Sennebogen 860 HD (NZG 1:50)

Post hier alle informatie over modellen van bouwmachines.

Moderator: Jorn

Advertentie post before
Gebruikersavatar
timvolvoec210
Starter
Berichten: 344
Lid geworden op: za 7 jan, 2006 20:35
Locatie: Hazerswoude-Rijndijk

Re: Sennebogen 860 HD (NZG 1:50)

Bericht door timvolvoec210 »

Kunnen jullie misschien foto maken op de dieplader?

Gr tim

Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Re: Sennebogen 860 HD (NZG 1:50)

Bericht door Remko »

timvolvoec210 schreef:Kunnen jullie misschien foto maken op de dieplader?

Gr tim
Dat wordt lastig Tim, model kan de steel namelijk niet inklappen. Deze is overigens wel heel makkelijk demontabel, en omdat de treeplank, het hekwerk en de rupsen ook demontabel zijn, is het model toch wel mooi in transport toestand te brengen. Zal het morgen eens op de foto zetten. (Y)

Sam M.
Starter
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 11 nov, 2012 15:32

Re: Sennebogen 860 HD (NZG 1:50)

Bericht door Sam M. »

Mooie fotos Ronald en Remko van de 860, en de uitleg en tips ook top :leuk

Gr Sam

Gebruikersavatar
Ronald82x
Forumlid
Berichten: 9520
Lid geworden op: ma 23 nov, 2009 3:41
Locatie: Landgraaf (Zuid Limburg.)

Re: Sennebogen 860 HD (NZG 1:50)

Bericht door Ronald82x »

Afgelopen avond aan de slag geweest met de bouw van de sloophamer voor dit model. Hij is zo goed als af alleen morgen nog even een kleurtje geven. :D

Fotos volgen nog.

Volgende aanbouwdeel staat ook al in de planning. kijken of ik weer een mooie puinbak gebouwd krijg dan heeft het model een mooie verzameling aanbouwdelen. :leuk

Nog meer bouwers bezig geweest met het maken van aanbouwdelen. ?? Of ben ik weer de enige ? :mrgreen:

Mvg,
Ronald.
HARDCORE A WAY OF LIFE !!!

Gebruikersavatar
Jorn
Forumondersteuning
Berichten: 4680
Lid geworden op: ma 28 mei, 2007 0:16
Locatie: Twente

Re: Sennebogen 860 HD (NZG 1:50)

Bericht door Jorn »

Ronald82x schreef:Nog meer bouwers bezig geweest met het maken van aanbouwdelen. ?? Of ben ik weer de enige ? :mrgreen:
Nee hoor, Henny Zenga is ook druk bezig met het bouwen van bakken.......... (voor Remko en mij :D )
Posten? Lees eerst de forumregels door: forumregels

Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Re: Sennebogen 860 HD (NZG 1:50)

Bericht door Remko »

Ronald82x schreef:Nog meer bouwers bezig geweest met het maken van aanbouwdelen. ?? Of ben ik weer de enige ? :mrgreen:
Aanbouwdelen heb ik zat... Maar de koppelplaten maken, daar ben ik wel druk mee. Op zich niet zo heel ingewikkeld wat betreft formaat, maar krijg die zooi maar eens netjes recht gesneden. Worden ook snel weer te grof. Op BauForum24 stond overigens al iemand die er een OilQuick QC 80 van Refo-Tech aan had gehangen. Kan ook, maar dat vind ik zonde. Zit er eindelijk eens een mooie snelwissel aan een model, dan ga je die vervangen door een andere...

Mooiste zou zijn als iemand in 3d de koppelplaten van het bestaande model zou kunnen uitwerken. Dan laat ik ze bij ShapeWays wel printen. (C) (Y)

Gebruikersavatar
Ronald82x
Forumlid
Berichten: 9520
Lid geworden op: ma 23 nov, 2009 3:41
Locatie: Landgraaf (Zuid Limburg.)

Re: Sennebogen 860 HD (NZG 1:50)

Bericht door Ronald82x »

J.J. de Wals schreef:
Ronald82x schreef:Nog meer bouwers bezig geweest met het maken van aanbouwdelen. ?? Of ben ik weer de enige ? :mrgreen:
Nee hoor, Henny Zenga is ook druk bezig met het bouwen van bakken.......... (voor Remko en mij :D )

Kijk dat horen we graag, keep on building Henny. :leuk

@ Remko,
Koppel platen zijn makkelijk te maken uit evergreen 1 mm of eventueel 2mm dikte. 2mm is alleen moeilijker te snijden maar daar is de dremel met slijpschijf erop weer voor, die gaat erdoorheen in no time. (Y)
HARDCORE A WAY OF LIFE !!!

Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Re: Sennebogen 860 HD (NZG 1:50)

Bericht door Remko »

Komt goed Ronald. Weet al precies hoe ze moeten worden. En plaat van 1 mm gaat inderdaad prima. Zeker met m'n kleinw handige kapzaagje van Roco. (Y)

Voor de opstaande randen gebruik ik trouwens L-profiel strips. Ik moet alleen ven het geduld ervoor opbrengen. En dat is me nog niet helemaal gelukt. En bij het lijmen blijft alles plakken, behalve de strips... Morgen in Utrecht nog eens bij de hobby winkel kijken. En misschien vrijdag nog even naar een nieuw adresje wat ik gevonden heb. Die schijnt ook van alles te hebben.

Maar de aanbouwdelen die gepland staan zijn als volgt:

- Tanden bak
- NPK crusher (van de R954B hrd)
- Vergruizer van de Case CX 800
- Speciale adapter voor hangende gereedschappen (knijperbak, poliepgrjper, magneet enz.)
- Kleine Labounty schrootschaar (of de kleine Arden schaar van Gaz)
- Speciale adapter om ook de koppelplaat van Refo-Tech te kunnen gebruiken.

Gebruikersavatar
Ronald82x
Forumlid
Berichten: 9520
Lid geworden op: ma 23 nov, 2009 3:41
Locatie: Landgraaf (Zuid Limburg.)

Re: Sennebogen 860 HD (NZG 1:50)

Bericht door Ronald82x »

Zo ik heb de sloophamer klaar. Ben alleen nog niet helemaal tevreden over de hamerbeitel zelf, denk dat ik die nog ga aanpassen naar een iets dikker formaat.
DSC02637-BorderMaker.jpg
DSC02637-BorderMaker.jpg (108.79 KiB) 2836 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Ronald82x op wo 11 dec, 2013 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
HARDCORE A WAY OF LIFE !!!

Gebruikersavatar
Ronald82x
Forumlid
Berichten: 9520
Lid geworden op: ma 23 nov, 2009 3:41
Locatie: Landgraaf (Zuid Limburg.)

Re: Sennebogen 860 HD (NZG 1:50)

Bericht door Ronald82x »

Het formaat past mooi op dit model, niet te klein en niet te groot. Heb als voorbeeld de mal van de 870 sloophamer gebruikt.
DSC02624-BorderMaker.jpg
DSC02624-BorderMaker.jpg (122.28 KiB) 2833 keer bekeken
HARDCORE A WAY OF LIFE !!!

Plaats reactie

Terug naar “Bouwmachines”