Caterpillar bouwmachines [div. - 1:50]

Post hier alle informatie over modellen van bouwmachines.

Moderator: Jorn

Advertentie post before
Gebruikersavatar
kwabbus
Forumlid
Berichten: 1216
Lid geworden op: zo 5 aug, 2007 20:16
Locatie: Kapelle
Contacteer:

Caterpillar bouwmachines [div. - 1:50]

Bericht door kwabbus »

CATERPILLAR Bouwmachines in 1:50

In navolging van enkele andere forumleden start ik het topic over Caterpillar bouwmachines in schaal 1:50 .

Als fervent verzamelaar van schaalmodellen van Caterpillar grondverzetmodellen in schaal 1:48-1:50 lijkt me het een mooie uitdaging om samen met andere CAT verzamelaars het topic over alle uitgebrachte fabrieks schaalmodellen en door jullie custom gemaakte one of a kind modellen van CATERPILLAR in de schaal 1:48-1:50 te gaan opbouwen.

Omdat het zeer belangrijk is dat het forum toegankelijk blijft en topics en onderwerpen snel terug te vinden zijn doe ik het verzoek aan jullie om op dezelfde tekst en schrijfwijze in Onderwerp ( CATERPILLAR Bouwmachines in 1:50) en Onderwerp beschrijving (Caterpillar type - fabrikant schaalmodel) te gebruiken.

Wouter
Laatst gewijzigd door kwabbus op zo 13 jan, 2008 9:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
kwabbus
Forumlid
Berichten: 1216
Lid geworden op: zo 5 aug, 2007 20:16
Locatie: Kapelle
Contacteer:

CATERPILLAR Bouwmachines in 1:50

Bericht door kwabbus »

CATERPILLAR AD45B Underground dumper - Norscot

De aftrap van deze topic wil ik graag doen met mijn allernieuwste aanwinst: De CATERPILLAR AD45B Underground dumper .

Dit door NORSCOT onder artikelnummer 55191 uitgebrachte schaalmodel is een welkome aanvulling en een voortzetting van de steeds mooiere en gedetailleerde schaalmodellen die vanaf vorig jaar zijn gemaakt en uitgekomen.

Het schaalmodel van deze special voor de ondergrond mijnbouw uitgebrachte CATERPILLAR AD45B knikdumper is een zeer geslaagde replica van zijn 1:1 broertje en wederom voorzien van allerlei details die het model echt af maken:
Metalen relingen en velgen, spiegels, koplampen, een brandblusser, hydraulische slangen, en zelfs de lampen aan de achterkant onder de dumper ontbreken niet. Daarnaast veel kleine details zoals tankdop, luchtfilters, bakprofiel, (motor) type aanduidingen het is allemaal aanwezig.

Wouter
Bijlagen
CATERPILLAR AD45B  Underground dumper - Norscot
CATERPILLAR AD45B Underground dumper - Norscot
Caterpillar modellen 06 januari 2008 005.jpg (77.8 KiB) 20784 keer bekeken

Gebruikersavatar
kwabbus
Forumlid
Berichten: 1216
Lid geworden op: zo 5 aug, 2007 20:16
Locatie: Kapelle
Contacteer:

CATERPILLAR Bouwmachines in 1:50

Bericht door kwabbus »

CATERPILLAR AD45B Underground dumper - Norscot
Bijlagen
CATERPILLAR AD45B  Underground dumper - Norscot
CATERPILLAR AD45B Underground dumper - Norscot
Caterpillar modellen 06 januari 2008 003.jpg (79.47 KiB) 20767 keer bekeken

Gebruikersavatar
kwabbus
Forumlid
Berichten: 1216
Lid geworden op: zo 5 aug, 2007 20:16
Locatie: Kapelle
Contacteer:

CATERPILLAR Bouwmachines in 1:50

Bericht door kwabbus »

CATERPILLAR AD45B Underground dumper - Norscot
Bijlagen
CATERPILLAR AD45B  Underground dumper - Norscot
CATERPILLAR AD45B Underground dumper - Norscot
Caterpillar modellen 06 januari 2008 008.jpg (91.46 KiB) 20771 keer bekeken

Gebruikersavatar
Jorn
Forumondersteuning
Berichten: 4680
Lid geworden op: ma 28 mei, 2007 0:16
Locatie: Twente

Caterpillar bouwmachines in 1:50

Bericht door Jorn »

Caterpillar 365B l dieplepel - Norscot

Hallo Wouter,

Leuke topic die je hebt geopend. Heb je trouwens ook de underground-shovel? Kun je dan een foto van de 2 samen maken? Ben benieuwd hoe ze samen zijn.

Ik zal hierbij ook een bijdrage doen van enkele van mijn Caterpillarmodellen. Ik zal ze ook van commentaar voorzien.

Als 1e een Cat 365b dieplepel van Norscot. Redelijk model, met weinig opvallende details. Helaas zijn de giekverhoudingen ook niet goed. De bak gaat niet ver genoeg open en de lepelsteel kun je niet ver genoeg naar je toehalen. Laden op een dieplader kan dus alleen zonder lepelsteel. De rubberen rupsen zijn ook niet meer van deze tijd!

