De US in de seventy's
Moderator: André
Advertentie post before
De US in de seventy's
Uit een stapel Amerikaanse vakbladen heb ik een groot aantal interessante advertenties en artikelen gescand.
Dit geeft een aardig beeld hoe en met welk materieel men daar 40 jaar geleden het hijs- en transportwerk uitvoerden.
Het ziet er allemaal wat 'lomper' uit in vergelijk met hoe men hier in Europa werkte.
Dit komt deels ook vanwege de andere regelgeving daar.
Veel merken zijn intussen verdwenen of opgegaan in andere.
Dit geeft een aardig beeld hoe en met welk materieel men daar 40 jaar geleden het hijs- en transportwerk uitvoerden.
Het ziet er allemaal wat 'lomper' uit in vergelijk met hoe men hier in Europa werkte.
Dit komt deels ook vanwege de andere regelgeving daar.
Veel merken zijn intussen verdwenen of opgegaan in andere.
- Bijlagen
-
- m_scannen0145.jpg (450.81 KiB) 2630 keer bekeken
Liebherr.NL is een fotoboek over de historie van Liebherr in Nederland.
- J Witteveen
- Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
- Berichten: 13220
- Lid geworden op: zo 7 jun, 2009 18:51
- Locatie: IJmuiden
- Contacteer:
Re: De US in de seventy's
ik zou zeggen ga maar plaatsen ! maar niet te actief ! dus maar 1 bladzijde per keer plaatsen dan blijft het leuk om te kijken.
vroeger waren we jong en draaiden we op antieke kranen. Nu zijn we antiek en draaien op jonge kranen
Re: De US in de seventy's
Ik zal me inhouden, Jan.
Dit bedrijf reed indertijd rond met een wel heel imposante combinatie.
Een Cline truck met daarachter een Talbert-roller.
Dit bedrijf reed indertijd rond met een wel heel imposante combinatie.
Een Cline truck met daarachter een Talbert-roller.
- Bijlagen
-
- m_scannen0147.jpg (361.55 KiB) 2613 keer bekeken
Liebherr.NL is een fotoboek over de historie van Liebherr in Nederland.
Re: De US in de seventy's
Deze combinatie van Talbert was geschikt voor 450 US-tons.
Men kon uitbreiden naar maximaal 1200 US-ton.
Men kon uitbreiden naar maximaal 1200 US-ton.
- Bijlagen
-
- m_scannen0161.jpg (344.55 KiB) 2606 keer bekeken
Liebherr.NL is een fotoboek over de historie van Liebherr in Nederland.
Re: De US in de seventy's
Het is vooral die zwanehals die in het oog springt. Die zou hier niet eens onder de viaducten passen.
Cris
Re: De US in de seventy's
Hier een Talbert in ketelbed-uitvoering.
- Bijlagen
-
- m_scannen0011.jpg (296.96 KiB) 2594 keer bekeken
Liebherr.NL is een fotoboek over de historie van Liebherr in Nederland.
Re: De US in de seventy's
Nog zo'n hoge combinatie met een Autocar ervoor.
(155 feet is ruim 47 meter transportlengte)
(155 feet is ruim 47 meter transportlengte)
- Bijlagen
-
- m_scannen0086.jpg (544.69 KiB) 2592 keer bekeken
Liebherr.NL is een fotoboek over de historie van Liebherr in Nederland.
- eef7260
- Starter
- Berichten: 654
- Lid geworden op: wo 15 feb, 2012 23:06
- Locatie: Mooie stad achter de duinen
- Contacteer:
Re: De US in de seventy's
Geweldig Arie , onderwerp naar mijn hart , lekker ouwe US zooi.
Leuk dat je met McHugh begint , is een best wel revolutionair bedrijf geweest in die tijd.
Het bestaat trouwens nog steeds maar alleen de tak die locomotieven en railkranen verkoopt en reviseert.
Jimmy McHugh schijnt een erg goede relatie gehad te hebben met de American crane company destijds.
Verhaal is dat hij aan de basis heeft gestaan van de ontwikkeling van de eerste 6 assige American truck crane.
