiB) 5791 keer bekeken
Groeten,
Hans

Nothing Runs Like a Deere......... And a Paus

Gebruikersavatar
Johannes93
Starter
Berichten: 781
Lid geworden op: ma 22 apr, 2013 20:31
Locatie: Diessen (N-Br.)
Contacteer:

Re: Geert-Jan de Kok

Bericht door Johannes93 »

Kijkje in de showroom van de vestiging Esbeek, 11 oktober.
Kijkje in de showroom.
Kijkje in de showroom.
DSCI8202-.JPG (81.33 KiB) 5781 keer bekeken
Groeten,
Hans

Nothing Runs Like a Deere......... And a Paus

Plaats reactie

Terug naar “Bedrijfsreportages”