De foto:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Jorn op zo 13 jan, 2008 19:39, 3 keer totaal gewijzigd.
Posten? Lees eerst de forumregels door: forumregels

Gebruikersavatar
Jorn
Forumondersteuning
Berichten: 4680
Lid geworden op: ma 28 mei, 2007 0:16
Locatie: Twente

Caterpillar bouwmachines in 1:50

Bericht door Jorn »

Caterpillar TH360B verreiker - Norscot

Als 3e de Cat TH360B material handler (verreiker) van Norscot.
Erg leuk model, met goede detailering. Model wordt geleverd met 3 hulpstukken; palletvorken, telescopische kraanarm en 3in1 bak.

De foto:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Jorn op zo 13 jan, 2008 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Posten? Lees eerst de forumregels door: forumregels

Gebruikersavatar
Jorn
Forumondersteuning
Berichten: 4680
Lid geworden op: ma 28 mei, 2007 0:16
Locatie: Twente

Caterpillar bouwmachines in 1:50

Bericht door Jorn »

Caterpillar D8R met metalen rupsen - Norscot

Nummer 8 is een Cat D8R bulldozer van Norscot. Mooi model, vooral ook omdat dit specifieke model is uitgevoerd met metalen rupsen. Meestal is dit model voorzien van rubberen/plastic rupsen, dat maakt het toch iets minder mooi in mijn ogen. Verder is het model prima gelukt. Kleine minpunten zijn dat het blad niet ver genoeg omhoog kan (na wegvijlen van de begrenzers aan de onderwagen is dit verholpen), de ongeverfde pennetjes en de ripper die vrij lomp is uitgevallen. Desondanks ook een van mijn favorieten.

De foto:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Jorn op zo 13 jan, 2008 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Posten? Lees eerst de forumregels door: forumregels

Gebruikersavatar
Jorn
Forumondersteuning
Berichten: 4680
Lid geworden op: ma 28 mei, 2007 0:16
Locatie: Twente

Caterpillar bouwmachines in 1:50

Bericht door Jorn »

Caterpillar 980G laadschop - Norscot

Nummer 9 is de Cat 980G wiellader van Norscot. Goed model met weinig bijzonderheden, maar dat ligt waarschijnlijk meer aan de originele machine. Gewoon goed gelukt en voor een hele schappelijke prijs. Gewoon een model dat niet misstaat in een verzameling.

De foto:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Jorn op za 3 jan, 2009 20:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Posten? Lees eerst de forumregels door: forumregels

Gebruikersavatar
Jorn
Forumondersteuning
Berichten: 4680
Lid geworden op: ma 28 mei, 2007 0:16
Locatie: Twente

Caterpillar bouwmachines in 1:50

Bericht door Jorn »

Caterpillar D6T XW - Norscot

Nummer 10 en voorlopig de laatste is de Cat D6T XW bulldozer van Norscot. Dit model is hier al meerdere malen besproken en terecht.
Het model is gewoon erg goed. Leuke details zoals de GPS-antennes, openslaande deuren en metalen rupsen. Als dit de nieuwe norm is van Norscot komt het helemaal goed met de toekomstige modellen!

De foto:

Afbeelding
Posten? Lees eerst de forumregels door: forumregels

Gebruikersavatar
kwabbus
Forumlid
Berichten: 1216
Lid geworden op: zo 5 aug, 2007 20:16
Locatie: Kapelle
Contacteer:

CATERPILLAR 14M Motorgrader [Norscot 1:50]

Bericht door kwabbus »

Een van de eerste schaalmodellen van CATERPILLAR voorzien van het nieuwe logo voorzien van de rode streep onder 45 graden is deze
CATERPILLAR 14M Motorgrader . Dit model is in 2007 uitgebracht door NORSCOT onder artikelnummer 55189.

Motorgraders worden gebruikt om de (verharde) baan waarop Scrapers, Dumpers en Off-highway trucks rijden te egaliseren en vlak te houden.
Toen ik als groentje bij JAC RIJK, uit Heinkenszand in Belgie op een groot werk zat hadden we daar een CATERPILLAR 12F rijden. Dat was staande (!) werken en trekken aan alle mogelijke mechanische hendels om het graderblad en de machine te bedienen, resultaat was wel zodanig dat je avonds niet meer naar de sportschool hoefde!

Ook dit schaalmodel van de huidige moderne en grootte CATERPILLAR Motorgrader 14M is een zeer geslaagde weergave van zijn gelede 1:1 zusje en voorzien van allerlei details die het model echt af maken:
De vooras is sturend, het grader blad is hefbaar, draaibaar en kantelbaar! Het tandemstel achter is oscillerend van elkaar. De 6 tandige ripper is hefbaar. Banden zijn van rubber en voorzien van keurig profiel. Ook dit model is voorzien van juiste decals en allerlei kleine extras als een zwaailicht en dakrelingen en schijnwerpers voor en achterop het model.
Bijlagen
CATERPILLAR 14M  Motorgrader [Norscot 1:50]
CATERPILLAR 14M Motorgrader [Norscot 1:50]
Caterpillar modellen 19 januari 2008 018.jpg (79.57 KiB) 15135 keer bekeken
Laatst gewijzigd door kwabbus op zo 1 feb, 2009 15:04, 2 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie

Terug naar “Bouwmachines”