FTF TRUCKS EN COMBINATIES [1:50]

Post hier alle informatie over modellen van vrachtwagens.

Moderator: Jorn

Advertentie post before
Gebruikersavatar
eef7260
Starter
Berichten: 654
Lid geworden op: wo 15 feb, 2012 23:06
Locatie: Mooie stad achter de duinen
Contacteer:

Re: FTF TRUCKS EN COMBINATIES [1:50]

Bericht door eef7260 »

Ben ondertussen wel benieuwd of die WSI FTF van Doornbos er ooit nog gaat komen.
Is al een aantal malen opgeschoven en staat nu op laatste kwartaal 2013 maar dat gaat denk ik ook niet meer lukken.
( correctie zie dat hij inmiddels weer is doorgeschoven , nu 1e kwartaal 2014 ) gaat lekker.
Weet iemand meer ??

http://www.wsi-models.com/nl/1-50-verwa ... e/doornbos

Gr Eef

Gebruikersavatar
eef7260
Starter
Berichten: 654
Lid geworden op: wo 15 feb, 2012 23:06
Locatie: Mooie stad achter de duinen
Contacteer:

Re: FTF TRUCKS EN COMBINATIES [1:50]

Bericht door eef7260 »

Is er toch gekomen , duurt effe maar dan heb je ook wat.
Met de klein beetje gewijzigde Scheuerle 2 bed 2 van NZG ( kleuren matchen nagenoeg perfect trouwens )
Mag je drie keer raden wat daar uiteindelijk op komt te staan.

Gr Eef
Bijlagen
33.jpg
33.jpg (77.91 KiB) 4841 keer bekeken

mol
Starter
Berichten: 547
Lid geworden op: ma 4 apr, 2005 7:15
Locatie: haarlem

Re: FTF TRUCKS EN COMBINATIES [1:50]

Bericht door mol »

Dit idee speelde ook al een tijdje in mijn hoofd rond toen de FTF werd aangekondigd. Mooie decals en reklamebord heb je erop gezet. Alleen was de groene Scheuerle nergens meer te vinden voor een beetje een normaal bedrag. Als het goed is heb ik een Scheuerle in het groen kunnen bemachtigen en vind ik de Doornbos FTF op de beurs zaterdag as. Blijft alleen de lading over………… (C)

Prachtig al die Manitowoc modellen. Ik ben blij dat ik ze heb maar het wordt toch eens tijd dat er een American komt. :mrgreen:
Land Rovers lekken geen olie. Ze markeren hun territorium!

Gebruikersavatar
eef7260
Starter
Berichten: 654
Lid geworden op: wo 15 feb, 2012 23:06
Locatie: Mooie stad achter de duinen
Contacteer:

Re: FTF TRUCKS EN COMBINATIES [1:50]

Bericht door eef7260 »

Ik heb hem vaak genoeg gezien vroeger maar gek genoeg maar weinig foto's van.
Heb mijn inspiratie dus maar een beetje uit foto's van anderen gehaald en in het bijzonder deze van Leo Mes.

Afbeelding

Hier nog meer inspiratie
http://www.zwntransport.nl/Nostalgie/Zu ... ornbos.php

Het is een mooie klassieke combi en ben er erg tevreden mee , met een paar kleine aanpassingen zit je aardig in de buurt van de waarheid.
Prachtig al die Manitowoc modellen. Ik ben blij dat ik ze heb maar het wordt toch eens tijd dat er een American komt.
Volgens mij heeft er trouwens op deze combi ooit een wel eens een Manitowoc gestaan , maar dat was dan wel een 3900 dacht ik.
Maar ben het met je eens hoort eigenlijk maar 1 lading op en dat is een American.

Gr Eef

Gebruikersavatar
franciscovdm
Starter
Berichten: 567
Lid geworden op: zo 19 feb, 2012 9:56
Locatie: papendrecht

Re: FTF TRUCKS EN COMBINATIES [1:50]

Bericht door franciscovdm »

Hey Eef ! je schreef : Mag je drie keer raden wat daar uiteindelijk op komt te staan.
Toen begon mijn geheugen te kraken en te malen : Ik heb wel eens een American op dpl op de foto gezet.
Het was in 1991 , een modelshow in Groningen.
Het was naar mijn beleving de eerste show waar model (kranen) bouwers elkaars modellen konden bewonderen.
Hier is de foto , Ik kan je er verder niets over vertellen maar vond het wel leuk om de foto hier te plaatsen.
Er staan tenslotte FTF trucks op.
ps. Ik heb ook wat foto's bij de KH1000 van pascal gezet , die stond er toen ook.
Bijlagen
Model show Groningen 1991
Model show Groningen 1991
IMG_2424.JPG (175.67 KiB) 4440 keer bekeken
looking for someone to make you happy ? , check the mirror !