( Hier op DHS ook nog een leuk stukje over die eerste 100 ton 700 serie , schijnt er maar 1 van gebouwd te zijn en die draait nog steeds http://forums.dhsdiecast.com/default.as ... &m=1219035 )
Van de 900 serie truck crane zijn er vele gebouwd op een 6 assig chassis.
Ook gaat het verhaal dat een bepaald mast type tip van American voor truck cranes nog steeds aangeduid word als de McHugh tip/boom.
Ik heb wel een beetje de indruk dat ze dit feit inmiddels wat groter maken als het was , maar feit is dat ze zeker invloed hebben gehad op bepaalde ontwerpen.
Ze hebben trouwens nog steeds 1 of 2 American's draaien en uiteraard diverse American Rail cranes , hier onbekend in de US des te bekender.
Foto 2 de betreffende 6 asser van American in een triple lift met American's
http://www.mchughlocomotive.com/history/
En uiteraard de American rail crane
http://www.mchughlocomotive.com/locomot ... s-service/
Leuke site om even rond te neuzen , vooral voor de rail liefhebbers maar ook wel voor kranen en transport volk
En hier nog meer leuke info over McHugh http://sbiii.com/roadmchu.html
Eef
P.S. mis ik nou ergens 9 pagina's ??
Je had het niet beter kunnen zeggen Jan , 10 bladzijden per keer perfect plan.dus maar 1 bladzijde per keer plaatsen dan blijft het leuk om te kijken
Leuk dat je met McHugh begint , is een best wel revolutionair bedrijf geweest in die tijd.
Het bestaat trouwens nog steeds maar alleen de tak die locomotieven en railkranen verkoopt en reviseert.
Jimmy McHugh schijnt een erg goede relatie gehad te hebben met de American crane company destijds.
Verhaal is dat hij aan de basis heeft gestaan van de ontwikkeling van de eerste 6 assige American truck crane.
( Hier op DHS ook nog een leuk stukje over die eerste 100 ton 700 serie , schijnt er maar 1 van gebouwd te zijn en die draait nog steeds http://forums.dhsdiecast.com/default.as ... &m=1219035 )
Van de 900 serie truck crane zijn er vele gebouwd op een 6 assig chassis.
Ook gaat het verhaal dat een bepaald mast type tip van American voor truck cranes nog steeds aangeduid word als de McHugh tip/boom.
Ik heb wel een beetje de indruk dat ze dit feit inmiddels wat groter maken als het was , maar feit is dat ze zeker invloed hebben gehad op bepaalde ontwerpen.
Ze hebben trouwens nog steeds 1 of 2 American's draaien en uiteraard diverse American Rail cranes , hier onbekend in de US des te bekender.
Foto 2 de betreffende 6 asser van American in een triple lift met American's
http://www.mchughlocomotive.com/history/
En uiteraard de American rail crane
http://www.mchughlocomotive.com/locomot ... s-service/
Leuke site om even rond te neuzen , vooral voor de rail liefhebbers maar ook wel voor kranen en transport volk
En hier nog meer leuke info over McHugh http://sbiii.com/roadmchu.html
Eef
P.S. mis ik nou ergens 9 pagina's ??
Re: De US in de seventy's
We gaan eens kijken waar we uitkomen met dit onderwerp.
Er is hier in ieder geval genoeg schoteldruk.
Er is hier in ieder geval genoeg schoteldruk.
- Bijlagen
-
- m_scannen0104.jpg (540.88 KiB) 2528 keer bekeken
Liebherr.NL is een fotoboek over de historie van Liebherr in Nederland.
Re: De US in de seventy's
Deze rollers werden gebouwd door Trabosa in Barcelona en in Amerika verkocht door Talbert.
De bijgaande tekst vermeld dat er gereden werd met twee zijdelings gekoppelde 12-lijners, waarvan eentje eigendom van heavy rigging contractor Aycock was en de andere van Mc Hugh.
De bijgaande tekst vermeld dat er gereden werd met twee zijdelings gekoppelde 12-lijners, waarvan eentje eigendom van heavy rigging contractor Aycock was en de andere van Mc Hugh.
- Bijlagen
-
- m_scannen0271.jpg (268.6 KiB) 2510 keer bekeken
Liebherr.NL is een fotoboek over de historie van Liebherr in Nederland.