Mecalac 12 MTX

Post hier alle informatie over modellen van bouwmachines.

Moderator: Jorn

Plaats reactie
Advertentie post before
JPvWeert
Forumlid
Berichten: 1593
Lid geworden op: di 7 mei, 2013 20:31
Locatie: Steyl

Mecalac 12 MTX

Bericht door JPvWeert »

Enkele foto's van dit model van Conrad
Bijlagen
DSC00760-BorderMaker.jpg
DSC00760-BorderMaker.jpg (173.69 KiB) 3987 keer bekeken

JPvWeert
Forumlid
Berichten: 1593
Lid geworden op: di 7 mei, 2013 20:31
Locatie: Steyl

Re: Mecalac 12 MTX

Bericht door JPvWeert »

foto 2: met palletvork
Bijlagen
DSC00762-BorderMaker.jpg
DSC00762-BorderMaker.jpg (146.67 KiB) 3985 keer bekeken

JPvWeert
Forumlid
Berichten: 1593
Lid geworden op: di 7 mei, 2013 20:31
Locatie: Steyl

Re: Mecalac 12 MTX

Bericht door JPvWeert »

foto 3
Bijlagen
DSC00763-BorderMaker.jpg
DSC00763-BorderMaker.jpg (166.56 KiB) 3985 keer bekeken

Gebruikersavatar
Zwaailampje
Starter
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 20 jul, 2011 21:34
Locatie: Almen
Contacteer:

Re: Mecalac 12 MTX

Bericht door Zwaailampje »

Zeker een mooi model.. maar wel jammer dat je hier 99,- voor betaald.. mis toch welde details
't is altied maar effe..

Gebruikersavatar
Mecalac-fan
Forumlid
Berichten: 4179
Lid geworden op: zo 7 jan, 2007 19:10
Locatie: Maurik

Re: Mecalac 12 MTX

Bericht door Mecalac-fan »

Nou vind het persoonlijk niet dat €99,- te duur is voor dit model van Conrad . Dit is kwalitatief goed gebouwt en daar kunnen andere merken nog een puntje aanzuigen.
Bijlagen
unnamed (24).jpg
unnamed (24).jpg (116.42 KiB) 3832 keer bekeken

Gebruikersavatar
Bart
Beheer van forum & site
Berichten: 18897
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
Locatie: Heeten
Contacteer:

Re: Mecalac 12 MTX

Bericht door Bart »

Slang- en leidingwerk als detail is monnikenwerk, daar de giek en knikarm klein en zeer bewegelijk zijn.
Dat is te veel gevraagd, net als de prijs als je het mij vraagt. De 714MC heb ik voor €50,- in handen gekregen en heb daar nog altijd goed schik van.
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.

cjsiku
Forumlid
Berichten: 2854
Lid geworden op: wo 11 jan, 2006 10:58

Re: Mecalac 12 MTX

Bericht door cjsiku »

Voordeel van Conrad is dat het inderdaad gewoon veel degelijker is als de concurrentie. Mag best een bepaalt prijskaartje tegenoverstaan in mijn ogen.
Ervaring is iets wat je krijgt kort nadat je het nodig had...

mol
Starter
Berichten: 547
Lid geworden op: ma 4 apr, 2005 7:15
Locatie: haarlem

Re: Mecalac 12 MTX

Bericht door mol »

Conrad heeft een bepaalde stijl en gevoel wat mij ook aanspreekt. Stevig, lekker zwaar en voorheen veel metaal. De Duitse degelijkheid en detail niveau waren altijd top. Conrad heeft altijd deze “made in Germany” look gehouden. Hierdoor heeft Conrad een eigen stijl ontwikkeld die je aan moet spreken. Dat je voor een metalen model uit Duitsland iets meer moet betalen vond ik tot nu toe eigenlijk wel in orde ondanks het gebrek aan details. Veel China modellen bevatten veel meer details maar ook veel kunststof. Daarnaast is een Conrad model nog af te stoffen en moet bijvoorbeeld een TWH model bijvoorbeeld echt in een vitrine staan. Afgelopen weekeinde heb ik mijn Drake trailer verplaatst in de vitrine. Dat koste mij een kwartier! Simpelweg omdat het stikt van de losse onderdelen. Dit terwijl mijn 954 in een paar seconden een nieuwe plek had.
Toch vind ik de laatste tijd dat Conrad ook te veel kunststof aan het gebruiken is in hun modellen. Vooral als deze delen ook van metaal gemaakt hadden kunnen worden. De stempelpoten en de velgen van de Mecalac vind ik zo’n geval. Dit had metaal moeten zijn. Dit geld ook voor de rupsen van de Liebherr 9800. Daarnaast blijft conrad voor mijn gevoel nu iets te lang hangen in het niet toepassen van nieuwe technieken zoals geëtste roosters e.d. Als Conrad deze blijft weg volgen dan vind ik inderdaad dat de prijs te hoog is voor het geboden model. Het wordt dan kunststof en gebrek aan details wat het model te duur maakt. De hitachi 250 is dan een China model maar voor €65,- vind ik de prijs/kwaliteitverhouding een stuk beter. Ja, er zit meer kunststof in maar ook veel meer details en hij is €35,- goedkoper. Na de 9800 en misschien een MAN kieper zal er voor mij dit jaar dan ook waarschijnlijk geen Conrad model meer bij komen. De Mecalac stond op de wensenlijst maar door het kunststof/gebrek aan details is deze afgevallen.
Land Rovers lekken geen olie. Ze markeren hun territorium!

Brian/cranes
Forumlid
Berichten: 2018
Lid geworden op: vr 4 sep, 2015 6:37
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Mecalac 12 MTX

Bericht door Brian/cranes »

mooi model! :leuk
ik heb de conrad modellen al een tijdje op het oog en heb de site al meerdere keren bekeken, maar ik heb geen vlouw idee hoe ik iets kan kopen van de site. kan iemand mij vertellen hoe ik iets kan kopen van de site? ;L (ch) :?
Opgeven is geen optie

Plaats reactie

Terug naar “Bouwmachines”