Gebruikersavatar
eef7260
Starter
Berichten: 654
Lid geworden op: wo 15 feb, 2012 23:06
Locatie: Mooie stad achter de duinen
Contacteer:

Re: FTF TRUCKS EN COMBINATIES [1:50]

Bericht door eef7260 »

Grappig dat je deze foto plaatst , ben destijds ook in Groningen geweest al weet ik het jaartal niet meer zeker.
Heb toen ook de KH 1000 gezien en natuurlijk deze modellen.
Zijn modellen van de ex chauffeur van de FTF van v/d meijden , sorry maar ben altijd zijn naam kwijt.
Wat denk je wat , sta ik sinds jaren weer eens op een show ( mammoet open dag 2013) met mijn grote model van mijn American staat hij er ook.
Met uiteraard een FTF met een American 7260 op de dieplader , model heeft hij al heel wat jaartjes
Bijlagen
P8220080.jpg
P8220080.jpg (96.55 KiB) 4408 keer bekeken

Gebruikersavatar
eef7260
Starter
Berichten: 654
Lid geworden op: wo 15 feb, 2012 23:06
Locatie: Mooie stad achter de duinen
Contacteer:

Re: FTF TRUCKS EN COMBINATIES [1:50]

Bericht door eef7260 »

Dat leverde dus het volgende foto momentje op , grote American 7260 ( schaal 1:15 ) samen met zijn 7260 ( 1:50 )
Bijlagen
15.jpg
15.jpg (107.17 KiB) 4408 keer bekeken

Gebruikersavatar
eef7260
Starter
Berichten: 654
Lid geworden op: wo 15 feb, 2012 23:06
Locatie: Mooie stad achter de duinen
Contacteer:

Re: FTF TRUCKS EN COMBINATIES [1:50]

Bericht door eef7260 »

Is nu voor mij dus de keuze , zal ik eerst een 7260 in transport bouwen voor de Doornbos combinatie.
Of in de kleuren van v/d meijden , de FTF en de dieplader heb ik destijds al gekocht in een bui van vooruitzicht.
Is alleen iets meer werk want daar moet de dieplader ook nog van worden overgespoten.
1 ding is duidelijk ze moeten er allebei komen , vraag is alleen welke eerst.
Kan op dit moment nog slecht kiezen zijn allebei erg mooie klassieke combinaties.

Gr Eef
Bijlagen
1.jpg
1.jpg (57.51 KiB) 4405 keer bekeken

Randy
Forumlid
Berichten: 3670
Lid geworden op: za 11 dec, 2004 22:31
Locatie: Echt

Re: FTF TRUCKS EN COMBINATIES [1:50]

Bericht door Randy »

Was dat niet Jaap Stuive? Ergens komen die modellen me bekend voor uit een STM....

Randy
Liebherr LTM1050-3.1

Gebruikersavatar
Sjoerd
Starter
Berichten: 286
Lid geworden op: di 14 feb, 2006 20:36
Locatie: Wirdum FR

Re: FTF TRUCKS EN COMBINATIES [1:50]

Bericht door Sjoerd »

eef7260 schreef:Grappig dat je deze foto plaatst , ben destijds ook in Groningen geweest al weet ik het jaartal niet meer zeker.
Heb toen ook de KH 1000 gezien en natuurlijk deze modellen.
Zijn modellen van de ex chauffeur van de FTF van v/d meijden , sorry maar ben altijd zijn naam kwijt.
Wat denk je wat , sta ik sinds jaren weer eens op een show ( mammoet open dag 2013) met mijn grote model van mijn American staat hij er ook.
Met uiteraard een FTF met een American 7260 op de dieplader , model heeft hij al heel wat jaartjes
Deze modellen zijn van Joop vd Heiden.

Sjoerd

Plaats reactie

Terug naar “Vrachtwagens”