Liebherr R 954 C Litronic HRD [1:50 - zelfbouw]

Post hier alle informatie over modellen van bouwmachines.

Moderator: Jorn

Advertentie post before
Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Re: Liebherr R 954 C Litronic HRD [1:50 - zelfbouw]

Bericht door Remko »

Afgelopen week de 4-voudige giek welke oorspronkelijk bedoeld was voor de andere R 954 C HD SL Special op de HRD machine gezet. Daar gaat 'ie ook niet meer vanaf. Wordt echt een hele mooie sloper met deze giek. De andere 954C krijgt wel weer iets anders. Ik wil alleen de koppeling die er nu opzit nog eens aanpassen. Dit is een snelwissel uit de Giftmodels Caterpillar 330D HRD kit. Het prinicpe zal hetzelfee zijn, een soort haak aan de bovenzijde, en een pen verbinding aan de onderzijde om de aanbouwdelen te borgen. Deze koppeling moet iets groter worden, zodat de andere aanbouwdelen (10 mm koppeling, ofwel de Himobo snelwissels) er op passen. Op deze manier kunnen er dus zwaardere tools aan. Momenteel is de machine uitgerust met de Trevibenne tools uit de Cat 330D HRD kit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Re: Liebherr R 954 C Litronic HRD [1:50 - zelfbouw]

Bericht door Remko »

Nadat ik afgelopen week de complete serie scharen van Gaz heb ontvangen ben ik aan het experimenteren gegaan. Voor de R 954C HRD is de MSD 3000 of de MSD 4500 een mooie schaar om aan de lepelsteel te hangen. De MSD 7500 (niet op de foto) kan aan de giek bevestigd worden. Maar waarom niet een MSD 4500 direct aan de HRD giek? Dus zonder tussenstuk en lepelsteel. Ik weet niet of het haalbaar is (of zelfs zin heeft), maar wellicht een idee om op redelijke hoogte met een zware schaar te slopen zonder direct een zwaardere machine te hoeven inzetten.

Afbeelding

En de MSD 3000 aan de korte giek.

Afbeelding

Afbeelding

Vervolgens nog een bak van de set van Jason Nikl. De asymmetrische bak.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Re: Liebherr R 954 C Litronic HRD [1:50 - zelfbouw]

Bericht door Remko »

Ik wil eigenlijk nog steeds een soort Triple giek eraan maken met een flinke schaar. Om dit te proberen heb ik de giek gebruikt van een Volvo EC 650 hooglepel van Joal. Jammer genoeg past hier enkel de kleine Labounty schaar aan. Dat schiet dus niet op. Maar waarom niet een gewone bak? Zeg maar een speciaal soort giek om funderingen en vloeren open te trekken, dus sterk en met een grotere bak (van de Case CX 800) dan aan de normale dieplepel giek.

Ik vind het zelf wel mooi staan, maar of het echt zou werken... De bak bijvoorbeeld kan niet echt lepelen, dus verder dan plat op de grond wil 'ie niet. Dus als iemand tips of suggesties heeft...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Re: Liebherr R 954 C Litronic HRD [1:50 - zelfbouw]

Bericht door Remko »

Ik heb één van de HC 120's aangepast naar een zogenaamde '2nd member tool', ofwel direct aan de giek. Hierdoor is de R 954 C sterk genoeg om de schaar te dragen.

Afbeelding

Afbeelding

herr rick
Nieuw forumlid
Berichten: 4
Lid geworden op: di 27 sep, 2011 17:40
Locatie: haelen

Re: Liebherr R 954 C Litronic HRD [1:50 - zelfbouw]

Bericht door herr rick »

hallo,

zo'n snelwisselsysteem zoek ik al wat langer, waar kan ik die kopen.

mvg Rick

Gebruikersavatar
Jorn
Forumondersteuning
Berichten: 4680
Lid geworden op: ma 28 mei, 2007 0:16
Locatie: Twente

Re: Liebherr R 954 C Litronic HRD [1:50 - zelfbouw]

Bericht door Jorn »

herr rick schreef:hallo,

zo'n snelwisselsysteem zoek ik al wat langer, waar kan ik die kopen.

mvg Rick
Welke SW bedoel je dan?

Gr. Jorn
Posten? Lees eerst de forumregels door: forumregels

Harry 1304m
Starter
Berichten: 592
Lid geworden op: zo 6 feb, 2005 15:10
Locatie: .Rijswijk.

Re: Liebherr R 954 C Litronic HRD [1:50 - zelfbouw]

Bericht door Harry 1304m »

Remko

hoe is het ermee, je hebt al aardig wat flinke exclusieve machines voor in de sloop
zien er gaaf uit, vooral met de terex giek,

aan de Åkerman hooglepel zou ik een hele zware hamer hangen voor tussen de rotsen,

ik zou ze graag eens in kleur willen zien zo op een rij in een mooie bedrijfskleur of gewoon liebherr geel
dat maakt de modellen echt af.....geloof me

gr harry

Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Re: Liebherr R 954 C Litronic HRD [1:50 - zelfbouw]

Bericht door Remko »

Harry 1304m schreef:Remko

hoe is het ermee, je hebt al aardig wat flinke exclusieve machines voor in de sloop
zien er gaaf uit, vooral met de terex giek,

aan de Åkerman hooglepel zou ik een hele zware hamer hangen voor tussen de rotsen,

ik zou ze graag eens in kleur willen zien zo op een rij in een mooie bedrijfskleur of gewoon liebherr geel
dat maakt de modellen echt af.....geloof me

gr harry
Gaat goed komen Harry.

Heb nu eindelijk m'n eigen plek, dus als de hobbykamer klaar is kan ik eens gaan kijken wat er allemaal is, en dan ook beginnen met spuiten om de modellen af te maken.

Een hamer had ik ook al aangedacht. Die heb ik al, maar moet nog passend gemaakt worden.

Brian/cranes
Forumlid
Berichten: 2018
Lid geworden op: vr 4 sep, 2015 6:37
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Liebherr R 954 C Litronic HRD [1:50 - zelfbouw]

Bericht door Brian/cranes »

Hallo,

Het is alweer drie jaar gelden dat er hier iets is besproken. ;N
Ik wil ook beginnen met het zelfbouwen en verbouwen van miniaturen machines. Maar om het te leren wil ik beginnen met het zelfbouwen van graafbakken. Ik wil met aluminium gaan werken maar weet niet waarmee ik het kan verbinden. (hiermee bedoel ik alles aan elkaar vast maken)
Hebben jullie misschien tips of instructies waarmee ik dit kan doen? (ik wil beginnen met een afrijbak en dieplepelbak later wil ik sorteergrijpers maken) ;E (ch)

Mvg, Brian
Opgeven is geen optie

Plaats reactie

Terug naar “Bouwmachines”