Liebherr A 314 Litronic [NZG - 1:50]

Post hier alle informatie over modellen van bouwmachines.

Moderator: Jorn

Advertentie post before
Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Liebherr A 314 Litronic [NZG - 1:50]

Bericht door Remko »

Dit idee had ik al een tijdje, maar van het weekend pas uitgeprobeerd. De snelkoppeling en hamer zijn beide van HiMoBo. Ziet er erg leuk uit, al is de hamer waarschijnlijk veel te groot voor dit type machine, maar ja, ik heb nog even niets anders... (ch)

Nu alleen nog een cabine bescherming erop.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Thomas
Forumlid
Berichten: 1082
Lid geworden op: ma 25 dec, 2006 22:24
Locatie: Koudum

Bericht door Thomas »

ziet er leuk uit :Y :Y

gr thomas (ch)

Harry 1304m
Starter
Berichten: 592
Lid geworden op: zo 6 feb, 2005 15:10
Locatie: .Rijswijk.

Bericht door Harry 1304m »

alleen een prikker, is tog niet Demolition, ik denk er komt heel wat

Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Bericht door Remko »

Harry 1304m schreef:alleen een prikker, is tog niet Demolition, ik denk er komt heel wat
Nou, ik heb nog een heleboel onderdelen liggen, dus doe maar suggesties wat betreft de verdere aankleding. :) (ch)

Harry 1304m
Starter
Berichten: 592
Lid geworden op: zo 6 feb, 2005 15:10
Locatie: .Rijswijk.

Bericht door Harry 1304m »

Remko schreef:
Harry 1304m schreef:alleen een prikker, is tog niet Demolition, ik denk er komt heel wat
Nou, ik heb nog een heleboel onderdelen liggen, dus doe maar suggesties wat betreft de verdere aankleding. :) (ch)
Ja, er kan een kooi op, een overdruk achterop, spatborden, 4 stempels, vonkenvanger, een plak contragewicht onder de kont, cilinderbeschermers, en een mooie laklaag, oow er is zoveel moois om te maken Remko, ik wou dat mijn bankrekening me wat vrijer liet in de modelbouw, ik zou het wel weten, maarja zo blijven er altijd wensen over en is het des te leuker om te gaan bouwen als het zover is.

keep it going on Remko

Gr Harry

Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Bericht door Remko »

Harry 1304m schreef:Ja, er kan een kooi op, een overdruk achterop, spatborden, 4 stempels, vonkenvanger, een plak contragewicht onder de kont, cilinderbeschermers, en een mooie laklaag
Kooi ligt al klaar, en ook een onderwagen met vier stempels (afkomstig van de A 316) heb ik ook nog wel. Een overdruk voor achter de cabine is ook nog wel aan te komen (bij BEMO bijvoorbeeld), spatborden moeten te maken/kopen zijn. Maar wat is precies een vonkenvanger? Cilinder beschermers, dat is wel een goed idee. Niet alleen voor dit model, maar ook voor de andere slopers. Extra plak contragewicht, dat wordt wat lastiger vanwege de beperkte ruimte.

Laklaag? Tja, wellicht de kleuren van Pongers. Zal mooi staan naast z'n broertjes R 954C's en R 924Compact, alsmede de 'Imagineered' Liebherr 200 tonner. En als Norscot later dit jaar de A 904C en R 904C op de markt brengt... (ch) (ch)

Gebruikersavatar
Thomas
Forumlid
Berichten: 1082
Lid geworden op: ma 25 dec, 2006 22:24
Locatie: Koudum

Bericht door Thomas »

bedoel je deze overdruk?? gekocht bij bemo en geschilderd. :o

Afbeelding



gr thomas (ch)

Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Bericht door Remko »

Thomas schreef:bedoel je deze overdruk?? gekocht bij bemo en geschilderd. :o
Ja, die bedoel ik inderdaad. :Y

Gebruikersavatar
Thomas
Forumlid
Berichten: 1082
Lid geworden op: ma 25 dec, 2006 22:24
Locatie: Koudum

Bericht door Thomas »

ik heb hem op de cabine geplaatst vond ik wel mooi staan??!! :Y
maar hoe kan ik de cabine van die 954 high ris openmaken zonder hem helemaal te slopen want ik wil er graag een fryse vlag aan het achteruit hangen dat heb ik bij een andere 954 ook gedaan!
heeft iemand tips??! :Y 8)

gr thomas (ch)

Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Bericht door Remko »

Omdat er nu een nieuwe versie van de A 314 is uitgekomen, heb ik van m'n eerste model maar meteen een klein ombouwseltje gefabriceerd. Kort gezegd, de nieuwe A 314 op de onderwagen van een Liebherr A 904 C MH van NZG.

Hier enkele foto's samen met de eerdere versie. Ik heb er over zitten denken om deze ook de onderwagen van een A 904 C te geven, maar het is mooier als er een goed herkenbaar verschil is tussen de nieuwe machine en de oude. Dus de eerste houd gewoon de onderwagen van de A 316.

Natuurlijk moeten beide modellen nog verder afgemaakt worden met een mooie cabine bescherming, en andere extra onderdelen, maar hier vast een opzetje.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Bouwmachines”