Roadtrip Canada & USA
Moderator: André
Advertentie post before
Roadtrip Canada & USA
Oktober jl. heb ik een aantal weken in Canada en USA doorgebracht. Dit was mijn vervoermiddel voor die weken.
- Bijlagen
-
- Herschaalde kopie van DSCN2943.jpg (162.79 KiB) 4216 keer bekeken
Re: Roadtrip Canada & USA
En ook dan vergeten ze niet dat je BMF forumlid bent.
- Bijlagen
-
- Herschaalde kopie van DSCN3057.jpg (112.48 KiB) 4215 keer bekeken
Re: Roadtrip Canada & USA
Mijn eerste bezoek was aan het Welland Canal, dit kanaal verbindt Lake Ontario met Lake Erie en de andere grote meren.
Link naar Wikipedia waar één en ander staat over de ontstaan geschiedenis van het kanaal.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wellandkanaal
Maximale afmetingen van de schepen die door het kanaal mogen zijn:
Lengte: 225,5m
Breedte: 24m
Maximale diepgang: 8,2m
Maximale hoogte: 35,5m
Hoogte verschil dat overbrugt moet worden is: 99,5m
Duur om het kanaal te passeren: circa 11uur
Totale lengte van het kanaal: 43,5km
De eerste foto toont een typisch schip dat wordt gebruikt op de grote meren, een "laker" genaamd. Deze zijn over het algemeen uitgerust met zelfontladers veel van deze schepen vervoeren graan, ijzererts, kolen of taconiet. Probleem van de zelfontladers is dat er vrij weinig kranen in de havens zijn om de schepen te lossen (ze kunnen het zelf ). Kortom ik heb weinig havenkranen op de foto gezet.
Link naar Wikipedia waar één en ander staat over de ontstaan geschiedenis van het kanaal.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wellandkanaal
Maximale afmetingen van de schepen die door het kanaal mogen zijn:
Lengte: 225,5m
Breedte: 24m
Maximale diepgang: 8,2m
Maximale hoogte: 35,5m
Hoogte verschil dat overbrugt moet worden is: 99,5m
Duur om het kanaal te passeren: circa 11uur
Totale lengte van het kanaal: 43,5km
De eerste foto toont een typisch schip dat wordt gebruikt op de grote meren, een "laker" genaamd. Deze zijn over het algemeen uitgerust met zelfontladers veel van deze schepen vervoeren graan, ijzererts, kolen of taconiet. Probleem van de zelfontladers is dat er vrij weinig kranen in de havens zijn om de schepen te lossen (ze kunnen het zelf ). Kortom ik heb weinig havenkranen op de foto gezet.
- Bijlagen
-
- Herschaalde kopie van DSCN2818.jpg (294.8 KiB) 4208 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Rienk op zo 23 nov, 2014 16:21, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: Roadtrip Canada & USA
Vangkabel voor het geval dat het schip doorschiet.
- Bijlagen
-
- Herschaalde kopie van DSCN2819.jpg (147.41 KiB) 4207 keer bekeken
Re: Roadtrip Canada & USA
Stuurhut en bemanningsverblijven en de aanbouw van de zelfontlader.
- Bijlagen
-
- Herschaalde kopie van DSCN2823.jpg (129.76 KiB) 4205 keer bekeken
Re: Roadtrip Canada & USA
De zelfontlader in zijn geheel.
- Bijlagen
-
- Herschaalde kopie van DSCN2824.jpg (142.23 KiB) 4202 keer bekeken
Re: Roadtrip Canada & USA
Ook hier zijn ze bezig met zuignap systemen, maar de werking laat te wensen over. Deze sluis is het pilotproject.
- Bijlagen
-
- Herschaalde kopie van DSCN2827.jpg (212.07 KiB) 4200 keer bekeken
Re: Roadtrip Canada & USA
En zo is het schip in één keer 14m lager.
- Bijlagen
-
- Herschaalde kopie van DSCN2830.jpg (126.89 KiB) 4197 keer bekeken
Re: Roadtrip Canada & USA
Detail van de sluisdeuren.
- Bijlagen
-
- Herschaalde kopie van DSCN2835.jpg (162.81 KiB) 4194 keer bekeken
- J Witteveen
- Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
- Berichten: 13220
- Lid geworden op: zo 7 jun, 2009 18:51
- Locatie: IJmuiden
- Contacteer:
Re: Roadtrip Canada & USA
Het begin is er Rienk ! vol verwachting klopt ons hart voor de volgende foto`s
vroeger waren we jong en draaiden we op antieke kranen. Nu zijn we antiek en draaien op jonge kranen